Turbo ale jakie??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
gdzie moge znalezc info jakie sa turbo chodzi mi o metody chłodzenia naped od spalin czy z paska doładowanie regulacja itd....

chce to zapodac do mnie na wiosne i juz zabieram sie zbieranie dokimentacji

THX

[ wiadomość edytowana przez: koniu dnia 2003-11-13 17:53:44 ]
[ powód edycji: nie wiem co to trubo ale chyba chodzilo o turbo ]
  
 
dolaczam sie z pytaniem jest mozliwosc zamontowania kompresora czy turbo ale chyba to jest kompresor tego na pasek (cos jak w MADMAX przy Fordzie Falcon bylo ) do zastavy 1,1 ?? bo akurat mam mozliwosc zalatwienia sobie takiego bonusa
  
 
Taka sprężarka jak była w MadMaxie to chyba jest Roots. I z tego co się orientuję to ona jest fajna bo można ją dołączać czyli nie chodzi cały czas.
  
 
jak chociaż średnio znasz angielski to powinienieś zrozumieć jak działa turbosprężarka
lista turbosprężarek

najogólniej to plusem sprężary mechanicznej jest liniowa charakterystyka od wolnych obrotów do końca, minusem dodatkowe obciążenie silnika bo jest 'pędzona' z paska jak alternator

plusem turbiny jest to, że wykorzystuje energię spalin, która jest w aucie N/A prawie całkowicie tracona - więc silnika praktycznie nic to nie kosztuje.. minusem jest charakterystyka, która im większa turbina, tym jest gorsza...
  
 
dzieki z angielskim ja z benqiem nie mamy problemów.

a wiesz mze cos o kosztach, regenaracji awaryjnosci itd??po prostu co bys polecał??

THX
  
 
Cytat:
2003-11-13 18:40:56, Strongi pisze:
Taka sprężarka jak była w MadMaxie to chyba jest Roots. I z tego co się orientuję to ona jest fajna bo można ją dołączać czyli nie chodzi cały czas.



BTW. A mi Strongi (przynajmniej na razie) turbo wybił z głowy - przez przypomnienie jednej liczby : X1,7

to musiałbym startować w klasie 4
  
 
nie głupie ale ja i tak tne sie u nas z tymi 1600 i w góre tak ze mi to nie robi. nan naszych kjs czyli gorzów wlkp jest raczej 1-2 klasy i walka jest z tymi samymi kolesiami w generalce, zaczynam ich dochodzic ale brakuje jeszcze troszke szmocy i umiejetnosci.
  
 
Cytat:
2003-11-14 09:58:24, black_panther pisze:
nie głupie ale ja i tak tne sie u nas z tymi 1600 i w góre tak ze mi to nie robi. nan naszych kjs czyli gorzów wlkp jest raczej 1-2 klasy i walka jest z tymi samymi kolesiami w generalce, zaczynam ich dochodzic ale brakuje jeszcze troszke szmocy i umiejetnosci.



Ja zaliczyłem dopiero jeden start i już wiem co mam zrobić - zawieszenie, rękaw, dobór kół no i zgranie z pilotem.
U mnie przyjeżdzają takie malce że
Silnik będe robił w wakacje
  
 


BTW. A mi Strongi (przynajmniej na razie) turbo wybił z głowy - przez przypomnienie jednej liczby : X1,7

to musiałbym startować w klasie 4
[/quote]

Tak tylko na KJSie w zasadzie wszyscy i tak startuja w jednej klasie , wiem ze jest takie rozdzial, ale jak nie ma wystarczajacej liczby samochodow to i tak wpiepszaja cie do wyzszej klasy, ale ogolnie im autko lzejsze mniejsz zwinniejsze i szybsze tym wieksza szansa na generalke
  
 
Cytat:
2003-11-14 10:09:42, Porthos pisze:
Cytat:
2003-11-14 09:58:24, black_panther pisze:
nie głupie ale ja i tak tne sie u nas z tymi 1600 i w góre tak ze mi to nie robi. nan naszych kjs czyli gorzów wlkp jest raczej 1-2 klasy i walka jest z tymi samymi kolesiami w generalce, zaczynam ich dochodzic ale brakuje jeszcze troszke szmocy i umiejetnosci.



Ja zaliczyłem dopiero jeden start i już wiem co mam zrobić - zawieszenie, rękaw, dobór kół no i zgranie z pilotem.
U mnie przyjeżdzają takie malce że
Silnik będe robił w wakacje



BTW. Tak mnie ciekawi - jaki to będzie widok a raczej dźwięk : malec 70-90hp z krótką skrzynią - może nie u mnie, ale kto wie
  
 
powiem ci ze dzwiek to u mnie jest masakra bo nie ma głowy która sie nie odwruci jak marchewe puszcze przy redukcji a stzrela tak ze masakra, alarmy sie właczaja i jest rzez!!a to dopiero 55 hp i wałek zjechany tak ze juz dawno nie powinien działac. a co do dzwieku krutkiej skrzyni to jest masakra kumpel miał a grupe kaszla krutka skrzynie i strumienice weglarskiego na wydechu i powiem ze jak jechałem za nim to nie mogłem sie z pilotka dogadac heheh
a co powiecie na dzwiek 1.1 w kaszlu z turbo i kłowa skrzynia????hehehe ale to juz straszna pornografia. do tego dzwiek klejacych sie do asfaltu slików i zapach paliwa elfa 103 oktany......

