MotoNews.pl
3 Problemy z DF"em - pomocy! (23402/0) - PT
  

Problemy z DF"em - pomocy!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam z tym moim potworem pare problemów które w mniejszym lub większym stopniu uniemożliwiają mi jazde. Zaczne od najważniejszego:

1. ALTERNATOR. Z powodu braku ładowania musiałem go wyciągnąć, a ponieważ nie chciał wyjść to kombinując jak by tu nie wyciągać chłodnicy spróbowałem zdjąć koło pasowe... I tu dobra rada dla początkujących: nie dawajcie innym robić czegoś co możecie zrobić sami - poniosło "gdzieś" tulejke i nakrętke .
Po wymianie szczotek składam go (już sam i poza warsztatem) i coś mi nie gra - wentylator po założeniu ociera o obudowe . Wtedy się domyślilem że powinno tam być coś jeszcze. Na szczęscie koło pasowe dało się zamocować bez went'a i udało mi sie autko uruchomić. Jednak wracając od z kumplem z działki gdzie robiłem hamulce nagle coś zaczęło ostro chrobotać i stukać więc zatrzymaliśmy sie na najbliższym zjeździe. Po otwarciu maski okazało się, że koło pasowe alternatora ustawione jest pod kątem względem niego (i reszty kół), a nakrętka (nie oryginalna) jest mocno odkręcona . Jakoś dojechałem powoli do chaty (wyższy bieg przy ok. 2krpm) gdzie po wyjęciu alternatora zobaczyłem co następuje: otwór wewnętrzny koła pasowego alternatora został "roztoczony" przez klin który po zsunięciu sie tego koła razem z odkrecającą sie nakrętką wypadł sobie... Niestety jedyny sklep w którym takie pierdoły mogą być jest zamkniety jeszcze ze 2 tygodnie , a tulejka od poldka ani klin z pradnicy od Kaszla (tylko to bylo w innych sklepach) niestety nie pasują. Zamierzam sam dorobić brakujące częsci.
Pytanie: czy ktoś ma taki alternator na wierzchu i jest w stanie zmierzyć tą tulejkę (śred. wewn, zewn i zewn kołnierza oraz jego grubość) i przede wszystkim ten klin? Chodzi mi dokładnie o średnice zewn. koła z którego mógłbym wyciąć taki klin lub chociaż promień tego łuku, oraz szerokość (w najszerszym miejscu czyli na środku) i grubość. Czy można by to zrobić z jakiejś podkladki (oczywiscie nie alu)? Koło pasowe jest chyba identyczne jak w Poldku?

2. WSTECZNY. Na początku było calkiem niezle, później zaczął wchodzić gorzej (siłą i z szarpnięciem mocnym), teraz wogóle nie moge zapiąć (nawet oburącz ) . Co może być przyczyną i jak to usunąć? Od razu mówie że nie sprawdzałem jeszcze oleju w skrzyni (ale w moście było OK ).

3. RESORY. Po załadowaniu trzech osób do tyłu złamało się krótkie pióro prawego resoru a głowne się wygięło dość znacznie. I tak lewy tył od osi koła do nadkola ma 260mm podczas gdy z prawej w tym samym miejscu jest 230mm - ile powinno być prawidłowo??
Lewy od początku był pęknięty - głowne pióro w miejscu mocowania (jakby ktoś flexem przeciął) i przy gwałtownym ruszaniu na asfalcie pęknięcie sie rozszerza powodując stukanie (wręcz walenie), wczesniej wydawało mi sie ze cale mocowanie resoru jest wyrwane .
Pytanie: ile może kosztować nowy resor, czy lepiej kupić używany (za ile?) i czy ciężko jest go wymienić (jakies spec narzedzia potrzebne?) ?

4. PRZEKŁADKA Z POLDKA. Czy siedzenia (fotele i kanapa) od w/w pojazdu przypasują bez większych przeróbek czy może tylko z niektorych modeli/wersji?
To samo pytanie odnośnie zestawu wskaźników (albo całej deski).

5. TYLNE LAMPY. Oglądałem wczoraj pionowe lampy od klasyka i ku mojemu (negatywnemu) zaskoczeniu okazało się że one są łączone i montuje sie je w całości (po dwie). Starsze były z chromem, nowsze czarne ale to moge sobie prysnąć. Niestety taka budowa ni jak nie pasuje do mojego projektu (po trzy czerwone na strone). Samo mocowanie bym jeszcze jakoś opanował ale załamał mnie inny szczegół konstrukcyjny - we wszystkich oglądanych przeze mnie egzemplarzacz w czerwony klosz był wbudowany odblask . Czy jest możliwość trafienia czerwonych kloszy bez odblasków czy wszystkie zawsze były "z" (nawet podróbki)? W ostateczności założe po obu stronach seriyjne pary i dołoże po jednej czerownej po wewnętrznej a kierunek przysne red sprayem, ale wolałbym tego uniknąć. A co przepisy mówią o sześciu osobnych odblaskach z tyłu??



