MotoNews.pl
2 Sprężyny tylne w Espero? Uszkodzone? (234664/26) - PT
  

Sprężyny tylne w Espero? Uszkodzone?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Elo. Mam już Espero jakiś czas i mam taki mały problem... Gdy wsiądzie mi do niego osób 5, to na dołkach i górkach tylne chlapacze dotykają jezdni... Chciałem wymienić sprężyny ale mój znajomy mechanik że będę zadowolony z efektu gdy założę sprężyny od Jelcza. czy jest możliwość wstawienia innych lepszych efektywniejszych, jeżeli tak od jakiego modelu samochodu? Bo wiem że te koreańskie dadzą niestety ten sam efekt...
  
 
A te sprężyny to wogóle całe masz, czy też już zgubiły na drodze po jednym czy dwóch zwojach bo normalnie to tak się nie dzieje.
Gdzieś kiedyś był wątek o jakiś sprężynach od Astry kombi czy Kadetta. Poszukaj, ale pamiętaj, że jak przesadzisz to z limuzyny zrobisz wóz drabiniasty.

PS. Elo... Elo... Mam z 15 ich płyt.

[ wiadomość edytowana przez: piotr_ek dnia 2009-07-12 10:18:23 ]
  
 
Wiesz jeszcze dokładnie nie sprawdzałem tych sprężyn. Ale dzięki za poradę... Poszukam na allegro jakiś sprężyn od opli... Pozdrawiam
  
 
Poszukaj na allegro wzmocnionych sprężyn w cenie do max 100zł za szt. Efekt będzie taki jak trzeba, a w pierwszej kolejności zmieniłbym również mechanika, bo przy nastepnej wizycie zaproponuje ci hamulce z Kamaza czy innego robura...
  
 
Cytat:
2009-07-12 11:33:08, pochlast pisze:
Poszukaj na allegro wzmocnionych sprężyn w cenie do max 100zł za szt. Efekt będzie taki jak trzeba, a w pierwszej kolejności zmieniłbym również mechanika, bo przy nastepnej wizycie zaproponuje ci hamulce z Kamaza czy innego robura...


Święte słowa Kolego pochlast ! ...następny kurde "piekarz" nie mechanik !! ....ja myślę, że ..od tego woza będą idealne "sztywne" do Espero klik!
  
 
Cytat:
2009-07-12 11:57:32, bogdan1 pisze:
....ja myślę, że ..od tego woza będą idealne "sztywne" do Espero klik!



  
 
Cztery dni temu wymieniłem sprężyny w swoim aucie. W sklepie oferują normalne lub wzmocnione , mam wzmocnione tył auta jest sporo wyższy....JESTEM ZADOWOLONY...
  
 
Heh.. obrazek mnie konkretnie rozwalił... Dzięki jeszcze raz za informację... Widać że jakoś wiele osób-forumowiczów potrafi kulturalnie i grzecznie odpowiedzieć... Bo jest też wielu którzy tak niestety nie umieją... Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję...
  
 
Cytat:
2009-07-12 11:57:32, bogdan1 pisze:
od tego woza będą idealne "sztywne" do Espero klik!


jezdziłem takim.
Rzeczywiscie sztywne

p.s
kopcił jak lokomotywa
  
 
Cytat:
2009-07-12 13:10:11, Szreder pisze:
Cztery dni temu wymieniłem sprężyny w swoim aucie. W sklepie oferują normalne lub wzmocnione , mam wzmocnione tył auta jest sporo wyższy....JESTEM ZADOWOLONY...



Gdzieś ze dwa lata temu zamontowałem sprężyny wzmocnione Magnum za ok 50 zł szt. Jeżdzą nadal. Nic nie siada nawet przy pełnym obciążemu. Tył jest podniesiony. Wcześniej miałem problemy z krawężnikami bo spodem zaczepiałem. Po wymianie problemy się skończyły. Tylko że może się okazać że i amorki będą do wymiany. Warto zrobić kompleksowo bo to jedna robota.
  
 
no fakt... trafna uwaga... na ostatnim przeglądzie wykazało mi 65% wydajności tylnych amortyzatorów, więc pojeżdże jeszcze jakiś czas i wymienię kompleksowo... Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2009-07-12 19:21:17, sadsoon pisze:
no fakt... trafna uwaga... na ostatnim przeglądzie wykazało mi 65% wydajności tylnych amortyzatorów, więc pojeżdże jeszcze jakiś czas i wymienię kompleksowo... Pozdrawiam



To pokazało Tobie w miarę dobrze. Ważne, żeby po obydwu stronach różnica nie była za duża. 100 % nie osiągniesz nigdy, nawet na nowych amorkach
  
 
jelcz ma sprezyny?

czy resory albo miechy?


  
 
Cytat:
2009-07-12 19:21:17, sadsoon pisze:
na ostatnim przeglądzie wykazało mi 65% wydajności tylnych amortyzatorów, więc pojeżdże jeszcze jakiś czas i wymienię kompleksowo... Pozdrawiam




U mnie też wszystko pokazywało super. A amortyzatory nadawały sie na śmietnik.
Tymi testami to się za specjalnie nie przejmuj.Są mało wiarygodne. Znaczenie wg. mnie mają tylko bardzo ogólne i raczej psychiczne w sensie dobrego samopoczucia właściciela
Bardziej wiarygodny jest test na pokiwanie gablotą. Jak się telepie jak galareta i nie ma zamiaru przestać to sprawa jasna.
  
