MotoNews.pl
  

Escort - Na gazie pali na 3 cylindry, na benzynie ok

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Mam taki problem. Od miesiąca Ford Escort 1.6 Zetec pali mi na gazie na 3 cylindry. Na wolnych obrotach telepie silnikiem, na benzynie jest wszystko ok.

Wymienione:
- przewody i świece (oryginały motorcraft)
- dwa razy sprawdzane ciśnienie u różnych mechaników, cylindry równo po 13 atmosfer
- wymieniona uszczelka pod kloektorem ssącym, sprawdzona szczelność przewodów podciśnienia i nadciśnienia
- podmieniany mój parownik tomasetto na nowy Lovato, wymienione przekaźniki od gazu - bez zmian
- podmieniana cewka zapłonowa ze sprawnego na 100% forda mondeo z takim samym silnikiem, bez zmian.

Sytuacja wygląda tak, że gazownik wysyła mnie do mechanika, a mechanik do gazownika. ja sam zrobiłem co mogłem i skończyły mi się juz pomysły.

Temat obszerniej poruszałem tu:
http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=72274

PS. Dodam jeszcze: Gaz 2 generacji, parownik Tomasetto, na gazie przejechane jakieś 50 000 bez problemów, gaz nie posiada silniczka krokowego, regulacja śrubą.

Będę wdzięczny za wskazówki.

Pozdrawiam Karaś

[ wiadomość edytowana przez: karas_ dnia 2009-07-27 13:07:47 ]
  
 
masz spory problem, szczerze ci napiszę że przychodzi mi po lekturze twoich postów na forum forda dość karkołomna hipoteza... Gdyby wtryskiwacz benzyny dający paliwo do kanału dolotowego przy tym niepracującym cylindrze nie był na gazie odcinany to mogłyby być problemy z zapłonem zbyt bogatej mieszanki i objawy zbliżone do opisanych. Podobnie gdy obroty by wzrosły tak że zapotrzebowanie na paliwo mocno by się zwiększyło to silnik byłby w stanie przerobić ten nadmiar paliwa i normalniej pracować. Tyle że to jak wspomniałem dość karkołomne bo oznaczałoby że emulator wtryskiwaczy musiałby nie odcinać wszystkich wtryskiwaczy benzyny przy pracy na gazie.... nie wiem czy to możliwe, niech na ten temat się wypowie jakiś specjalista od instalowania tego ustrojstwa...
powodzenia
  
 
Po odłączeniu pompy paliwa (wyciągnięty bezpiecznik) sytuacja się nie poprawia bo już wcześniej sprawdzałem. Mogę jeszcze spróbowac wieczorem poodpinać wszystkie wtryski, ale obawiam się, że to nic nie da. Dzięki za odpowiedź i czekam na więcej pomysłów
  
 
Podsysa lewusa ,tak mi się wydaje.
  
 
Jasne tylko gdzie jeżeli uszczelka na ssącym jest wymieniona i przewody nadciśnienia i podciśnienia sprawdzane?
  
 
Wymień emulator gazowy. prawdopodobnie jeden kanał nie pracuje.
  
 
Podpowiesz mi dokładnie gdzie znajdę emulator gazowy? Mam praktycznie zero elektroniki w tym gazie. Jest bez silniczka krokowego, zwykła 2 generacja.

Jak możesz podpowiedz mi trochę dokładniej
  
 
no tak ale czymś masz rozcięte wtryskiwacze benzynowe żeby można było wyłączyć zasilanie benzynowe przechodzac na gaz i odwrotnie.
  
 
Jest przekaźnik, ale wtryskiwacze benzynowe odłączyłem całkowicie i tez się nic nie zmieniło. A ten przekaźnik byl zmieniany.
  
 
Cytat:
2009-07-28 18:42:49, karas_ pisze:
Jest przekaźnik, ale wtryskiwacze benzynowe odłączyłem całkowicie i tez się nic nie zmieniło. A ten przekaźnik byl zmieniany.


Jeszcze raz napiszę,ssie lewe powietrze!!!Jest taki przewód podciśnieniowy który lubi "parcieć".Szukaj go przy bloku,przy przewodach wodnych,po przeciwnej stronie rozrządu.I jeszcze jedno,uszczelki przy wtryskach benzyny sprawdzone?

