| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
77rally Kandydat na Kandaydata BA3 2107/2106, 126p ... Opole | 2009-07-22 10:01:23 Jako że nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi, a silnik rozbierałem dawno i nie pamiętam .
PO KTÓREJ STRONIE SILNIKA KLASYKA POWINNY BYĆ OZNACZENIA NA KORBACH (1,2,3,4 ) PATRZĄC OD GÓRY - POWINNY BYĆ SKIEROWANE W STRONĘ GAŹNIKA CZY W PRZECIWNĄ ?? BO KOLEJNOŚĆ O ILE PAMIĘTAM to 4,3,2,1 patrząc od strony zamachu. Niech mnie ktoś wyprowadzi z błędu jeśli się mylę |
77rally Kandydat na Kandaydata BA3 2107/2106, 126p ... Opole | 2009-07-23 16:11:37 to jak ma ktoś taką wiedzę i jest tego pewien ??? |
janisz ŁADZIARZ 2107 1.5 , 2101 '75 ... Warszawa | 2009-07-25 23:33:11 W książce jest że otwór odprowadzający olej musi byc skierowany do przodu silnika |
Lewar SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Gdańsk | 2009-07-26 12:55:13 a to ma znaczenie?
czym grozi nieprawidłowy montaż? |
Lewar SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Gdańsk | 2009-07-26 13:02:51 włąśnie sprawdziłęm
mam w książce napisane : "założyć pokrywy łożysk głownych w kolejności wynikającej ze znaków, tak aby znalazły się z prawej strony silnika (po stronie alternatora i rozrusznika);" ale to dotyczy pokryw łożysk głównych. natomiast o korbowodach jest napisane tak: "posmarować panewki korbowodów olejem silnikowym i włożyć je do gniazd korbowodów i pokryw korbowodów. Połączyć korbowody z czopami wału korbowego i założyć pokrywy korbowodów w taki sposób aby numer cylindra na pokrywie znalazł się naprzeciw numeru cylindra na łbie korbowodu. Dokręcić śruby korbowodów" ale to chyba nie ma znaczenia w którą stronę byle razem tzn oznaczenie do oznaczenia. ważne to jest żeby tłoki wsadzić tak żeby "P" [ruskie cyrylica coś jak II z poprzeczką u góry] było skierowane do przodu silnika. bo to oznacza prawidłowy montaż tłoka ze względu na odsadzenie osi sworznia. jeżeli jest jakiś poważniejszy powód o którym nie wiem to powiedzcie bo jak składałem silnik to nie przypominam sobie żebym zwracał na to uwagę... [ wiadomość edytowana przez: Lewar dnia 2009-07-26 13:07:18 ] |
77rally Kandydat na Kandaydata BA3 2107/2106, 126p ... Opole | 2009-07-27 09:30:39 no to teraz już nic nie wiem, wychodzi na to że musiało być od zawsze źle poskładane,
Jeżeli cechy na łożyskach głównych mają być po stronie alternatora to były na 100% w przeciwną, korby zdaje się tak samo - w taki sposób że otwór olejowy był skierowany w tył silnika a cecha na korbowodach w kierunku aparatu zapłonowego (po tej samej stronie co na łożyskach głównych. Chyba muszę zdobyć porządną książkę bo nie rozstrzygniemy tego tutaj jednoznacznie |
Lewar SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Gdańsk | 2009-07-27 20:24:52 ja cytowalem
"NAPRAWA SAMOCHODÓW BA3 BA3 2101 BA3 2102 BAZ 2103 AWTOEKSPORT ZSRR MOSKWA" nie ma roku wydania gruba książka napraw w sztywnej oprawie. dobre źródło informacji - TZW PORZĄDNA KSIĄŻKA już takiej nie kupisz
ALE CO TO MA ZA ZNACZENIE? CZYM GROZI NIEPRAWIDŁOWY MONTAŻ? http://i25.photobucket.com/albums/c72/lewar/IMG_3990.jpg http://i25.photobucket.com/albums/c72/lewar/IMG_3989.jpg http://i25.photobucket.com/albums/c72/lewar/IMG_3987.jpgnull
[ wiadomość edytowana przez: Lewar dnia 2009-07-27 20:49:55 ] |
77rally Kandydat na Kandaydata BA3 2107/2106, 126p ... Opole | 2009-07-28 12:44:25 Tak wiec śmiem twierdzić iż, albo jest to błąd w druku, albo cechy na pokrywach łożysk głównych były nabijane różnie, albo nowsze modele silników mają cechy po drugiej stronie (czyli od strony filtra oleju). W obu blokach które mam (2105 i 2103) cechy muszą być po lewej stronie (od strony aparatu) czyli dokładnie odwrotnie niż jest to napisane w tej książce, ponieważ nie ma możliwości założenia ich inaczej (jeśli założymy odwrotnie to nie są współosiowe - powstaje przesunięcie pomiędzy łożem a pokrywą i nie włożymy wału). Tak więc sprawa łożysk głównych załatwiona.
