Objechane omegi 3000 lub z silnikiem 3.0 24v przez V6

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Pomówmy o faktach.
Trwa spór co jest szybsze na prostej do 200 v6 w b czy r6 w A.
Na korzyść A przemawia masa i zwykła matematyka.

Obrońcy v6 twierdzą, iż V6 ma więcej koni ale także auta miały (bo to zazwyczaj było) mniej najechane, tym samym stopień zużycia silnika był mnijeszy. No i są lepsze.

W takim razie poproszę kilka faktów.

Ilku
1. Moje C30LE objechała jakaś czarna, brutalna omega bez linki gazu,

2. W wyścigu do 200 aftomat z c30xei (z tego evo500 z wawy) objechał dwie V6 warszawskie (obaj panowie dobrze jeźdzą) obie w manualu wprzedzając je w okolicy 150-170 km na h. to, że się póxniej nic chciał zatrzymywać to inna bajka.


[ wiadomość edytowana przez: PiotrS dnia 2009-02-08 11:08:03 ]
  
 
Cytat:
2009-02-08 10:55:34, PiotrS pisze:
to, że się póxniej nic chciał zatrzymywać to inna bajka. [ wiadomość edytowana przez: PiotrS dnia 2009-02-08 11:08:03 ]


Warto zapamiętać.
Żeby nie bylo że sie nei odzywam... Śledze spór...jeszcze w tym sezonie straszył nie bede... bo tak naprawde jeszcze nie wiem co mam i moge nie ogarnąć wszystkiego czasowo i finansowo, ale...
Z tego co wiem na arenie klubowej w tym sezonie bedą jednak błyszczeć dwie 3000-ki z c30se, kierowcy myśle nie wypadli sroce spod ogona... i napewno bede im kibicował.
  
 
3. złomega v6 kombi pałered elpidżi vs 3.0 A od zamarzających truskawek i kilka innych sedanów i caravanów na ostatnim zlocie wiosennym.

P.S.
ale to podobno nie auto, a umiejętności kierownika zadecydowały.
do tego kilkanaście jazd na całej długości pasa. (w bocznej i niekiedy w przedniej szybie widoczny tylko Immo i Brutal).



[ wiadomość edytowana przez: MEGA_3 dnia 2009-02-08 11:23:04 ]
  
 
tak do dalszych przemyśleń:

1. A xei aftomat vs. zielone V6 ex DrA - A zdecydowanie górą, do czasu aż w zieloną wsiadł DrA potem raz A raz B ale różnice za każdym razem duże nie były.

2. A xei aftomat vs. zielone V6 kombi Stahu - różnie, z przewagą na korzyść Staha

3. żółtek vs. różne A - na razie żółtek górą, ale jestem pewien, że juz niedługo

4. żółtek vs. zielone V6 kombi Stahu - nie wiem, jak on to robi, ale zazwyczaj jest szybszy. Chyba, że gass włączy


nie wiem, co dają takie wyliczanki bo wystarczy, że mam kiepski dzień i uwalam nawet z bmw 318is, ale na wiosenny zlot wystawiam żółtego na ścigi z nadal haczącą skrzynią i na bardzo dziwnych kołach, zobaczymy co z tego wyjdzie
  
 
Cytat:
2009-02-08 11:19:24, MEGA_3 pisze:
3. złomega v6 kombi pałered elpidżi vs 3.0 A od zamarzających truskawek i kilka innych sedanów i caravanów na ostatnim zlocie wiosennym.



Mega konkretne fakty objechania do 200 km/h tych kilka sedanów.

7gsi zółtek ma r6?? bo jak nie to sie nie liczy (jezeli chodzi o kombi stacha).


[ wiadomość edytowana przez: PiotrS dnia 2009-02-08 20:16:15 ]
  
 
pamiętnika nie prowadzę i nie wiem kto z Ilkiem, Immo, Brutalem, Siódemką i ze mną robił całe długości lotniska, bo wspomnianych widziałem w szybach i w lusterkach przy końcu pasa.


Cytat:
7gsi zółtek ma r6?? bo jak nie to sie nie liczy (jezeli chodzi o kombi stacha).



nie rozumiem pytania


[ wiadomość edytowana przez: MEGA_3 dnia 2009-02-08 22:02:21 ]
  
 
Cytat:
2009-02-08 20:01:34, PiotrS pisze:
7gsi zółtek ma r6?? bo jak nie to sie nie liczy (jezeli chodzi o kombi stacha).



póki co, nie ma

w/w podane w celu wykazania tak naprawdę minimalnych różnic A/B. Różnice są tak małe, że jeśli auto jest sprawne i nie zamulone, wygrywa lepszy kierownik.
  
