Co powiecie na taki mikser gazu??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=&Number=272637822&page=2&view=collapsed&sb=5&o=7&fpart=1

Przeglądając forum Lanosa natknąłem się na ten dosyć ciekawy wątek. Konkretnie chodzi mi o ten mikser gazu. Ma może coś takiego w espero?? U mnie np. jest tak jak u niego przed przeróbką. Po przeróbce gościu twierdzi, że auto jest mocniejsze i mniej pali !! Fakt faktem, że ten nowy mikser ma napewno większy przelot dla luftu jak ten poprzedni!! Jeżeli to wszystko prawda i za 100zł można wzmocnić trochę auto i na dodatek by miał mniej palić to jak dla mnie to zbyt piękne aby mogło być prawdziwe. Może wypowiedzą się fachowcy na ten temat
  
 
Ja też jestem tym żywo zainteresowany, bo mój polgas strasznie zamulił autko, a spalanie duuuże!
Ale w temacie lpg jestem kawka....
Pozdr. P.

P.S. Tak bedzie łatwiej.
  
 
no ja sobie tak nie przerobie..bo tak mam od nowosci jest dosc zwawy ale spalanie na pewno nie jest niskie hehe
  
 
Dla przykładu firma BRC zaleca takie mixery:

Dla silnika 1.8/2.0



Dla silnika 1.5 16V



Niedawno miałem okazję sprawdzić przeróbkę VW z silnikiem 1.6 w odwrotnym kierunku niż ten opisany w podanym forum na temat Lanosa.
Najpierw VW miał mixer bez tych żeberek wewnątrznych i osiągał max. 4300 obr. i zaczynało go dławić. Po prostu zaczynało brakować gazu pomimo całkowitego otwarcia zaworu sterującego.
Po zmianie na mixer podobny do tego na zdjęciach (zresztą również zalecanego przez BRC dla silnika VW1.6) okazało się, że silnik bardzo ładnie wkręca się na obroty, a zawór nie musi się otwierać całkowicie.
Tłumaczę to tym, że mixer bez tego motylka wewnątrz zubaża niekorzystnie mieszankę na wysokoch obrotach, chociaż może na niskich będzie dawał lepszy "ciąg" silnikowi.
W związku z tym mixer pewnie trzeba dobrać do stylu jazdy kierowcy
  
 
moj mikser wyglada tak jak hmm palnik gazu mowiac w uproszczeniu..tzn to jest taki pierscien (bez tych zeberek) i ma dookola dziurki jak w palniku na kuchence..nie wiem czy to dobrze czy zle..ale dobry gazownik z laptopem potrafil to wyregulowac odpowiednio
  
 
Ja też mam taki, jak qbaj.
Dokładnie jak z kuchenki gazowej wyjęty

A jak autko chodzi? tak, jak sobie je zaprogramuję. Teraz jestem na econo i spalanie 8,2 w trasie i 10,5 miasto.

Jak dla mnie te miksery z czymkolwiek w środku niepotrzebnie zatykają dolot.

Ktoś kiedyś powiedział na forum : zakładać jak największy mikser (aby się tylko zmieścił, no i miksował ). Chodziło o jak nalepszy dolot powietrza.
  
 
Ja mam taki jak qbaj i dezerter a jak autko chodzi?? Zapytajcie bogdana on cos o tym wie 180km/h z palcem w d.....
  
 
Qbaj - Ty się znasz troszku na lpg...?
Może bysmy się kiedyś spiknęli i bys spojrzał, co ja u siebie moge zrobić?
Pozdr. P.
  
 
hehe spotkac sie zawsze mozemy..ale zebym ja sie znal na lpg to pierwsze slysze ja sie znam i to tez nienajlepiej na calkach i rozniczkach..no moze tez na arytmetyce modularnej
  
 
nie przeglądałerm wszystkich wypowiedzi więc może się powtórzę.
miałem mikser taki jak ten klient początkowo.
na lpg chodził podobnie jak na pb (część gazowników powie że dobra instalka) ale wywalał mi błąd EGR
jak zobaczyłem jak zmniejsza dolot to osłupiałem.
zakręciłem się za innym. namawiali mnie na palnikowy ze standardową średnicą 32mm. te 32mm wydawały mi się małe bo przepustnica ma ok. 42 mm.
zamówiłem więc mikser na "życzenie" z przelotem 42mm.
samochód na pb poprostu ożył (wolne obroty na lpg , co zrozumiałe, są minimalnie bardziej "nerwowe") a po ponownej regulacji lpg myślę że będzie znacznie lepiej również na gaziku

ps.
błąd EGR jak ręką odioł
  
 
no to musze się do Ciebie Malyzk znów wybrać....
Pozdrówka! P.
  