[ wiadomość edytowana przez: Race_D dnia 2003-08-20 17:48:52 ]
  
 
Cytat:
2003-08-20 17:27:48, Race_D pisze:
Mam z tym moim potworem pare problemów które w mniejszym lub większym stopniu uniemożliwiają mi jazde. Zaczne od najważniejszego:

1. ALTERNATOR. Z powodu braku ładowania musiałem go wyciągnąć, a ponieważ nie chciał wyjść to kombinując jak by tu nie wyciągać chłodnicy spróbowałem zdjąć koło pasowe... I tu dobra rada dla początkujących: nie dawajcie innym robić czegoś co możecie zrobić sami - poniosło "gdzieś" tulejke i nakrętke .
Po wymianie szczotek składam go (już sam i poza warsztatem) i coś mi nie gra - wentylator po założeniu ociera o obudowe . Wtedy się domyślilem że powinno tam być coś jeszcze. Na szczęscie koło pasowe dało się zamocować bez went'a i udało mi sie autko uruchomić. Jednak wracając od z kumplem z działki gdzie robiłem hamulce nagle coś zaczęło ostro chrobotać i stukać więc zatrzymaliśmy sie na najbliższym zjeździe. Po otwarciu maski okazało się, że koło pasowe alternatora ustawione jest pod kątem względem niego (i reszty kół), a nakrętka (nie oryginalna) jest mocno odkręcona . Jakoś dojechałem powoli do chaty (wyższy bieg przy ok. 2krpm) gdzie po wyjęciu alternatora zobaczyłem co następuje: otwór wewnętrzny koła pasowego alternatora został "roztoczony" przez klin który po zsunięciu sie tego koła razem z odkrecającą sie nakrętką wypadł sobie... Niestety jedyny sklep w którym takie pierdoły mogą być jest zamkniety jeszcze ze 2 tygodnie , a tulejka od poldka ani klin z pradnicy od Kaszla (tylko to bylo w innych sklepach) niestety nie pasują. Zamierzam sam dorobić brakujące częsci.
Pytanie: czy ktoś ma taki alternator na wierzchu i jest w stanie zmierzyć tą tulejkę (śred. wewn, zewn i zewn kołnierza oraz jego grubość) i przede wszystkim ten klin? Chodzi mi dokładnie o średnice zewn. koła z którego mógłbym wyciąć taki klin lub chociaż promień tego łuku, oraz szerokość (w najszerszym miejscu czyli na środku) i grubość. Czy można by to zrobić z jakiejś podkladki (oczywiscie nie alu)? Koło pasowe jest chyba identyczne jak w Poldku?





Kombinujesz....przejdzis e na zlom i wykrec kolo pasowe z fiata czy poldka (stare fiaty mialy lepsze, zeliwne, takiego nijak nie rozwalisz-chyba ze mlotkiem

Cytat:


2. WSTECZNY. Na początku było calkiem niezle, później zaczął wchodzić gorzej (siłą i z szarpnięciem mocnym), teraz wogóle nie moge zapiąć (nawet oburącz ) . Co może być przyczyną i jak to usunąć? Od razu mówie że nie sprawdzałem jeszcze oleju w skrzyni (ale w moście było OK ).




A moze Ci sprzeglo pada? tak to sie zazwyczaj objawia, bo wsteczny jako jedyny nie ma synchronizacji.



Cytat:
3. RESORY. Po załadowaniu trzech osób do tyłu złamało się krótkie pióro prawego resoru a głowne się wygięło dość znacznie. I tak lewy tył od osi koła do nadkola ma 260mm podczas gdy z prawej w tym samym miejscu jest 230mm - ile powinno być prawidłowo??
Lewy od początku był pęknięty - głowne pióro w miejscu mocowania (jakby ktoś flexem przeciął) i przy gwałtownym ruszaniu na asfalcie pęknięcie sie rozszerza powodując stukanie (wręcz walenie), wczesniej wydawało mi sie ze cale mocowanie resoru jest wyrwane .
Pytanie: ile może kosztować nowy resor, czy lepiej kupić używany (za ile?) i czy ciężko jest go wymienić (jakies spec narzedzia potrzebne?) ?




