Projekt X32XEI

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Po długich przemyśleniach i rozmowie z Cleberem postanowiłem zainicjować projekt "Lexmaul" dla V6 - skupiam się na X30XE, ale myślę, że te same części zostaną użyte w X25XE i Y32SE (Lexmaul oferuje inne wałki do tego silnika, ale prawdopodobnie wałki do X30XE też spowodują odczuwalną zmianę).

Głównym celem modyfikacji ma być podniesienie sprawności silnika, bez ingerencji w układ korbowy, chłodniczy czy paliwowy.

Założenia projektowe:
- podniesienie i maksymalne spłaszczenie przebiegu momentu w całym zakresie obrotów (+300Nm dla X30XE, inne proporcjonalnie)
- wzrost mocy maksymalnej do +250KM (j.w.)
- lepsze wkręcanie na obroty (teoretycznie lepsze opróżnianie komór powinno pomóc)
- jak najmniejszy wzrost głośności auta (bardziej rasowy gang silnika jak najbardziej pożądany , ale bez wzrostu decybeli)

Planuję to osiągnąć poprzez:
- wymianę wałków rozrządu
- wstawienie kolektora rurowego i odetkanie wydechu (sportowe katy, może przelotowe tłumiki środkowe)
- wstawienie rezonatora dolotu (puszki na pająki)
- rozwiercenie kanałów dolotowych w głowicy i kolektorze ssącym

Do przedyskutowania:
- doprężenie silnika do 11,5 (proszę specjalistów o opinie) - nie powinien jeszcze stukać przy PB95.
- inne kwestie o których nie wiem/nie pomyślałem - proszę o wskazówki.

Najprawdopodobniej po modyfikacjach mechanicznych będzie konieczne przeprogramowanie ECU, co może dodatkowo poprawić parametry silnika, a może po prostu będzie to niezbędna czynność, aby silnik w ogóle pracował poprawnie po przeróbkach - nie wiem jaki margines adaptacji ma fabryczny ECU.

Zdaję sobię sprawę, że sumaryczny koszt przeróbek będzie spory, dlatego chciałbym zebrać grupę osób poważnie zainteresowanych taką modyfikacją, wtedy jest szansa na obniżenie (być może nawet znaczne) kosztów jednostkowych.

Plan zakłada zakup 1 kompletu wałków i kolektora od Lexmaula, a następnie skopiowanie ich u naszych tunerów (ostatecznymi kosztami dzielimy się po równo). Mam nadzieję, że nie powinno sprawić im problemu "skserowanie" gotowca, bo - jak się już przekonaliśmy - zaprojektowanie i wykonanie tych elementów od podstaw jest ponad ich siły/umiejętności/chęci...

Jeśli mimo wszystko żaden z rodzimych fachowców nie będzie chciał współpracować (jestem przygotowany na taką możliwość), lub zaśpiewa sobie kwotę z kosmosu, będę się starał wynegocjować u Lexmaula możliwie niską cenę za wałki i kolektor, przy kilku lub więcej kompletach jest spora szansa na duże opusty.

Projekt na razie jest w fazie koncepcji i bardzo chętnie wysłucham wszelkich fachowych opinii i wskazówek. Burza mózgów zawsze przynosi dobre efekty. Jakakolwiek pomoc w badaniu rynku, czy rozmowach z rodzimymi tunerami również będzie bardzo mile widziana.

W kwestii realizacji: planuję przez zimę zakończyć negocjacje, formalności i złożyć zamówienie na części. Montaż dopiero na wiosnę tak, aby na najbliższy zlot auto/auta były gotowe.

[ wiadomość edytowana przez: Immo dnia 2007-01-26 14:19:56 ]
 
 
Immo to nie wystarcza już regulacja faz rozrządu i lepsze osiągi które to zauważalne podobono były dzięki tym zmianom?

linki z Lexmaulem nie chcą się otwierać


[ wiadomość edytowana przez: MEGA_3 dnia 2006-11-05 17:17:47 ]
  
 
Cytat:
Immo to nie wystarcza już regulacja faz rozrządu i lepsze osiągi które to zauważalne podobono były dzięki tym zmianom?