pozdro
  
 
Cytat:
2003-11-14 10:24:36, black_panther pisze:
powiem ci ze dzwiek to u mnie jest masakra bo nie ma głowy która sie nie odwruci jak marchewe puszcze przy redukcji a stzrela tak ze masakra, alarmy sie właczaja i jest rzez!!a to dopiero 55 hp i wałek zjechany tak ze juz dawno nie powinien działac.




to musisz kogos kiedys poprosic aby to nagral i w avi lub choicby w mp3 zapodac A jak walek zjechany, to te 55hp mial kiedys, ale to bylo dawno sam sie o tym przekonalem u siebie, po wymianie zajechanego walka na nowke, kosmos - a to tylko seria
  
 
Cytat:
a wiesz mze cos o kosztach, regenaracji awaryjnosci itd??po prostu co bys polecał??


w jednym z ostatnich tematów (chyba 'maluch kazy') zrobiłem mały kosztorys.. ogólnie z turbo nie jest tak źle, gorzej z systemem paliwowym.. tu trzeba kombinować bo zwykły gaźnik nie podejdzie..

z dostępem do kompresorów, szczególnie do małych pojemności jest raczej ciężko.. jedyne co mi do głowy przychodzi to sprężarka z G40 z polo (tam było 1,4 na kompresorze jak dobre kojarzę)
  
 
jest polo G40 jest renault5 1.4t , daihatsu 1.0 t , uno 1.3albo 1.4 t tak ze raczej spoko. a co do gaznika to mam delorto dlra 36 zdjecia w profilu i powinien dac rade ewentualnie zmian pompy paliwa. na e-bay'u widziałem turbo sprawne podobno za 30-50 e a wczoraj na hodze od renault5 za 400 z magistrala olejowa i kilkoma gadczetami.

pozdro
  
 
hehe.. są turbiny do małych pojemności.. nawet do 600cc z jakiegoś motoru turbinka (gdzieś miałem oznaczenie)

natomiast nie ma kompresorów (tych pędzonych z paska klinowego )

dellorto da radę ale tylko w kompresorze.. w turbo jak go wsadzisz między turbinę a silnik to ciśnienie rozszczelni gaźnik i będzie lipa, a jak dasz przed turbinę to mieszanka zapali się i będzie jeszcze większa lipa
  
 
a jak sie ma do tego wszystkiego rozwiązanie rafała maxi z turbina od jakiegoś diesla o ile dobrze kojarze
  
 
turbina jak turbina.. lepsza by była od benzyniaka bo z wytrzymalszych materiałów (spaliny diesla są chłodniejsze) ale do małej pojemności i małych doładowań powinno być ok

ale jeszcze raz powtarzam ze turbina i kompresor(sprężarka mechaniczna) to 2 różne 'wynalazki'
  
 
ja dzisiaj ogladalem ten kompresor jest on od jakiegos 1.9 albo 2,0 dokladnie gosc nie wiedzial troche duzy jest ale jakos go upcham chyba
  
 
Mi sie wydaje ze sprezarki mechaniczne w samochodach powyzej 1800cm3 stosuje tylko mercedes, ale to jest slabe rozwiazanie tzn sprawdza sie tylko mprzy malych pojemnosciach popatrzcie merc 230 kompresor ma zdaje sie 190hp to troszke slabo, ale chodzi gl o liniowy przebieg momentu czego w turbo nie osiagniesz, jesli chodzi o zasilanie to widze ze kolega shwepes troszke poobcowal w temacie turbo - gaznik, jest dokladnie tak jak mówi, tyle że mi sie wydaje ze z gaznikiem przed turbina nie bedzie tak dramatycznie, ale spoko to jeszcze przecwicze mam taka 900 do eksperymentow sprawdzi sie i wtedy bede wiedzial dokladnie, u Rafala nie jest tak prosto, troszke glowa sie tam namahali z tym gaznikiem dodatkowe pompki wysokocisnieniowe itp czary, dokladnie to musicie jego zapytac.
  
 
Cytat:
Mi sie wydaje ze sprezarki mechaniczne w samochodach powyzej 1800cm3 stosuje tylko mercedes, ale to jest slabe rozwiazanie tzn sprawdza sie tylko mprzy malych pojemnosciach


ja odniosłem dokładnie odwrotne wrażenie.. jedyną sprężarką poniżej 1,8l ma właśnie polo G40.. wyżej już jest Corado (1,8 + kompresor), merce (carlson czy AMG robią takie zestawy), BMW, jaguary w V6 i V8, muscle cary (V, że nie wspomnę o dragsterach które mają właśnie blowery - sprężarki mechaniczne (i przykładowo moc 6000KM)...

aha. jeszcze z małych jest nowe mini na kompresorze - silnik 1,6

Cytat:
gaznik, jest dokladnie tak jak mówi, tyle że mi sie wydaje ze z gaznikiem przed turbina nie bedzie tak dramatycznie, ale spoko to jeszcze przecwicze mam taka 900 do eksperymentow sprawdzi sie i wtedy bede wiedzial dokladnie


niestety ale część zimna (tłocząca) i gorąca (napędzająca) turbiny są połączone i po pewnym okresie jazdy obie strony są ciepłe.. im większe doładowanie, tym wyższa temp. obu stron - dlatego stosuje się intercooler..
oczywiście problem przy niższych doładowaniach nie powinien wystąpić, ale szczerze to nie czuł bym się bezpiecznie wiedząc że mieszanka leci sobie przez nagrzaną turbinę