Lewarek i klucze Kobylki tez sie przydaja. jak masz mozliwosc to kup sobie resory od kombi- byly twardsze



Cytat:
4. PRZEKŁADKA Z POLDKA. Czy siedzenia (fotele i kanapa) od w/w pojazdu przypasują bez większych przeróbek czy może tylko z niektorych modeli/wersji?
To samo pytanie odnośnie zestawu wskaźników (albo całej deski).


z przednimi nei powinienes miec problemu, ale z tylna kanapa moga byc szopki. A z deszka...hmm...mi osobiscie deska od poldka sie nei podoba, pozatym poldek ma przerdnia szybe pod wiekszym katem, bez przerobek wiec nie obejdzie sie

Cytat:
5. TYLNE LAMPY. Oglądałem wczoraj pionowe lampy od klasyka i ku mojemu (negatywnemu) zaskoczeniu okazało się że one są łączone i montuje sie je w całości (po dwie). Starsze były z chromem, nowsze czarne ale to moge sobie prysnąć. Niestety taka budowa ni jak nie pasuje do mojego projektu (po trzy czerwone na strone). Samo mocowanie bym jeszcze jakoś opanował ale załamał mnie inny szczegół konstrukcyjny - we wszystkich oglądanych przeze mnie egzemplarzacz w czerwony klosz był wbudowany odblask . Czy jest możliwość trafienia czerwonych kloszy bez odblasków czy wszystkie zawsze były "z" (nawet podróbki)? W ostateczności założe po obu stronach seriyjne pary i dołoże po jednej czerownej po wewnętrznej a kierunek przysne red sprayem, ale wolałbym tego uniknąć. A co przepisy mówią o sześciu osobnych odblaskach z tyłu??




jasne, ze sa laczone. czarne oprawki mialy Autosany H9 a nie klasyki. Czerownych kloszy bez odblaskow nie dostanies, bo takowych nei produkowano.


[ wiadomość edytowana przez: Race_D dnia 2003-08-20 17:48:52 ]
[/quote]
  
 
Cytat:
2. WSTECZNY. Na początku było calkiem niezle, później zaczął wchodzić gorzej (siłą i z szarpnięciem mocnym), teraz wogóle nie moge zapiąć (nawet oburącz ) . Co może być przyczyną i jak to usunąć? Od razu mówie że nie sprawdzałem jeszcze oleju w skrzyni (ale w moście było OK ).



jeżeli masz starą "prostą" skrzynię, to po zdjęciu półki z tunelu i gumy osłaniającej drążek zmiany biegów ukaże Ci się mechanizm od dźwigni zmiany biegów.
Przymocowany jest do tunelu na cztery śrubki. Jeżeli je poluźnisz to będziesz mógł wyregulować sobie "przełączanie biegów".
Ja miałem taki sam problem - nie wchodził mi wsteczny... skończyło się na tym, że ułamałem dźwignię. =))
  
 
Cytat:
Kombinujesz....przejdzis e na zlom i wykrec kolo pasowe z fiata czy poldka (stare fiaty mialy lepsze, zeliwne, takiego nijak nie rozwalisz-chyba ze mlotkiem


Na zlomie to mi chca tylko caly alter za stoowe wcisnac .
Mam starego fiata i koło coś nie wytrzymało Za to wałek (ten na którym wszystko siedzi) w miejscu gdzie przychodzi klin zmienil kolor na niebieski, czesc z gwintem z kolei ma ponadto kolor zcerwonawy

Cytat:
A moze Ci sprzeglo pada? tak to sie zazwyczaj objawia, bo wsteczny jako jedyny nie ma synchronizacji.


Wypluj te słowa Mam nadzieje że to co czeczun napisał okaże sie być i u mnie - oby

Cytat:
jasne, ze sa laczone. czarne oprawki mialy Autosany H9 a nie klasyki. Czerownych kloszy bez odblaskow nie dostanies, bo takowych nei produkowano.


czarne oprawki maja tez zamienniki - widzialem nowe w jednym sklepie Wyglada na to ze bede musial zalozyc 2 czerwone klosze z odblaskami i 4 pomarańczowe pomalowane lakierem do swiatel na czerwono - mam nadzieje ze nie bedzie widac roznicy

Zapomniałem o jednym problemie:

6. KLAPA BAGAŻNIKA. Mam taką z zamkiem, chce miec bez - co i jak trzeba przerobic? Co mam jeszcze kupic oprocz klapy?
  
 
Cytat:

6. KLAPA BAGAŻNIKA. Mam taką z zamkiem, chce miec bez - co i jak trzeba przerobic? Co mam jeszcze kupic oprocz klapy?



musisz kupic linke i przeprowadzic ją od zamka do srodka kabiny obok fotela i zamontowac dzwignie do otwierania klapy. Nie wiem dokladnie jeszcze czy na zamku starego typu jest wystajacy dzyndzel na ktory zaczepia sie linke ( musisz jedynie to sprawdzic i pociagnac linke nic wiecej )...
  