 
Odświeże stary watek.
Z tego co tu jest napisane to im większy mikser tym lepiej. Malyzk pisze , że zwiększył srednice o 10 mm i jest ok. Ja teraz też mam mikser 32 mm , a słyszałem , że podobno są do kupienia miksery o srednicy 53 mm specjalnie do Daewoo Espero.Takie z tymi skrzydełkami.
czy warto zmieniać?
  
 
Nie jest prawdą, że większy mikser = "lepsiejsze" osiągi. Mikser należy dobierać tak, aby odpowiednio współgrał z jednostką napędową.

Jeśli będzie zbyt mały (niewielka średnica) - zamuli nam auto na skutek zbytniego zmniejszenia ilości przepływającego powietrza. Poza tym, nie będzie możliwe odpowiednie wyregulowanie mieszanki dla obrotów niskich, średnich i wysokich.

Zbyt duży mikser (zbyt duża średnica przelotu) spowoduje z kolei, że nie będziemy w stanie wytworzyć odpowiedniego dlań podciśnienia w czasie przepływu powietrza przez kryzę (w przypadku mieszalników palnikowych). To z kolei sprawi, że mieszanka będzie niemalże permanentnie zbyt uboga a także, podobnie jak w poprzednim przypadku, nie będziemy w stanie odpwoeidnio wyregulować składu AFR w funkcji obrotów.

Tak więc - odpowiednio dobrany mikserek to podstawa

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
oki oki SpeedR..ale..jak dobrac taki mikser zakladajac ze gazownik nie zrobil tego najlepiej?? metoda prob i bledow?? ja chetnie bym wywalil swoj kuchenkowy i wsadzil cos takiego..ale czy bedzie lepiej??
  
 
Miksery dobiera się na podstawie tabel: pojemności, liczby i układu cylindrów.
Oczywiście zmiennych jest nieco więcej, ale wymienione wyżej to główne czynniki doboru.

Czy po wstawieniu innego typu miksera auto zacznie lepiej pracować Jak wynika z wcześniejszych postów opinie są podzielone.

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
innymi slowy..musze uczyc sie na wlasnych bledach bo nie wiadomo jak akurat moj samochod z akurat moja instalka zachowa sie przy wymianie tego podzespolu..eh a mialo byc tak pieknie
  
 
Cytat:
2005-08-23 00:43:51, qbaj pisze:
oki oki SpeedR..ale..jak dobrac taki mikser zakladajac ze gazownik nie zrobil tego najlepiej?? metoda prob i bledow?? ja chetnie bym wywalil swoj kuchenkowy i wsadzil cos takiego..ale czy bedzie lepiej??


Własnie o tym chciałem się dowiedziec, bo metoda prób i błędów , zakładając , że ktos nie ma warsztatu montujacego lpg to wydatek kilkudziesięciu złotych na nowy mikser i nie wiadomo co z tego bedzie. Czy ktoś może mierzył swój mikser , albo wie jaka średnica powinna byc teoretycznie najbardziej optymalna?
  
 
no teoretycznie to zdajsie zalecaja 32mm..no ale to jest istotne zwezenie..hehe marzeniem by byl mikser o zmiennej geometrii z regulowana srednica..cos jak przeslona w aparacie fotograficznym..
  
 
odświeżam temat

Trochę przeglądałem neta i na jednym z forów znalazłem link do strony Rybackiego
klik
Są tam miksery strumieniowe inne (chyba) niz ten na naszym forum
mikser

U Rybackiego są miksery strumieniowe o różnych średnicach, są i takie dedykowane do Espero. Zastanawiam sie nad kupnem takiegoż miksera. Koszt niewielki w porównaniu z blosem a byc może poprawi pracę silnika.
  
 
ciekawe gdzie ty wsadzisz taki mikser