 
Cytat:
2009-02-08 22:56:27, 7gsi pisze:
...w/w podane w celu wykazania tak naprawdę minimalnych różnic A/B. Różnice są tak małe, że jeśli auto jest sprawne i nie zamulone, wygrywa lepszy kierownik.



a fizyka pokazuje co innego:

Cytat:
204KM - 1450kg = 1KM/7,1kg
211KM - 1800kg = 1KM/8,5kg
211KM - 1700kg = 1KM/8kg (nie pamietam wagi MV6, ale cos kolo tego jest)


  
 
Fizyka nie pokazuje co innego MEGA,

204KM - 1450kg = 1KM/7,1 kg
211KM - 1800kg = 1KM/8,5 kg
211KM - 1640kg = 1KM/7,8 kg

Różnice są naprawdę niewielkie.
Wszystko jest identyczne w seryjnych autach tylko w MV6 jest szybciej max. moment.

Jak dla mnie z tych rozważań wynika, że większość kierowców A nie umie jeździć.
Przy tych samych warunkach i tych samych kierowcach A jest zawsze szybsze, fizyki się nie przeskoczy.
190 kg robi różnicę - a masa zabija.
  
 
a moją skromną osobę nadal zastanawia fakt brania pod uwagę jedynie max wartości momentu obrotowego i mocy...
na jakimś wykresie z hamowni widziałem fajny patent - moc średnia przed modyfikacją i moc średnia po modyfikacji... i o ile parametry max zbyt dużo się nie zmieniły, to średnia robiła już wrażenie...
takie moje 0,03pln
  
 
Do przyspieszania potrzebny moment nie konie, a te mają równe, a te "objeżdżanie" Aa przez Be stawiam bardziej na wysłużone motory w A i tyle.
  
 
bmw 530 d E61 , 230 KM, 500 Nm jedzie na równi z V6 Be mimo że przyspiesza się "momentem:


czyli reasumując, co z tego, że auto gwizda jak kierowca pi%*&a?
  
 
Jak porównujesz jabłka z gruszkami, to tak wychodzi.
BMW katalogowo ma 6,7 a MV6 8 sek do setki, to jak tak samo ?

Kierownik tu się kłania i to jest chyba najważniejsze.
  
 
a jaka masa BMW? co porownujesz diesla do benzyny? on sie musi bardziej namachac galeczka by przyspieszac

zreasumowales bardzo dobrze
  
 
Cytat:
2009-02-09 14:23:39, Wiktorzi pisze:
Jak porównujesz jabłka z gruszkami, to tak wychodzi. BMW katalogowo ma 6,7 a MV6 8 sek do setki, to jak tak samo ? Kierownik tu się kłania i to jest chyba najważniejsze.



czyli muszę mojemu koledze z bawarki E61, który się ze mną ciął powiedzieć, że też jest też pi..a.
aha to był jakiś tam 5 czy 6 biegowy aftomat ustawiony na tryb jakiś tam sportowy

masy obu aut podobne i gałeczką machać nie musiał
  
 
no to jeszcze lepiej automat do manuala
  
 
czyli co?
automat zły
a manuale to w ogóle nie do ogarnięcia?

hahaha
  
 
automat nie jest dobry do porownywania z manualem. Jakby nie bylo ma inne przelozenia, inna zasade dzialania, slabsze osiagi przy przyspieszaniu.
  
 
Automat BMW ma 7s,
A twoja omega mega nie jest seryjna
I MY O TYM WIEMY !

PS. A ty Fatboy nie mów złego o automatach bo skrzynie DSG są lepsze od manualów.


[ wiadomość edytowana przez: Wiktorzi dnia 2009-02-09 14:46:00 ]
  
 
Cytat:
2009-02-09 14:45:12, Wiktorzi pisze:
Automat BMW ma 7s, A twoja omega mega nie jest seryjna I MY O TYM WIEMY ! PS. A ty Fatboy nie mów złego o automatach bo skrzynie DSG są lepsze od manualów. [ wiadomość edytowana przez: Wiktorzi dnia 2009-02-09 14:46:00 ]


a co w niej nieseryjnego?

puszek wszelakich brak
wydech dał zmiany żadne. w porównaniu do fabrycznego
czipsów z allegro brak.


gupia strona i jej wypociny


[ wiadomość edytowana przez: MEGA_3 dnia 2009-02-09 14:54:18 ]