[MK6] Co to za wtyczka, do czego ma być wpięta ( mk6 )

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Przy wiązce świateł idą kabelki z wtyczką: do wentylatora ( ta niebieska ) i właśnie... druga czarna, okrągła wtyczka ( z jednym kabelkiem ) pod jakiś czujnik ( myślałem, że to czujnik temperatury cieczy chłodzącej podający jej temperaturą na wskaźnik na zegarach, ale to nie ta wtyczka ), od czego ta wtyczka
jest? Nie pamiętam do czego ją wpiąć, po tym jak zmieniłem silnik wtyczka ta jest chyba w każdej mk6 ( w 1.4 8v cfi była gdzieś wpięta, to i w 1.6 16v gdzieś musi być wpięta skoro w budzie jest ta wiązka ). Wiem, że bywają wolne wtyczki, ale ta, coś mi się wydaje gdzieś ma być użyta




[ wiadomość edytowana przez: Escobarto dnia 2009-07-12 20:59:58 ]
  
 
mi to wygląda na wtyczkę od czujnika temp powietrza na kolektorze....
a jaki masz silnik i jaki miałeś?
  
 
Cytat:
2009-07-10 15:10:31, surec pisze:
mi to wygląda na wtyczkę od czujnika temp powietrza na kolektorze.... a jaki masz silnik i jaki miałeś?



Miałem 1.4 cfi cvh, niedawno włożyłem 1.6 16v efi...
  
 
Nie jest to przypadkiem, do czujnika ciśnienia oleju?
  
 
Popatrzę, ale wydaje mi się, że kontrolka na zegarach świeci po włączeniu zapłonu...
  
 
Niebieska wtyczka idzie do włacznika wentylatora chłodnicy, w silnikach CVH/CFI 1.6 i 1.4 czujnik znajduje sie na boku obudowy termostatu.

Mała wtyczka słuzy do podłaczenia czujnika temp. płynu dajaca sygnał na wskaznik w silnikach CVH/CFI 1.4 i 1.6.
Czujnik znajduje sie na przodzie głowicy po jej prawej stronie patrzac na silnik.
Ta wtyczka jest wolna w silnikach 16V, a tutaj na odwrót.

Jak masz instalke z 1.6 16V, to mozliwe ze wtyczka ktora jest uzyta w 1.6 podłaczona jest tez i u Ciebie, jest to bład, ale i tak tez bedzie chodzic.


[ wiadomość edytowana przez: Magik123 dnia 2009-07-10 19:19:41 ]
  
 
Magik- sytuacja wygląda tak, że: nie działa wskaźnik t. cieczy chłodzącej na zegarach i nie wiem, czy działa wentylator...
Mówimy o silniku 1.6 16v dohc bodaj L1E. Czujnik t. cieczy ( ten od zegarów ) jest w nim na obudowie termostatu z dołu, zamocowany pod kątem, pod wężem, który idzie z obudowy termostatu do chłodnicy - to jest ponoć czujnik odpowiadający za wskazanie t. cieczy na zegarach? podłączony jest, nie działa, wtyczka była dosztukowana przeze mnie ( jedyna której brakowało przy zmianie silnika ) może na odwrót podłączyłem, zobaczę... co do 1.4 to myślałem, że te wtyczki (od temperatury cieczy na zegary) w szesnastkach i ósemkach są te same, mogą nie być, ale boli mnie (zastanawia jedno) mianowicie: przecież ta wtyczka co jest od t. cieczy na zegary idzie w 1.4 kabelkiem przy wiązce świateł, tymczasem w 1.6 16v wtyczka, która wchodzi w ten niby czujnik temperatury od zegarów jest wplątana w wiązkę silnika a tamta jest bez sensu wolna, druga rzecz, co mnie nęci ,że po co niby kabelki od czujnika t.c.chłodzącej na zegary są wiązce silnika, jak nie mają nic z nią wspólnego ( chodzi o to że dane z czujnika nie są zczytywane przez kompa, a przez zegary ) tracę więc pewność, że ten czujnik z dołu termostatu jest od zegarów, bo to bez sensu jest...


[ wiadomość edytowana przez: Escobarto dnia 2009-07-10 20:37:52 ]
  
 
Ten u dołu to czujnik na zegary.
Ten kabelek wolny to do czujnika na zegary ale w silnikach CVH/CFI, u Ciebie jest odzielna wtyczka 2 pinowa, kable brazowy i brazowo biały, to jest do 16V.

Jak dorabiałes cos w tej wtyczce, to zobacz czy na odwrot nie podłaczyłes.

Lub sam czujnik uszkodzony

No a ta niebieska to do czujnika na weżu gornym chłodnicy.




[ wiadomość edytowana przez: Magik123 dnia 2009-07-10 20:55:33 ]
  
 
Mam ten sam dylemat,tez niewiem gdzie ją wpiąc.Jak kupiłem autko tak zwisał sobie swobodnie ten czarny kabelek,i nic sie nie dzieje.
  
 
Ta fajka z 1 kablem przy silniku 16v ma pozostać lużna.
  
 
Podzienkował!
  
 
Coś mi się zdaje, że ten czujnik będzie walnięty, bo podłączyłem dobrze(chyba), ale zobaczę jeszcze...



[ wiadomość edytowana przez: Escobarto dnia 2009-07-11 09:26:31 ]
  
 
Jak nic czujnik, podłączyłem na odwrót i to samo...
Tylko zastanawia mnie jak ma to działać niby...
przecież w 1.4 kabel z tego czujnika idzie przy wiązce świateł...
a w 1.6 16v przy wiązce silnika...
jak wiązka silnika jest podłączona pod zegary? nie jest (bo po co)
no właśnie, więc może trzeba wykręcić wtyczkę i podłączyć ten jeden kabel pod czujnik. No chyba, że ktoś wie jak to jest podłączone pod zegary, bo przecież to jest bez sensu... ale zaraz w 1.4 miałem wolną taką wtyczkę przy instalacji jak do tego czujnika w 1.6 ma być , wtedy zastanawiałem się od czego to jest, miejsce wyjścia wtyczki podobne więc może...
a i jeszcze się obrotomierz zwiesić lubi, to mnie szczególnie wkurza...
jak macie sugestie, to piszcie drodzy koledzy



[ wiadomość edytowana przez: Escobarto dnia 2009-07-12 20:48:47 ]
  
 
Chlopie u mnie wisi 8 takich wtyczek spiętych plastikiem, tuż przy chłodnicy i auto jezdzi pięknie;p Jedyny minus ze napewno jedna z nich idzie na regulacje reflektorów.
Taki bałagan, że nie ma w co rąk wsadzic. ;p