Zawory 43,5 kontra tłoki 1.8 132 DOHC

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, noszę się z zamiarem wstawienia większych zaworów do mojego dohca. Głowica jest seryjna od 132 2.0, chcę tam upchnąć zawory 43,5 seryjnie były/są 42,5. Tłoki jakie mam założone to garbate 1,8. Tu nasuwa się pytanie... czy przy większych zaworach nie będzie kolizji z tłokami? Może robił ktoś coś takiego i ma z tym doświadczenie.

Dzieki za info.
Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2009-06-24 11:43:53, pwr79 pisze:
Witam, noszę się z zamiarem wstawienia większych zaworów do mojego dohca. Głowica jest seryjna od 132 2.0, chcę tam upchnąć zawory 43,5 seryjnie były/są 42,5. Tłoki jakie mam założone to garbate 1,8. Tu nasuwa się pytanie... czy przy większych zaworach nie będzie kolizji z tłokami? Może robił ktoś coś takiego i ma z tym doświadczenie. Dzieki za info. Pozdrawiam.


niebędzie - chyba że głowa juz była wcześniej ciachana wtedy trzeba przymierzyć - jak co to można je troszeczke głębiej osadzić w gniazdach (nowych mam nadzieje-lub odp powiększonych )



-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
podziękował
  
 
Podobne pytanie zadam... noszę się z zamiarem rozwiercenia bloku z kwadrata (1592ccm) jaki mi leży w garażu na 1.8 (1759ccm) i złożenia go na garbatych tłokach z jedensześć.
Czy wlezą tłoki z garbem od 1.6 (1585ccm) do zaworów 43,5 w głowicy z kwartata/jedenosiem i nie będzie bum bum.
Dodam, że głowica nie będzie ostro pojechana - tak do 0,5 mm
  
 
Nie wiem po co chcesz planowac mocno glowice jak masz wypukle tloki.
  
 
Cytat:
Dodam, że głowica nie będzie ostro pojechana

  
 
Cytat:
2009-07-07 09:26:56, Walezy pisze:
Nie wiem po co chcesz planowac mocno glowice jak masz wypukle tloki.



nie będzie ostrego ciachania, tak jak pisałem max 0,5mm - dla dobrego wyrównania
  
 
0,5 to juz dosc duzo na dohc
  
 
Cytat:
2009-07-07 09:41:37, Walezy pisze:
0,5 to juz dosc duzo na dohc



OK. Dzięki za info. Pewnie się zdam zatem na wyczucie szlifierzy...
Swoją drogą uszczelka i tak będzie dorabiana a ją można zrobić o 0,2 mm grubszą więc zawsze idzie gdzieś zgubić to ciachnięcie na głowicy - tyle, że uszczelką chyba nie bardzo jest sens.
  
 
poszedł priv

-----------------
"Fatalna Imitacja Auta Turystycznego"

P.U.H. MARAKANT

Transport samochodów / pomoc drogowa
Poliwęglan do rajdówek
  
 
jeszcze jedno pytanko jak narazie mocno teoretyczne:
- z czego można hipotetycznie/teoretycznie dopasować do bloku jedenosiem głowicę 16V i jakie ewentualne przeróbki sa do wykonania, żeby pasowało i działało - nie ukrywam, że najmilej widziana byłaby głowica nie odwrócona, co z aparatem w takiej głowicy - będzie na przedłużeniu osi wałka wydechowego???
  
 
Glowica z themy powinna pasowac bo do 2.0 pasuje. nieodwrocone glowice tez sa - to czy ja zalozysz zalezy od grubosci portfela(4-9 tys euro) i od tego czy dostaniesz taka. Aparat moze byc w bloku albo mozesz zalozyc 4 cewki(lepsze rozwiazanie)