MkV 1.8d 91"Czy to przegub czy zwichrowane tarcze hamulcowe?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
posiadam escorta kombi 1.8d 91'.
Ostanio zostaly wymienione tarcze i klocki hamulcowe, po tym czasie zaczelo mi pukac w prawym przednim kole, przy hamowaniu z duzej predkosci kierownica bardzo drga i odbija pedal hamowania. Co moze byc tego przyczyna? Wymienione zostalo tez lozysko w tym kole.
Bardzo prosze o opinie na ten temat.


[ wiadomość edytowana przez: maritaj dnia 2009-08-07 15:04:57 ]

[ wiadomość edytowana przez: maritaj dnia 2009-08-07 15:23:20 ]
  
 
SPRAWDZANIE PÓŁOSI I PRZEGUBÓW

a przy zawracaniu nic nie stuka jak dodasz gazu ?

jeżeli tarcze hamulcowe to raczej powinny paść obie i objaw jest taki jak piszesz: waląca kierownica.

Pamiętam jak w axie miałem wywalone półośki to jak przyśpieszałem to mi kierownica lekko jakby bił lewo-prawo. A co do tarcz to najłatwiej sprawdzić: jechać ok 120 i delikatnie przyhamuj i jak masz wywalone tarcze to kierownica będzie cała telepała.
  
 
Moze pasc jedna tarcza. Np jak po trasie sa zagrzene tarcze i wjedziesz w wode to moze Ci zwichrowac ta tarcze ktora zmoczyles... I moze sie tak stac nawet z nowymi tarczami! Jakie producenta kupiles?
  
 
Cytat:
2009-08-07 15:35:40, FAROW pisze:
Moze pasc jedna tarcza. Np jak po trasie sa zagrzene tarcze i wjedziesz w wode to moze Ci zwichrowac ta tarcze ktora zmoczyles... I moze sie tak stac nawet z nowymi tarczami! Jakie producenta kupiles?



że z nowymi to ja wiedzieć bo ATE powerdisc mi padły po 3tyś km
  
 
hej
nowe tarcze i klocki nalezy 'układac" nawet do tys.kilometrów.wszystko zalezy od twardosci materiałow(im tansze tym twardsze) Tarcze mozna skrzywić nawet własnie przez zbyt intensywne hamowania zaraz po załozeniu czy jakies klocki z zamienników ,które mają milimetr róznicy w wielkosci
oczywiscie wjazd w wode tez wchodzi w gre...
..przed załozeniem tarcz trzeba wyczyscic DOBRZE piasty -nawet syf grubosci kartki papieru bedzie walił po kierownicy..
...stukac moze luzny klocek-łatwo sprawdzic..
...rozruszac tłoczki,odpowietrzyc,nasmarowac prowadnice
...czasem wystarczqa przestawienie felgi o jedną dziure na piascie
pozdrawiam i powodzenia!
  
 
Witam
To co opisujesz wskazuje ewidentnie na tarcze hamulcowe - miałem ten sam problem a powodem były zbyt twarde klocki hamulcowe - zwichrowałem w ten sposób 2 pary tarcz - po wymianie klocków na Jurid problem zniknął. Objaw jaki naprowadził mnie na powód wichrowania tarcz to piszczenie klocków przy lekkim naciśnięciu pedału hamulca. Oczywiście trzeba wszystko nasmarować i przeczyścić tak jak napisął kolega Lachu8v.
Pozdrawiam
  
 
Więc tak.. W jakim momencie puka? Jak hamujesz czy jak wystarczy, że znacznie zwolnisz.. Np. ostro gazujesz i nagle puścisz gaz? Slyszysz stuknięcie? Czy na dziurach puka?

Kierownica zapewne drga przy hamowaniu od tego, że jest "pofalowana".. A co do pukania.. jeśli jest tak jak wyżej opisałem to sprawdź sworzeń wahacza Polskie drogi, a escorty maja twarde zawieszenie i tak czasami bywa

Nie wiem jak jest w mk 5, ale jeśli jest to sworzeń to z tego co wiem to cały wahacz do wymiany ( ok. 90 zł) przynajmniej w mk 4 tak jest..

Powodzenia
  
 
Witam
Dziekuje za odpowiedzi.
Mam klocki Delphi i tarcze Ate powerdisc. Przejechalam dopiero z 800km. Przy zawracaniu tez stuka, przy zmianie biegu, jak puszcze gaz, a kierownica cala dygocze przy hamowaniu z wiekszej predkosci np 80km/h, wtedy wole zahamowac silnikiem.
Pozdrawiam
  
 
Czy jesli jedna tarcza jest zwichrowana to musze wymieniac obie?
  
 
Ja bym sprawdzil jeszcze luz na ukladzie kierowniczym - w scorpio przez to wymienilem nie potrzebnie tarcze ;(