Problem na zimnym silniku w Espero 1.5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
po uruchomieniu ma tendencje do gaśnięcia a jak chce przegazowac by przełączyc na LPG to sie dławi i strzela w dolot. jak juz przełączę na gaz to jest OK niezależnie od temp. a na benzynie tylko jak jest zimny to są problemy a jak sie chcoc troche rozgrzeje to jak reką odjął. kable OK. reset ECU nic nie dał. help!!!!
  
 
Stawiam na Wyszukiwarkę. Jest na dole Powinno pomóc
  
 
Cytat:
2009-06-01 18:01:27, Ikarus260 pisze:
Stawiam na Wyszukiwarkę. Jest na dole Powinno pomóc



korzystałem a jakże ale nie ma jednoznacznej odpowiedzi a często sobie one przeczą
  
 
Cytat:
2009-06-01 17:44:50, archive15 pisze:
po uruchomieniu ma tendencje do gaśnięcia a jak chce przegazowac by przełączyc na LPG to sie dławi i strzela w dolot. jak juz przełączę na gaz to jest OK niezależnie od temp. a na benzynie tylko jak jest zimny to są problemy a jak sie chcoc troche rozgrzeje to jak reką odjął. kable OK. reset ECU nic nie dał. help!!!!


mam podobnie aczkolwiek bez tendencji do gasnięcia na zimnym i nie odchodzi do konca po rozgrzaniu ba jeszcze kopci jak auto bonda
rada:
przeczyść wtryskiwacze wlej do baku stp to wtrysków moze sie polepszy choć trochę , ogólnie to lekarstwa nie znalazłem w 100% ale jest poprawa,
  
 
wlałem dodatku do pb i nawet trochę pojeździłem na benie
  
 
ale dodatku jakiegoś tam czy stp do czyszczenia wtryskiwaczy??
i nie troche na benie a z pół baku trza by wyjeżdzić
  
 
dodatek firmy Normfest ale fakt....tylko z 10km przejechalem
  
 
sprawdziłem napęcie na sondzie lambda i było od 0,01 do max 0,35 przy czym nie doszło w ogóle do 1 V
  
 
sprawdz jeszcze kopółkę i palec aparatu, u mnie było podobnie okazało się że węglik się wypalił
  
 
kopułka wymieniana w zeszłym roku poza tym to ma związek z TEMPERATURĄ
  
 
Cytat:
2009-06-02 08:19:59, archive15 pisze:
kopułka wymieniana w zeszłym roku poza tym to ma związek z TEMPERATURĄ

u mnie też rok temu była wymieniona, a jak w piątek do niej zajrzałem to wszystko było starte na proch
  
 
Cytat:
2009-06-02 08:19:59, archive15 pisze:
kopułka wymieniana w zeszłym roku poza tym to ma związek z TEMPERATURĄ



No właśnie. A czy sprawdzałeś czujnik temperatury. W esero są dwa 1. MAT - czujnik temperatury powietrza w układzie dolotowym 2. CTS - czujnik płyny chłodzacego.
Druga rzecz to być może rozjerzdzające się mapy ECU na skutek złej emulacji lambdy przy LPG.
  
 
tylko czemu tylko jak troszke złapie temp. to jest ok na benie a na gazie od razu?gdyby to był czujnik to chyba wariowałoby wszystko ?
  
 
Cytat:
2009-06-02 09:22:00, archive15 pisze:
tylko czemu tylko jak troszke złapie temp. to jest ok na benie a na gazie od razu?gdyby to był czujnik to chyba wariowałoby wszystko ?



Nie koniecznie. Gdy silnik pracuje na benzynie ECU na podstawie wskazań z czujników dozuje odpowiednią dawkę paliwa, tak aby silnik pracował jak najlepiej, a przy okazji emitował jak najmniej zanieczyszczeń. Złe wskazania z któregoś czujnika mogą prowadzić do nieprawidłowego działania układu wtryskowego co powoduje złą pracę silnika. Na LPG przy prostych instalacjach sygnały z czujników nie wpływają na pracę silnika, gdyż dawka gazu nie jest dobierana przez ECU samochodu.
  
 
pisząc wszystko miałem na mysli na benzynie. skoro któryś z czujników na padake to w każdych warunkach na Pb byłoby zle a tak tylko jak jest zimny
  
 
Przyczyn może być oczywiście wiele, ale jeśli jak sam piszesz ma to związek z temperaturą to może rzeczywiście najpierw warto by sprawdzić działanie czujników temperatury.
  
 
Mój podobnie chodzi, jak odpalę na zimnym to gaśnie odrazu, po czym za drugim razem odpalę wskoczy na obroty i schodzi do 1100 i trzyma przez chwile go na tych obrotach, daje gaz żeby na gaziwo przełączyć i jest wszystko ok.
  
 
wymieniłem świece i jakby jest troche lepiej ale dopiero rano bedzie wiadomo
  
 
właśnie zrobiłem diagnostykę z uzyciem odczytu kodów usterek i pokazało tylko kod 12
  
 
czy naprawdę nikt nie jest w stanie mi pomóc???? czytałem na forum że to może byc czujnik temp. albo wtryskiwacze choć to drugie to raczej wątpie bo wówczas szwankowałby zawsze na benzynie