(MK V 1,6 EFI) Pytanie do posiadaczy Escorta 1,6 EFI

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Mam pytanie do właścicieli Escorta 1,6 EFI o numer części sensor map oraz EDIS-a. Już wyjaśniam po co. Od jakiegoś czasu walczę z za wysokimi obrotami. Jak rano odpalę to wchodzi na 2000 obr. i powoli spada do 1000 obr. i gaśnie. Natomiast jak jest zagrzany to utrzymuje od 1200 do1500 obr. Zawór regulacji obrotów wymieniłem na nowy chociaż drogi jak diabli. Popychacze wymienione na nowe, bo stukały. Potencjometr położenia przepustnicy wymieniony cztery razy, bo ze szrotu. Sensor map wymieniony dwa razy, bo ze szrotu. Czujnik temperatury od kompa zamieniony na sprawny. Uszczelka pod kolektorem ssącym wymieniona. Wszystkie wtyki przeczyszczone i potraktowane kontaktronem. I nic to nie zmieniło. Podejrzewam, że poprzednik kombinował z zapłonem bo ten Escort jest zagazowany i chciałbym się upewnić czy w/w części są takie jak fabryka włożyła. Spalanie na poziomie 7/8 l gazu.
Pozdrawiam i proszę o pomoc


[ wiadomość edytowana przez: Caros dnia 2009-08-13 12:19:57 ]

[ wiadomość edytowana przez: Caros dnia 2009-08-13 12:41:44 ]
  
 
tyle czasu na forum, a nie potrafisz skorzystać z wyszukiwarki? Wstyd...
http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=231943&c=45&hq=EDIS&f=20
http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=97656&c=45&hq=EDIS&f=20
Jakim cudem spala Ci 7-8gazu? To benzyny tylko 6 litrów?
A krokowiec-coś z nim robiłeś?
Filtr powietrza masz czysty?
Obroty wysokie masz na pb i lpg?
Zerknij na VSS, zrób reset kompa, sprawdź kody błędów, połączenie z kompem i EDisem.
Dodam, że wkładałem już 3 EDisy i każdy chodzi (o 3 różnych numerach: 89FB-12K072-AC , 91-...). MAP-a mam E7EF9F479A1A IH22E ale mam też trochę inne oznaczenie na drugim i też chodzi.
  
 
Kolego strofować to każdy może. Ale najpierw przeczytaj mój post dokładnie. I wstydem jest niezbyt dokładne czytanie posta. I jeżeli zadaję takie pytanie to bądz pewien że przeszukałem już wszystko co możliwe. Co do filtra to jest nowy. A poza tym nie pytam się jak i co naprawić tylko zapytanie jest o numery w/w elementów
  
 
Cytat:
2009-08-13 09:01:28, Caros pisze:
Kolego strofować to każdy może. Ale najpierw przeczytaj mój post dokładnie. I wstydem jest niezbyt dokładne czytanie posta. I jeżeli zadaję takie pytanie to bądz pewien że przeszukałem już wszystko co możliwe. Co do filtra to jest nowy. A poza tym nie pytam się jak i co naprawić tylko zapytanie jest o numery w/w elementów


trochę zażartowałem...ale widzę kolega bez poczucia humoru...
w tych wątkach, które podałem są właśnie numery elementów o które pytałeś (przynajmniej Edisa). i trochę opisu co sprawdzić i jak. Chciałem pomóc bo rozwiązałem ten problem u siebie w CVH i u brata w zetecu, ale masz rację - nic na siłę
  
 
Surec musisz mnie zrozumieć jak nic nie wychodzi to człowiek jest daleki od humoru i wesołości. Bo już mnie szlak trafia z tym escortem nie dość, że stary to jeszcze humorzasty. Ale dzieki za pomoc.
  
 
Cytat:
2009-08-13 11:43:48, Caros pisze:
Surec musisz mnie zrozumieć jak nic nie wychodzi to człowiek jest daleki od humoru i wesołości. Bo już mnie szlak trafia z tym escortem nie dość, że stary to jeszcze humorzasty. Ale dzieki za pomoc.


też tak miałem, ale trzeba na spokojnie, bo szkoda zdrowia, choć wiem, że to niełatwe....
Edisy powinny pasować własciwie wszystkie, które są od 4-cylindrowców. Ale Edis raczej nie wpływa na wysokie obroty.
MAP-tak, wpływa, ale go tak łatwo nie sprawdzisz (potrzeba oscyloskop).
Sprawdżi wyczyść krokowiec, bo to częsta przyczyna. U mnie pomogło czyszczenie krokowca, przepustnicy i potencjometru+wymiana uszczelek od przepustnicy do silnika (łaćznie z wtryskiwaczami)+reset kompa+czyszczenie odmy i węży+wymiana VSS
  
 
Krokowiec czyli zawór (bo tak się nazywa w efi) wolnych obrotów wymieniłem na nowy. Pozostałe czynności wykonałem. I nic. Dlatego zadałem pytanie o te numery bo podejrzewam że poprzedni właściciel coś kombinował i podmienił części. I muszę mieć pewność, że te części są fabryczne. Bo jak są fabryczne to komputer do wymiany. Albo VSS
  
 
A ja Cie zachęcę do przeczytania regulaminu działu i edytowania tytułu wątku tak żeby każdy był zadowolony Inaczej wątek zostanie usunięty.
  
 
A co takiego Tobie się nie podoba w tytule?
  
