Szarpie, dusi się

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam jestem szczęśliwym posiadaczem Espero 96r. 1.5 16v. Od dwóch tygodni auto zaczęło się dusić kiedy dodałem gazu do dechy, czyli na wysokich obrotach. Sprawdziłem w kodach usterek i wyszło mi 23 - czujnik temeprarutry powietrza lub jego obwód. Wiem że dla was starych wyjadaczy wyda się to dziecinnie głupie pytanie pewnie ale ja jestem w tych tematach kompletnie zielony i zapytam: gdzie ten czujnik się znajduje, jak się do niego dostać i jeżeli ktos napisałby mi instrukcje jak usterkę tą naprawić byłbym bardziej niż wdzięczny także z góry bbbbbbardzo dziękuje za jakąkolwiek odpowiedź
  
 
czujnik znajduje sie na obudowie filtra powietrza - jak otworzysz pokrywę silnika to po lewej zaraz przy lampie
  
 
sorry tu zapisała mi sie jeszcze raz odpowiedź na pytanie kolegi

[ wiadomość edytowana przez: archive15 dnia 2009-06-10 17:05:05 ]
  
 
no i jak poznam że jest zapsuty albo coś z nim nie tak??;p
  
 
tzreba sprawdzić oponość
  
 
a jak to zrobić?? sorry że zadaję takie głupie pytania ale naprrawdę nie wiem
PS czujinik to jest ten nie niebieski kabel??
  
 
auto jeździ na gazie?? czy takie cuda masz na benzynie i na gazie??
  
 
nie mam gazu, sama benzyna
  
 
czujnik wymontować i sprobowac podgrzewając sprawdzic czy zmienia sie oporność
  
 
Własnie zauważyłem że kiedy odkręciłem od filtra powietrza tą rurę która przewodzi do niego powietrze i zatkałem ją reką wszystko było ok, zaczął normalnie chodzić. Czyli co łapie fałszywe powietrze? Jeżeli tak to gdzie według was może je ciągnąc i co zrobić żeby to naprawić? Z góry dziękuje za odpowiedź i poradę
  
 
Sprawdź dokładnie całą drogę od filtra czy nie ma jakiejś dziury w rurach doprowadzających powietrze. Czy obudowa filtra powietrza jest cała itd.
  
 
lewe powietrze moze łapac przez odmy
1 -idaca od bloku do pokrywy zaworów(czesta przypadłosc)
2-przewodem odmy-tym 3-4 cm odcinkiem od pokrywy do kolektora(tu akurat wydaje charakterystyczny syk przy pracy na jałowym)
3-przewodem odmy od pokrywy idacym przed przepustnice(tez b czesta awaria)

no i oczywiscie przewodem doprowadzajacym powietrze do kolektora--moze opaska sie poluzowac przy przepustnicy lub rezonatorze lub po prostu dziura w tych elementach(mało prawdopodobne)