Po regulacji rozrządu silnik odczuwalnie lepiej się wkręca, zwłaszcza powyżej 4000rpm
A jak sam wiesz apetyt rośnie w miarę jedzenia


Cytat:
linki z Lexmaulem nie chcą się otwierać

Problem z linkami musi być gdzieś po Twojej stronie, u mnie się otwierają bez problemu.

 
 
Niezle, niezle.

Ja bym mogl byc chetny. Jakie sa szacunkowe koszty ? 10k PLN ?
  
 
Cytat:
Jakie sa szacunkowe koszty ? 10k PLN ?


Tyle pewnie by wyniosło na oryginałach.

Zakładając, że będzie kilku chętnych oraz że uda się nawiązać współpracę z polskimi firmami, planuję mniej niż pół tej kwoty.
 
 
A jak to bedzie "za tak malo" to jaka bedzie bezawaryjnosc tego rozwiazania ?
  
 
Hmm, skoro są firmy szczycące się produkcją profi wałków sportowych czy wyścigowych, nie sądzę żeby było dla nich problemem skopiować nieco poprawiony wałek uliczny
Podobnie z kolektorem, to chyba nie jest problem wygiąć 3 rury i je zespawać, zwłaszcza mając w ręku wzór?

A że "za tak mało" - mam nadzieję że wykonanie, a w zasadzie skserowanie wałka np. u pana Świątka będzie kosztowało co najmniej połowę mniej niż kupno oryginału. Skoro facet podobno zna się na rzeczy, dlaczego jego kopia miałaby być bardziej awaryjna?
 
 
Witam proponował bym Ci skontaktowac sie ze świątkiem myślałem podobnie jak ty nie jakieś 300 km tylko zwykłe 250 km i troszeczke z momentem się poawić.Świątek ma gotowe tak myślę (bynajmniej ma pojęcie) posiadają oni opla kadeta x30xe coś koło 300 km (mogę się mylić co do mocy ) więc myślę ,że tam trzeba udeżyć poszukam linka miałem gdzieś do strony właśnie dla x30x3 coś tam o kolektorze ssącym i dolocie.Ja reflektuje na tem pomysł jak najbardziej.
kliktu jst coś właśnie w tym kierunku i jest tu ten człowiek od kadeta i nasz kolega klubowy również tylko ,że omy już nie ma.

[ wiadomość edytowana przez: mv6 dnia 2006-11-05 20:10:57 ]

[ wiadomość edytowana przez: mv6 dnia 2006-11-05 20:11:36 ]
  
 
Swiatek

Ma w ofercie walki do X25Xe. Po 2k PLN.
Czyli taki pewno orientacyjnie bedzie koszt.

Rozumiem ze te 2k PLN to za oba walki ?
  
 
W końcu jakieś fajny pomysł.
Będę kibicował.
A teraz moje zdanie nie warto, kasa w błoto.
Ktoś to już ćwiczył, nie niewiele się zdało.
Aniołek też odpuścił.
Ja bym rozejrzał się za mocniejszym autem, bywaja V6 z turbo kompresorem albo kupił drugie v6 wybebeszył i byłoby do zabawy.
....albo uderz do mielcarka. Jego astra jest bezkompromisowa i robi ponizej 12 s na 1/4. All wymyślil i zrobił sam, za parę k zrobi Ci silnik.
I wtedy będę mógł twe rurki oglądać choć jak weźmiesz mniejszy setup to może i nie.
I na koniec za 4-5 k e jesteś w stanie kupić 4.0 i zadopotować do B
A Adam opel mawiał "nic nie zastąpi pojemności...."
  
 
No to powialo optymizmem
  
 
Cytat:
2006-11-05 21:33:01, PiotrS pisze:
W końcu jakieś fajny pomysł. Będę kibicował. A teraz moje zdanie nie warto, kasa w błoto. Ktoś to już ćwiczył, nie niewiele się zdało. Aniołek też odpuścił. Ja bym rozejrzał się za mocniejszym autem, bywaja V6 z turbo kompresorem albo kupił drugie v6 wybebeszył i byłoby do zabawy. ....albo uderz do mielcarka. Jego astra jest bezkompromisowa i robi ponizej 12 s na 1/4. All wymyślil i zrobił sam, za parę k zrobi Ci silnik. I wtedy będę mógł twe rurki oglądać choć jak weźmiesz mniejszy setup to może i nie. I na koniec za 4-5 k e jesteś w stanie kupić 4.0 i zadopotować do B A Adam opel mawiał "nic nie zastąpi pojemności...."