 
Koniu, to nie takie pączki procz zmiany klapy i pociagniecia linki musi zamocowac zamek na tylnej sciacne (czyli dowiercic i nagwintowac otwory) dorobic cos, o co oprze sie pancez linki i dorobic uchwyt do raczki obok fotela kierowcy.

A co do alternatora- nie przesadzaj, ze ejst az tak zle, napewno gdzies niedaleko Ciebie sa normalne zlomy (nie shroty wylacznie z samochodami) gdzie na kilogramy mozna kupowac tzw. zelastwo uzytkowe. Poszukaj a znajdzeisz
  
 
Cytat:
2003-08-21 09:50:06, kosa131 pisze:
Koniu, to nie takie pączki procz zmiany klapy i pociagniecia linki musi zamocowac zamek na tylnej sciacne (czyli dowiercic i nagwintowac otwory) dorobic cos, o co oprze sie pancez linki i dorobic uchwyt do raczki obok fotela kierowcy.


No właśnie tego się obawiałem, dlatego zastanawiam sie czy od razu nie podpiąć siłownika zamiast ciągnąć linke i jakieś mocowania kombinować...

Cytat:
A co do alternatora- nie przesadzaj, ze ejst az tak zle, napewno gdzies niedaleko Ciebie sa normalne zlomy (nie shroty wylacznie z samochodami) gdzie na kilogramy mozna kupowac tzw. zelastwo uzytkowe. Poszukaj a znajdzeisz


Skoro tak mówisz te pewnie tak jest , jak poszukam to chyba znajde
  
 
Cytat:
2003-08-21 13:27:13, Race_D pisze:
Cytat:
A co do alternatora- nie przesadzaj, ze ejst az tak zle, napewno gdzies niedaleko Ciebie sa normalne zlomy (nie shroty wylacznie z samochodami) gdzie na kilogramy mozna kupowac tzw. zelastwo uzytkowe. Poszukaj a znajdzeisz


Skoro tak mówisz te pewnie tak jest , jak poszukam to chyba znajde


Jak znajdziesz to daj mi znać
  
 
Wsteczny juz jest - hurra! Byl luz na laczeniu drążków (odkrecona ta sruba 13-ka). Teraz znow jest miodzio. Pewnie dlugo stal i jak zaczal byc ostro exploatowany to mu sie poluzowało wszystko . Ponadto alternator juz tesh sprawny, tylko koło pasowe lekko krzywe, ale pasek sie 3ma - jednak nowy musze kupic :/ ,
Na reszcie zamontowałem normalny zawias do maski i nasmarowałem towotem prowadzenie tego pręta co trzyma maske otwarta - juz ani otwieranie/zamykanie maski i klapy bagażnika odbywa sie prawie bezdźwięcznie .
Założyłem też nowe/stare oponki na przód 155/65x13 czy jakis taki profil. Stare D-124 miały tekiego balona wzdłużnego ze wygladaly jak motocyklowe , nie wspomne juz o poprzecznych wybrzuszeniach czoła opony Teraz przy 90kph jedzie juz prawie idealnie. została mi tylko przekładnia kierownicza, amorki i resory oraz tylna klapa i central+alarm+immo - na to zabezpieczenie lekko 300 musze liczyc ale nie mam wyjsca . Mam nadzieje ze juz nie dlugo uda mi sie cos wykombinowac z autoryzowanym przez zuzyta karte chipową dostepem do autka - byłoby fajnie
  
 
i widzisz jak to jest z fiacikiem tyle pieniedzy i czasu trzeba w niego wkładac zeby miec w miare sprawne autko, a kasa zamiast na jakies rajcowanie ucieka na naprawy
  
 
Cytat:
2003-08-23 07:40:45, Koniu pisze:
i widzisz jak to jest z fiacikiem tyle pieniedzy i czasu trzeba w niego wkładac zeby miec w miare sprawne autko, a kasa zamiast na jakies rajcowanie ucieka na naprawy




Poczekamy...
Bedzie wszystko sprawne, bedziemy modyfikować

Przynajmniej wiem co mam bo wszystko robie sam (ale sie zrymowalo)

===============
Te 155 to byly jednak 70 profil. Teraz mam 165/70x13 i juz pare razy skorzystałem z tych sanek pod miską


[ wiadomość edytowana przez: Race_D dnia 2003-08-23 16:57:29 ]