[MK 7] Instalacja LPG a regulacja zaworów - pytanie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
mój Escort to 1.8 115 KM i przymierzam się do montażu instalacji LPG sekwencyjnej BRC w warsztacie przy ul. Wrocławskiej 93 w Gdyni. Pojechałem tam zaprezentować swój silnik i zasięgnąć opinii co zamontować i jakie będą minusy LPG w moim aucie (bo plusy są oczywiste). Powiedziano mi, że minusów generalnie nie ma ale żebym zorientował się co ile km (albo czy czy w ogóle) reguluje się luzy zaworowe (płytkowo) bo jak zignoruję tą regulację to mogą być kłopoty.
Sprawdziłem w książce o Escorcie Wydawnictwa WKŁ i piszą, że zawory są regulowane poprzez popychacze hydrauliczne i nie wymagają ręcznej regulacji, poza tym gniazda zaworów i prowadnice zaworów są wbudowane w głowicę i nie przewiduje się ich wymiany.

Czyli spokojna głowa w temacie zaworów?
Jakie macie doświadczenia posiadacze LPG z zaworami w Waszych silnikach?
  
 
No właśnie... Ja posiadam escorta mk7 1.4 efi (także zawory regulowane hydraulicznie) i mam gaz od 4 lat. Przejechałem na nim 100 tyś. km i okazało się, że mam nadpalone zawory wydechowe (wykazała to próba olejowa). Frezowanie gniazd + docieranie + planowanie głowicy + wymiana uszczelniaczy zaworów wyniosła mnie.... TYLKO 120 zł ) Właśnie wczoraj poskładałem wszystko do kupy. Okazuje się, że przy gazie wzrasta temperatura silnika (wyższa temperatura spalania) i w d...ę dostają zawory. Warto o tym pamiętać. Poza tym silnik przed zamontowaniem instalacji musi być w niezłym stanie- bo inaczej mogą z tego wyjść cyrki.
  
 
Problem z wypalaniem gniazd zaworowych jest wtedy, kiedy mieszanka lpg jest uboga ( za duzo tlenu), wtedy ostro wzrasta temp spalania. Jak masz dobrze wyregulowaną mieszankę ( dobry sterownik a nie jakis tam przełącznik) nie ma problemu. Ja śmigam też sporo na lpg i żadnych problemów nie ma. A co do sekwencji to zamiast BRC wybrałbym Stag 300 (plus), ewentualnie stag 4, do tego reduktor zavoli zeta n i wtryski matrix lub magicjet. tańsza opcja a zdecydowanie lepsza. BRC montowałem kilka lat i mam wyrobione zdanie.....
  
 
xplosiv rozwiń swoje zdanie na temat BRC. Tego zestawu, który wymieniłeś tam nie zakładają. Mają jakiś inny Polski 400 zł tańszy od BRC.
  
 
BRC jest zbyt drogi, sterownik dość prosty, mało możliwości konfiguracji- kalibracja, korekcja dwoma suwakami i to na tyle , do escorta styknie ale jak sie trafiała bardziej wymagająca furka, nie było już tak różowo. reduktor i wtryski brc dadza rade. Stag 300 daje Ci rewelacyjne możliwości regulacji, korekcja w całym zakresie czasów wtrysku od biegu jałowego po max, korekcja od temperatury, ciśnienia gazu, obrotów, elegancki podgląd na wykres oscyloskopu i mógłbym tak wymieniać. Po prostu mi on przypadł lepiej do gustu, jest bezawaryjny a do tego tańszy o grubych kilka stówek
  
 
Dzięki za informację. Dobrze, że o BRC piszesz pozytywnie oprócz ceny A ten Twój zestaw to gdzie można zamontować i jakie warunki gwarancji ewentualnie by były?
  
 
Muszisz poszukać, nie wiem czy w trojmiescie ktoś montuje. zobacz w anonsach, tam sie warsztaty ogłaszają, podzwon. Jakbys brał staga 300 czy staga 4 to unikaj wtryskiwaczy Valtek bo ich żywotnosc to 10 -20 tys km i regeneracja/kalibracja. szukaj zestawu o ktorym pisałem wczesniej