Po to właśnie powstał ten wątek aby wywołać dyskusję

Nie chcę wkładać nie wiadomo ile kasy w silnik i tworzyć wyścigówki, ma to być auto do codziennej jazdy, tylko szybsze

Z Mielcarkiem na pewno pogadam, zobaczymy co mi zaoferuje. Dzięki za wskazówkę.

Jeśli chodzi o swap - myślałem nad tym, jeżeli bym kiedykolwiek robił to właśnie na C40SE. Tylko że:
1. sam tego nie zrobię - obecnie brak czasu, umiejętności, narzędzi, warsztatu
2. auto do przekładki na R6 oddałbym tylko ludziom z doświadczeniem - nie znam takich, nie licząc Pawła, ale on do teraz nie doszedł do ładu ze swoim C30SE
3. w/w Paweł zamiast tych kombinacji sugeruje mi turbo, pomysł w sumie niegłupi, ale w Geko powiedzieli cena od 12tys. górnej granicy cenowej nie ma

Temat jest żywy i ma ewoluować, dlatego zbieram argumenty za i przeciw, wszelkie sugestie i porady. Do ostatecznej koncepcji jeszcze daleko
 
 
No Immo u Ciebie turbo to będzie problem kosztowny.

Vino - dziwisz się? Mało kto jest zdolny do takich zabaw.
Szczgólnie gdy mocnijesz auto kosztuje niewiele więcej.


  
 
pomysł ciekawy
jeśli za 1 auto wyjdzie (all) poniżej 5k i zhamują 250KM bedę w szoku
jeśli auto ma być do codziennej jazdy, przy zakładanych modyfikacjach spodziewam się słabego dołu i ostrej góry.
trzymam kciuki!
  
 
Cytat:
No Immo u Ciebie turbo to będzie problem kosztowny.


Na tę chwilę za bardzo kosztowny Zostawię tę kwestię na Stage II

Cytat:
jeśli auto ma być do codziennej jazdy, przy zakładanych modyfikacjach spodziewam się słabego dołu i ostrej góry.


Na pewno skrócony dolot pogorszy dół, jednak liczę też, że lepsze napełnianie przynajmniej częściowo zniweluje ten efekt. Oby nie było gorzej niż w serii

Zobaczymy co mi w tym tygodniu powiedzą tuzy strojenia X30XE i na ile zweryfikują moje zapędy
 
 
Cytat:
2006-11-05 22:30:04, PiotrS pisze:
(...)Vino - dziwisz się? Mało kto jest zdolny do takich zabaw. Szczgólnie gdy mocnijesz auto kosztuje niewiele więcej.



No w sumie sie dziwie.

Jakie mocniejsze auto mozna miec, za Aktualna_Cena_Omegi + 10k PLN, ktore bedzie szybsze i bedzie tak samo fajne (komfort, bajery, koszty serwisu, itd) ?

Jasne, mozna kupic S8, tylko czy to tak naprade w rozliczeniu koncowym bedzie "taniej" ?
  
 
no to dłubać panowie i życzę ciepliwości, "stalowych" nerwów oraz "tytanowych" jajek przy współpracy z polskimi tjunerami.

  
 
Wlasnie jestem w trakcie przemeblowania z V6 na R6 w mojej biesti jak kasy starczy i checi to do kwietnia beda dodatkowo siedziec 2 turbiny celuje w 400-450 kucy zobaczymy....
Przekladka silnika jak nic sie nie wysra bedzie gotowa do konca tyg no gora 2tyg. jak skoncza wrzuce forki
Pozdrawiam
  
 
ech niektorym to fajnie
  
 
Szefer ile będzie Cię kosztowało uturbienie R6?