Korbowody w silniku 1500

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jako że nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi, a silnik rozbierałem dawno i nie pamiętam .
PO KTÓREJ STRONIE SILNIKA KLASYKA POWINNY BYĆ OZNACZENIA NA KORBACH (1,2,3,4 ) PATRZĄC OD GÓRY - POWINNY BYĆ SKIEROWANE W STRONĘ GAŹNIKA CZY W PRZECIWNĄ ??

BO KOLEJNOŚĆ O ILE PAMIĘTAM to 4,3,2,1 patrząc od strony zamachu. Niech mnie ktoś wyprowadzi z błędu jeśli się mylę
  
 
to jak ma ktoś taką wiedzę i jest tego pewien ???
  
 
W książce jest że otwór odprowadzający olej musi byc skierowany do przodu silnika
  
 
a to ma znaczenie?
czym grozi nieprawidłowy montaż?
  
 
włąśnie sprawdziłęm

mam w książce napisane :

"założyć pokrywy łożysk głownych w kolejności wynikającej ze znaków, tak aby znalazły się z prawej strony silnika (po stronie alternatora i rozrusznika);"

ale to dotyczy pokryw łożysk głównych.


natomiast o korbowodach jest napisane tak:

"posmarować panewki korbowodów olejem silnikowym i włożyć je do gniazd korbowodów i pokryw korbowodów. Połączyć korbowody z czopami wału korbowego i założyć pokrywy korbowodów w taki sposób aby numer cylindra na pokrywie znalazł się naprzeciw numeru cylindra na łbie korbowodu. Dokręcić śruby korbowodów"

ale to chyba nie ma znaczenia w którą stronę byle razem tzn oznaczenie do oznaczenia. ważne to jest żeby tłoki wsadzić tak żeby "P" [ruskie cyrylica coś jak II z poprzeczką u góry] było skierowane do przodu silnika. bo to oznacza prawidłowy montaż tłoka ze względu na odsadzenie osi sworznia.


jeżeli jest jakiś poważniejszy powód o którym nie wiem to powiedzcie bo jak składałem silnik to nie przypominam sobie żebym zwracał na to uwagę...

[ wiadomość edytowana przez: Lewar dnia 2009-07-26 13:07:18 ]
  
 
no to teraz już nic nie wiem, wychodzi na to że musiało być od zawsze źle poskładane,
Jeżeli cechy na łożyskach głównych mają być po stronie alternatora to były na 100% w przeciwną, korby zdaje się tak samo - w taki sposób że otwór olejowy był skierowany w tył silnika a cecha na korbowodach w kierunku aparatu zapłonowego (po tej samej stronie co na łożyskach głównych. Chyba muszę zdobyć porządną książkę bo nie rozstrzygniemy tego tutaj jednoznacznie
  
 
ja cytowalem

"NAPRAWA SAMOCHODÓW
BA3
BA3 2101
BA3 2102
BAZ 2103

AWTOEKSPORT ZSRR MOSKWA"

nie ma roku wydania
gruba książka napraw w sztywnej oprawie. dobre źródło informacji - TZW PORZĄDNA KSIĄŻKA już takiej nie kupisz


ALE CO TO MA ZA ZNACZENIE?
CZYM GROZI NIEPRAWIDŁOWY MONTAŻ?


http://i25.photobucket.com/albums/c72/lewar/IMG_3990.jpg
http://i25.photobucket.com/albums/c72/lewar/IMG_3989.jpg
http://i25.photobucket.com/albums/c72/lewar/IMG_3987.jpgnull







[ wiadomość edytowana przez: Lewar dnia 2009-07-27 20:49:55 ]
  
 
Tak wiec śmiem twierdzić iż, albo jest to błąd w druku, albo cechy na pokrywach łożysk głównych były nabijane różnie, albo nowsze modele silników mają cechy po drugiej stronie (czyli od strony filtra oleju). W obu blokach które mam (2105 i 2103) cechy muszą być po lewej stronie (od strony aparatu) czyli dokładnie odwrotnie niż jest to napisane w tej książce, ponieważ nie ma możliwości założenia ich inaczej (jeśli założymy odwrotnie to nie są współosiowe - powstaje przesunięcie pomiędzy łożem a pokrywą i nie włożymy wału). Tak więc sprawa łożysk głównych załatwiona.

Pozostaje teraz jeszcze kwestia korbowodów , a mianowicie czy dziurka w korbie ma być skierowana do przodu czy do tyłu silnika (wydaje mi się że jak rozkładałem to były do tyłu tak że cechy na korbach były również skierowane w kierunku filtra oleju ??
Ciekaw jestem Lewar, co mówi o tym twoja książka ??

Janisz
Cytat:
W książce jest że otwór odprowadzający olej musi być skierowany do przodu silnika



Czy mógłbyś zeskanować rozdział dotyczący tego zagadnienia, byłbym bardzo wdzięczny, Ciekaw jestem także co mówi twoja książka o cechach na pokrywach łożysk głównych?
  
 
nic o tym nie mówi tak jak widzisz. tylko żeby były razem i to wszystko. to nie ma znaczenia na moje.


[ wiadomość edytowana przez: Lewar dnia 2009-07-28 19:49:26 ]
  
 
ja w sumie juz nie pamietam ale :
- tu nie chodzi o korby tylko o tloki, korba jest symetryczna i czy ja zalozymy tak czy siak to jeden pies, wazne aby tlok byl zalozony wlasciwie, ale wydaje mi sie ze znaki na korbie powinny byc po stronie filtra oleju,
- powinno byc tak aby nacierajaca czesc tloka ( zgodnie z ruchem obrotu walu) byla ta mniejsza, bo tlok nie jest symetryczny, czyli ta mniejsza strona do filtra,

jak b y co to dzwon
  
 
niby są symetryczne ale nie do końca , ponieważ mają tą dziurkę, a jeśli chodzi o tłoki to nie ma możliwości założenia ich odwrotnie (są oznaczone) a w moim przypadku posiadają one wycięcia pod zawory.

Znalazłem jednak w jednej z książek przekrój przez tłok i korbę na którym widać iż dziurka w korbie skierowana jest do przodu czyli cechy na korbach musiały by być skierowane w stronę alternatora, co nie zmienia faktu że były wcześniej złożone odwrotnie (dziurką do tyłu i cechą do filtra) a silnik wyglądał na nie ruszany od nowości.
poczekam jeszcze na kolejną książkę i chyba poskładam dziurką do przodu

[ wiadomość edytowana przez: 77rally dnia 2009-07-30 11:58:36 ]
  
 
up
Dziurka skierowana jest w prawą stronę jak na nią patrzymy, wnioskuje z tego że korba powinna być założona jednak dziurką do przodu tak aby olej był natryskiwany na prawą ściankę cylindra (patrząc na silnik z przodu), ponieważ silnik kręci się w prawo to też na tej ściance podczas suwu w dół będzie zwiększone tarcie.
NIE ŻARTUJCIE ŻE NA TYM FORUM NIKT NIE WIE JAK ZAŁOŻYĆ KORBĘ W ŁADZIE ??
  
 
ja sie nad tym nie zastanawialem na moje nie ma znaczenia

tam w og ole są jakieś dziurki ???

[ wiadomość edytowana przez: Lewar dnia 2009-08-10 10:18:47 ]