 
Panowie na pewno wśród nas znajdzie się jeszcze właściciel Escorta 1,6 EFI CVH z 1990. Chyba, że zostałem jedynym posiadaczem tego modelu. Bo nie wierzę, że spisanie i podanie tych numerków to jakiś problem.
  
 
przecież Ci podałem numery? Ja mam teraz trochę problemów z odpalaniem i przyśpieszaniem, ale sądze, że ani MAP ani EDIS nie jest za to u mnie odpowiedzialny...
Mam ten sam rocznik (grudzień 1990)...
A mógłbyś zmierzyć rezystancję czujnika temp na wskaźnik przy określonej temperaturze (np tak pokojowa około 20st)?
  
 
A po co ci to wiedzieć? Sam czujnik nie odpowiada za nic więcej jak za odczyt temperatury na wskaźnik i powinien być zielony. A koszt jego jest niewielki.
  
 
Cytat:
2009-08-14 23:41:27, Caros pisze:
A po co ci to wiedzieć? Sam czujnik nie odpowiada za nic więcej jak za odczyt temperatury na wskaźnik i powinien być zielony. A koszt jego jest niewielki.


nie ma to powiązania z Twoim problemem, po prostu potrzebuję do siebie...
A czujnik zielony ma zupełnie inną rezystancję niz orginał, dlatego wskaźnik pokazuje mi głupoty.
  
 
Ja kiedyś miałem bodajrze czerwony ten to dopiero pokazywał głupoty. Po nagrzaniu i włączeniu wentylatora wchodził dopiero na białe pole. Dlatego wymieniłem na zielony i teraz pokazuje normalnie. A ty masz przecierz ten sam silnik.
  
 
mi tez wdawało się, że to to samo...
no widzisz, miałem już 3 czujniki, a każdy pokazywał źle. Zmiezryłem w sklepie orginalny-różowy czujnik i miał inne wartości niż zielony, czerwony, czarny czy biały...
Dodam, że ten silnik już po 02.1991 już miał orginalnie zielony...
  
 
A może gdzieś kable są już niehalo i wprowadzają swoja rezystancję, która wraz z rezystancją czujników wpływa na błedne odczyty przez edis. Nie wiem czy pomogę ale można sprawdzić wskazania czujników odrazu przy czujniku a póżniej przy edisie i porównać czy są takie same... Może a nóż gdzieś się kabel przetarł w niewidocznym miejscu i gmatwa w kompie:p


[ wiadomość edytowana przez: lencol dnia 2009-08-17 20:57:26 ]
  
 
Cytat:
2009-08-17 20:57:00, lencol pisze:
A może gdzieś kable są już niehalo i wprowadzają swoja rezystancję, która wraz z rezystancją czujników wpływa na błedne odczyty przez edis. Nie wiem czy pomogę ale można sprawdzić wskazania czujników odrazu przy czujniku a póżniej przy edisie i porównać czy są takie same... Może a nóż gdzieś się kabel przetarł w niewidocznym miejscu i gmatwa w kompie:p [ wiadomość edytowana przez: lencol dnia 2009-08-17 20:57:26 ]


Edis tu nie ma nic do rzeczy, bo to moduł zapłonowy.
Kable sprawdziłem, jest oki, wskaźnik, też, ale dzięki...już się przyzwyczaiłem...
  
 
witam ja mam identyczny silnik i mam map sensor od fiesty oryginalny lezy w garazu bo gdy byl załozony to autko paliło 18 litów ale mialem taki sam problem jak ty jak kupiłem auto odpalałem na gazie włączyło sie ssanie a gdy po kilkunastu sekundach ssanie sie wyłanczało schodził z obrotków az zdechł przyczyna ? zbyt bardzo skręcony gaz , regulacja gazu pomogła . hmm... a co sie dzieje jak odłączysz krokowca??;> bo moj jest zasyfiony i ja jezdze bez niego i normalnie mi auto smiga pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: slavus13 dnia 2009-08-19 08:10:50 ]
  
 
Cytat:
2009-08-19 08:08:58, slavus13 pisze:
witam ja mam identyczny silnik i mam map sensor od fiesty oryginalny lezy w garazu bo gdy byl załozony to autko paliło 18 litów ale mialem taki sam problem jak ty jak kupiłem auto odpalałem na gazie włączyło sie ssanie a gdy po kilkunastu sekundach ssanie sie wyłanczało schodził z obrotków az zdechł przyczyna ? zbyt bardzo skręcony gaz , regulacja gazu pomogła . hmm... a co sie dzieje jak odłączysz krokowca??;> bo moj jest zasyfiony i ja jezdze bez niego i normalnie mi auto smiga pozdrawiam [ wiadomość edytowana przez: slavus13 dnia 2009-08-19 08:10:50 ]


ssanie w wielopunkcie?
  
 
skoro krokowiec masz padnięty to i ssania nie bedziesz mial rano odpalam silnik na dyk bez dodawania gazu , wchodzi na 1200 1400 obr utrzymuje sie przez kilka kilkadziesiąt sekunt zalezy jak szybko sie silnik nagrzeje i spada do swoich 900 obrotów . aktualnie to zjawisko u mnie nie wystepuje gdyz mam odłączonego kroka bo zeswirował
ciekawostka : gdy w tamtym roku padł mi map sensor to jedynae co zauwazyłem to to iz spalanie wzrosło do 18 litrów ? ;>