 
Cytat:
2009-07-12 10:05:40, sadsoon pisze:
Elo. Mam już Espero jakiś czas i mam taki mały problem... Gdy wsiądzie mi do niego osób 5, to na dołkach i górkach tylne chlapacze dotykają jezdni...



Nie napisałeś jakiej te osoby są postury z całym szacunkiem oczywiście... Jak posadzisz 5 osób po 100 kg każde, to nawet te wzmocnione sprężynki nie dadzą rady....

Ja przy wymianie założyłem standardowe sprężyny - coś ok 80 zł szt. - bo wyszedłem z założenia że samochód jest mój ja go eksploatuję, użytkuję, jeżdżę i cenię komfort ponad wszystko.
A to, ze raz do roku okazjonalnie trzeba przewieźć 4 osoby z bagażem ...to sorry - zabieram max. 2

...reszta albo taksówka albo ...odchudzanie
  
 
seryjne sprezyny i amorki najlepsze na jakie Ci stac
w tym kierunku nalezy podazac
  
 
Cytat:
2009-07-12 21:42:48, DarSKG pisze:
Tymi testami to się za specjalnie nie przejmuj.Są mało wiarygodne. Znaczenie wg. mnie mają tylko bardzo ogólne i raczej psychiczne w sensie dobrego samopoczucia właściciela Bardziej wiarygodny jest test na pokiwanie gablotą. Jak się telepie jak galareta i nie ma zamiaru przestać to sprawa jasna.


Taki test jest dużo bardziej miarodajny niż "telepanie gablotą". Tylko niestety ocena wyników jest trudna z tego względu, że wynik w % NIE JEST wartością sprawności amortyzatorów jak twierdzą niektórzy diagności... W tej chwili do oceny stanu technicznego amortyzatorów zamontowanych stosuje się dwie konkurencyjne metody, jedna opracowana przez prywatną firmę(metoda BOGE), druga przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (EUSAMA). Jeżeli masz wynik w procentach to z metody EUSAMA. Płyta na którą najeżdżasz mierzy nacisk koła statyczny i dynamiczny. Częstotliwość wymuszenia to 25 Hz, więc nie mów że bujnięcie jest lepszą metodą. Procenty jakie podaje komputer to stosunek nacisku dynamicznego do statycznego. przyjmuje się że poniżej 20% amorki nadają się do kosza. Najważniejsza jest by różnica prawo-lewo była jak najmniejsza.
Ale się rozpisałem

PS. Zagadka: Co pokaże 100% na takim teście?
  
 
Cytat:
2009-07-12 22:54:24, Msxcom pisze:
Taki test jest dużo bardziej miarodajny niż "telepanie gablotą". Tylko niestety ocena wyników jest trudna z tego względu, że wynik w % NIE JEST wartością sprawności amortyzatorów jak twierdzą niektórzy diagności... Najważniejsza jest by różnica prawo-lewo była jak najmniejsza. Ale się rozpisałem PS.



Mniej więcej to właśnie mialem na myśli tylko nie chciałem się rozpisywać. Wolałem bardziej swojsko zobrazować "telepaniem"
Jak pojedziesz i zrobisz testy w dwóch różnych urządzeniach to wyniki prawdopodobnie będą różne. To jest generalnie test zawieszenia. Nie jestem pewien czy jest na to jedna obowiązująca wszystkich norma ISO. Kiedyś nie było. Ale na oko też można stwierdzić że amortyzator ma problemy z wytłumieniem ruchów koła.

Najważniejsza w tych testach jak słusznie wspomniałeś, a co ja pominelem, jest symetria z obu stron.
  
 
To właśnie nie jest test zawieszenia a wyłącznie amortyzatorów. Zawieszenie sprawdza się na szarpakach. Na dwóch urządzeniach o tej samej zasadzie działania wyniki powinny być porównywalne. Częstym błędem diagnostów jest nie sprawdzenie ciśnienia powietrza w kołach, różnica 0,2 bara między stronami powoduje wypaczenie wyników. W tej chwili jest to najlepszy sposób sprawdzenia amortyzatorów bez ich wymontowania. "Bujnięcie" w żadnym razie nie jest miarodajne ze względu na charakter pracy amortyzatora.
  
 
Jeżeli chodzi o obie strony to różnica była niewielka może 2-3%....
Już nie pamiętam... Ale w każdym bądź razie po całym przeglądzie mojego Esperaka koleś od przeglądów powiedział że tylko wsiadać i jeździć... Bo nie może się do niczego doczepić...
A co do osób... Fakt czasem się przewiezie i 3x100kg na tylnej kanapie... Wtedy jest ten problem największy... Ale tak jak mówiłem... Pojeżdżę jeszcze jakiś czas i wymienię kompleksowo...

Co do telepania... chyba najlepiej się sprawdza amortyzatory podczas sexu na tylnej kanapie...