Nieregularne spalanie gazu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam kolegów mam taki problem- mam lagune 95 i do niedawna jezdziła na gazie bez zarzutów ale to zmieniło się bo gdzieś ucieka mi gaz.. już wyjaśniam, tankuje gazu za 50zł czyli 24litry, zdąrze wyjezdzic 16 może 17 litrów i gazu nie ma wiem że tyle spale bo komputer mi tak pokazuje w samochodzie dodam że zrobie na tych litrach 160/170 km więc spalanie jest ok. podejrzewałem że gaz się ucieka ale gazownik sprawdził szczelnośc reduktora (lovato) i nic nie ucieka, przewody też ok. nie czuc nic gazu. dodam jeszcze że czasem spalanie wraca do normy bo wleje 10l gazu i zrobie 100km. prosze o jakąś pomoc, sam nie wiem co się dzieje,,, kiedyś miałem duże spalanie ale komputer w aucie mi to pokazywał a tera nie. poprostu kończy się gaz i tyle mimo że wedłog komputera powinienem jezdzic jeszcze przez pare litrów gazu
  
 
Ktorej generacji masz instalacje gazowa ,na tej samej stacji sie tankujesz?
  
 
tankuje na różnych ale jak zatankuje kilka razy pod rząd na tej samej to jest to samo. mam gaz lovato pierwszej generacji jak dobrze kojarze.. (filterek jest osobno nie z parownikiem)
  
 
To nic nie mowi ,masz silniczek krokowy ,w instalacji czy srube,czyli reczna regulacje dawki gazu.Jesli masz na krokowcu i komputerze to przyczyna wachan w spalaniu moze byc odpowiedzialna sonda.Samochod sam ci przerzuca na lpg czy musisz to robic sam?
  
 
Nie bardzo rozumiem.. Silniczek krokowy mam w samochodzie.. mam też śruby do regulacji spalania gazu. a gaz mechanik ustawiał mi za pomocą sądy którą wkłada w wydech po czym kręcił śrubami przy parowniku i na przewodzie który odchodzi od parownika. to raczej nie jest ta najzwyklejsza śruba do regulacji gazu bo kolega ją ma i to wygląda inaczej.. ja mam tą śrube i na tym przewodzie jakiś silniczek z którego odchodzą dwa przewody. nie wiem czy potrzebnie ci to opisuje bo chyba nie o to pytaszprzełącznik od gazu ma 3 0pcje. 1-jazda na benzynie 2- odpalanie na benzynie i powyżej 2 000 obrotów aut. przełącza sie na gaz 0-jazda na gazie. a o jakiej sondzie mówisz??
  
 
Chodzi mi o silniczek krokowy instalacji lpg Jesli masz najprostsza instalacie to na przewodzie od parownika do przepustnicy samochodu jest reczna regulacja jest taka sruba ktora sie ustawia ilosc podawanego gazu Jesli masz nowsza instalacje to po drodze do przepustnicy ,a dokladnie miksera gazu ktory podaje go dalej jest silniczek krokowy ,ktory podaje gaz w oparciu o komputer ,zwany rownierz sterownik.Sterownik ten steruje iloscia podawanego gazu w oparciu o sygnal z sondy lambda.Jesli masz instalacie z silnikiem krokowym o komputerem ,przy wadliwie dzialajacej sondzie lambda ,moze skakac spalanie.Tobie ustawial instalacje na analizatorze spalin.Z twojego opisu wynika ze masz na przewodzie srube z silniczkiem krokwym.Aby sie upewnic sprawdz czy przewody od tego siniczka ida do puszki na ktorej powinno pisac sterownik
  
 
przewody od tedo silniczka prowadzą do puszki z napisen "kontroler sondy lamda" czyli według ciebie winna wszystkiemu jest ta sonda?? jak sprawdzic czy napewno jest wadliwa??

[ wiadomość edytowana przez: burek87 dnia 2010-08-07 14:50:41 ]
  
 
Moze byc winna,sprawdzic mozna podlaczajac do kompa.Regulujac ci gaz powinien na poczatku podlaczyc pod kompa i sprawdzic ustawienia na kompie i to dopiero uzupelnic wskazaniami analizatora spalin i regulacja na parowniku.Tobie wyregulowal na analizatorze o parowniku pomijajac strownik gazu.Powinien ci na poczatek sprawdzic na kompie czy sonda dziala poprawnie i czy nie daje za bogatej mieszanki .Ta regulacja nie miala sensu bez zgrania tego z ustawieniem parametrow nakompie .Moze ci sonda sie zawieszac i ra pali mniej raz wiecej Mialem podobny przypadek i w warztacie partacze tak regulowali jak tobie.Pojechalem do innego gdzie mieli pojecie i zdjagnozowali problem w 5 minut.wymienilem sonde spalanie wrocilo do normy