126p - przygotowanie samochodu do wyścigów

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jakie są różnice między przygotowaniem samochodu ( na przykładzie 126 ) do wyścigów , a do rajdów ?
  
 
Ilość foteli
  
 
No 34 bardzo przydatna wiadomość. Jak wiesz coś więcej to się podziel.
Ja również chcę robić malca do wyścigów i chętnie poznałbym szczegóły dotyczące maluchów do GSMP.
  
 
ale 34 ma rację, maluchy w hs750 idą dokładnie według tej samej homologacji A5188, więc mechanicznie są identyczne, można dać twardsze sprężyny i amortyzatory, bardziej wysilić silnik(bo musi wytrzymać mniejszy dystans)

no można dać jeszcze siatkę na szybę
  
 
Jeszcze kwestie wyposażenia bezpieczeństwa, ale to regulują przepisy konkretnych pucharów, klas itp. więc zależy jakie to wyścigi i jakie rajdy.

W wyścigach płaskich inny może być też chyba dobór przełożeń skrzyni, ale tutaj nie wiem co mówi homologacja, oraz praktyka w przypadku malucha.

  
 
homologacja trochę studzi fantazje bo albo seria albo słynne krótkie 3,4, nie ma natomiast wpisanego przełożenia głównego więc możnaby coś przykombinować

Aha jeszcze budując silnik do wyścigów możemy zrobić go tak żeby jechał górą i nie miał momentu
  
 
Jest wpisane, przygotowanie znacznie się różni, buda nie dostaje tak w dupę jak na rajdzie to możesz znacznie mocniej odchudzić samochód.
  
 
rajdy a wyścigi to praktycznie dwie różne bajki. dlatego żadna rajdówka nie będzie się liczyć w walce z prawdziwymi wyścigówkami, a wyścigówka nigdy nie pojawi się na rajdowych trasach. To jest zupełnie inne podejście do projektowania i budowania auta, począwszy od karoserii, przez zawieszenie a na silniku skończywszy. Nie mówię tu o N czy A grupach, bo te są ograniczane bardzo, ale o prawdziwym ściganiu w klasie E1 i H
  
 
To może inaczej spytam. Buduję auto (126p) do niedzielnych wypadów na tor, na pojeżdżawki po lotniskach itp.
Jak proponujecie zrobić auto pod takie imprezy? Pomijam kwestie silnika i skrzyni, bo to obecnie mnie nie interesuje. Mam swoją wizję ale chce skonfrontować to z waszym punktem widzenia.
  
 
cichy_bob rzeczywiście jest główne

3zer_MDS masz rację E1 i H to grubsza zabawa i to są prawdziwe wyścigówki

Ale z drugiej strony A i N grupy poza trochę mniejszą wagą ( ale i tak muszą się zmieścić w limicie z homo) i inną charakterystyką zawiasu i silnika(A), nie różnią się już chyba niczym? Jeśli się różnią to sam chętnie się dowiem czym
  
 
W rajdach zderzaki sa obowiazkowe a plyta pod silnikiem nie obowiazkowa ale nikt sie bez niej na rajd nie wybiera.
W wyscigach odwrotnie, zderzaki wystajace poza nadwozie (takie jak kant/126) MUSZA byc zdjete a plyta jest zabroniona. Oba te przepisy sa lamane w GSMP mimo ze w innych sprawach komisarze sa bardzo restrykcyjni
  
 
w rajdach musisz miec wazne badanie techniczne mimo ze auto lamie kilka jak nie kilkanascie przepisow dopuszczajacych do ruchu

w wyscigach w E1 30 letnie auto musi miec katalizator zeby byc dopuszczone do zawodow a nie musi byc dopuszczone do ruchu

takie sa realia polskich sportow motorowych pod patronatem PZM, az dziw bierze, ze ktos jeszcze chce startowac w GSMP, bo jak dla mnie tytul Mistrza Polski nie jest warty tych idiotyzmow, ktorych sie rzada od zawodnikow
  
 
Cytat:
2009-06-17 20:52:34, yapko pisze:
W wyscigach odwrotnie, zderzaki wystajace poza nadwozie (takie jak kant/126) MUSZA byc zdjete a plyta jest zabroniona. Oba te przepisy sa lamane w GSMP mimo ze w innych sprawach komisarze sa bardzo restrykcyjni



z tymi zderzakami to tak samo jak w przypadku maluchow z odelzonymi klapami... zalezy jak lezy raz Cie puszcza w HS a raz w E1 bo cos im nie podpasuje... Jeden zawodnik caly sezon jezdzil z odelzanymi klapami i nic nie bylo , a rok wczesniej za takie cos do E1 wrzucili... To samo ze zderzakami.. Mi sie udalo w zeszlym roku jechac bez - Bylem jedynym ktory bez nich podszedl do BK wszystkie pozostale malaki mialy zderzaki bo juz mieli przeprawe przez to...