Pozostaje teraz jeszcze kwestia korbowodów , a mianowicie czy dziurka w korbie ma być skierowana do przodu czy do tyłu silnika (wydaje mi się że jak rozkładałem to były do tyłu tak że cechy na korbach były również skierowane w kierunku filtra oleju ?? Ciekaw jestem Lewar, co mówi o tym twoja książka ?? Janisz
Czy mógłbyś zeskanować rozdział dotyczący tego zagadnienia, byłbym bardzo wdzięczny, Ciekaw jestem także co mówi twoja książka o cechach na pokrywach łożysk głównych? |
Lewar SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Gdańsk | 2009-07-28 19:48:34 nic o tym nie mówi tak jak widzisz. tylko żeby były razem i to wszystko. to nie ma znaczenia na moje.
[ wiadomość edytowana przez: Lewar dnia 2009-07-28 19:49:26 ] |
77rally Kandydat na Kandaydata BA3 2107/2106, 126p ... Opole | 2009-07-30 11:53:29 niby są symetryczne ale nie do końca , ponieważ mają tą dziurkę, a jeśli chodzi o tłoki to nie ma możliwości założenia ich odwrotnie (są oznaczone) a w moim przypadku posiadają one wycięcia pod zawory.
Znalazłem jednak w jednej z książek przekrój przez tłok i korbę na którym widać iż dziurka w korbie skierowana jest do przodu czyli cechy na korbach musiały by być skierowane w stronę alternatora, co nie zmienia faktu że były wcześniej złożone odwrotnie (dziurką do tyłu i cechą do filtra) a silnik wyglądał na nie ruszany od nowości. poczekam jeszcze na kolejną książkę i chyba poskładam dziurką do przodu [ wiadomość edytowana przez: 77rally dnia 2009-07-30 11:58:36 ] |
77rally Kandydat na Kandaydata BA3 2107/2106, 126p ... Opole | 2009-08-10 07:21:46 up
Dziurka skierowana jest w prawą stronę jak na nią patrzymy, wnioskuje z tego że korba powinna być założona jednak dziurką do przodu tak aby olej był natryskiwany na prawą ściankę cylindra (patrząc na silnik z przodu), ponieważ silnik kręci się w prawo to też na tej ściance podczas suwu w dół będzie zwiększone tarcie. NIE ŻARTUJCIE ŻE NA TYM FORUM NIKT NIE WIE JAK ZAŁOŻYĆ KORBĘ W ŁADZIE ?? |
Lewar SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Gdańsk | 2009-08-10 10:15:41 ja sie nad tym nie zastanawialem na moje nie ma znaczenia
tam w og ole są jakieś dziurki ??? [ wiadomość edytowana przez: Lewar dnia 2009-08-10 10:18:47 ] |