[ wiadomość edytowana przez: zet77 dnia 2009-07-28 20:15:42 ]
  
 
Uszczelki przy wtryskach nie sprawdzone. Dzisiaj sprawdzałem, na gazie nie pali na 3 cylinder. Nie ma reakcji przy ściąganiu przewodu WN z 3 cylindra. Ja jednak obsrawiam, że może się nie otwierać jeden z zaworów.
  
 
Taki objaw jest jak nie ma kompresji,brak iskry,zawory się nie domykają lub nie otwierają

Cytat:
2009-07-28 23:46:59, karas_ pisze:
Uszczelki przy wtryskach nie sprawdzone. Dzisiaj sprawdzałem, na gazie nie pali na 3 cylinder. Nie ma reakcji przy ściąganiu przewodu WN z 3 cylindra. Ja jednak obsrawiam, że może się nie otwierać jeden z zaworów.

  
 
Kompresja jest, czyli zawory się domykają. Iskra tez jest. Zostaje nie otwieranie się jednego z zaworów ssących na 3 cylindrze?
  
 
Cytat:
2009-07-29 16:16:46, karas_ pisze:
Kompresja jest, czyli zawory się domykają. Iskra tez jest. Zostaje nie otwieranie się jednego z zaworów ssących na 3 cylindrze?


przecież pisałeś , że na benie jest dobrze ? to tylko na gazie się zaiwesza sprawdzałeś czy wtrysk gazowy na 3 dawkuje gaz? od tego bym zaczął .
  
 
Cytat:
2009-07-29 21:40:11, hydrol pisze:
przecież pisałeś , że na benie jest dobrze ? to tylko na gazie się zaiwesza sprawdzałeś czy wtrysk gazowy na 3 dawkuje gaz? od tego bym zaczął .


Hydrol już ktoś Ci na tym forum kiedys napisał ,żebyś nie pił tyle tego hydrolu no nie?To jest instalka drugiej generacji,nie sekwencja.
  
 
w przemyśleniu nad tym problemem trzeba wziąść pod uwage trzykrotnie słabszą palność miesznki gazowo-powietrznej od benzynowej.
  
 
Cytat:
2009-07-29 16:16:46, karas_ pisze:
Kompresja jest, czyli zawory się domykają. Iskra tez jest. Zostaje nie otwieranie się jednego z zaworów ssących na 3 cylindrze?


Sam sobie wyżej przeczysz z tym zaworem na trzecim cylindrze.
Piszesz, że iskra jest, na podstawie czego? Iskra może być na zewnątrz, ale nie wewnątrz w warunkach jakie tam istnieją. Zmniejsz szczelinę na świecy na ok. 0.4mm i spróbuj (nie bardzo w to wierzę, ale twierdzą, że iskra ma gorsze warunki przeskoku przy mieszance gazowo-powietrznej niż benzynowo-powietrznej, jeżeli to prawda to zmniejszenie przerwy powinno sprawę załatwić).
Jeżeli to pomoże, to oznacza, że na drodze do 3 cylindra jest gdzieś osłabiona izolacja i iskra idzie sobie boczkiem.
  
 
Cytat:
2009-07-29 23:01:56, zet77 pisze:
Hydrol już ktoś Ci na tym forum kiedys napisał ,żebyś nie pił tyle tego hydrolu no nie?To jest instalka drugiej generacji,nie sekwencja.


no chla się czasem za wiele , ale jak tak, to nie jest tu problem instalacji gazowej , ona tylko obnażyła słabość zapłonu . Popatrzeć pod maskę po ciemku , a może coś się rozjaśni
  
 
Ciąg dalszy. Sprawdziłem zawory. Zdarłem pokrywę, wszystkie naciskane śrubokrętem chodzą ciężko, krzywki sprawdzane sówmiarką, jednakowe. Wydarłem wtrysk na 3 cylindrze, oringi w idealnym stanie.

Co ciekawe dzisiaj rano odpaliłem i 3 cylinder nie pali juz na benzynie. Samochód kopci szczególnie po postoju na zimnym silniku. Jakieś propozycje?
  
 
zamień kable zapłonowe na cewce ( 2 na 3 i 3 na 2) i sprawdź czy coś się zmieniło...