Świata jazdy dziennej

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
W skrzynce przekaźników (MKV) są wolne miejsca na przekaźniki R13 - zielony (włączający światła postojowe) i R20 niebieski(włączający światła mijania). W MKVII są to odpowiednio R18 i R20. Dzięki nim światła się zaświecają po przekręceniu kluczyka i gasną po wyjęciu kluczyka.
Cy ktoś montował takie przekaźniki???

  
 
Witam
1. U mnie to nie działało poprawnie.
2. Poczytaj - ktoś przerabiał
kliknij - plik ZIP
pozdrawiam
Arturek



[ wiadomość edytowana przez: Arturek dnia 2007-03-10 18:03:38 ]
  
 
A czy jest jakis pewny na to sposob????????? taki zeby bez problemu dzialalo i nie bylo zbyt skomplikowane ???
  
 
Mam przekaźniki - będę próbował
Cytat:
2007-03-10 18:37:11, griecco pisze:
A czy jest jakis pewny na to sposob????????? taki zeby bez problemu dzialalo i nie bylo zbyt skomplikowane ???

  
 
no to czekam na efekty powodzonka
  
 
Cytat:
2007-03-10 18:37:11, griecco pisze:
A czy jest jakis pewny na to sposob????????? taki zeby bez problemu dzialalo i nie bylo zbyt skomplikowane ???


tak są montowane świtła w skandynawskich wersjach. Czyli jeżeli tam działa to czemu ma u nas nie działac?
  
 
1.
Cytat:
Czyli jeżeli tam działa to czemu ma u nas nie działac?


Zgaduję, że są różnice w instalacji poza skrzynką.
2. Zgodnie z instrukcją obsługi potrzebne są 2 przekaźniki. U mnie zamiast jednego była metalowa zwora, a miejsce na drugi było puste. Wyjąłem zworę i włożyłem przkaźnik. Włożyłem drugi przekaźnik w puste miejsce.
Efekt:
- po przekręceniu kluczyka włączały się światła mijania
- brak przednich pozycyjnych
- brak tylnych pozycyjnych
- brak podświetlenia deski
- brak podświetlenia rejestracji
3. Ostatecznie:
- wróciłem do metalowej zwory w skrzynce
- dołożyłem brakujący przekaźnik
W efekcie w pozycji świateł pozycyjnych po przekręceniu kluczyka miałem światła mijania
4. Dodam, że mój Essi to: Boler 2 / 1999 / Płońsk
  
 
Cytat:
2007-03-10 22:30:41, Arturek pisze:
1. Zgaduję, że są różnice w instalacji poza skrzynką. 2. Zgodnie z instrukcją obsługi potrzebne są 2 przekaźniki. U mnie zamiast jednego była metalowa zwora, a miejsce na drugi było puste. Wyjąłem zworę i włożyłem przkaźnik. Włożyłem drugi przekaźnik w puste miejsce. Efekt: - po przekręceniu kluczyka włączały się światła mijania - brak przednich pozycyjnych - brak tylnych pozycyjnych - brak podświetlenia deski - brak podświetlenia rejestracji


Czyli wszystko działa!
Tak właśnie powinny świecić światła do jazdy dziennej. Przepisy wymagają aby świeciły się tylko lampy przednie. W dzień nie trzeba mieć zaświeconych tylnych lamp podświetlenie zegarów też jest zbędne. Kolego Arturku - bardzo cenne informacje Opisana przez Ciebie sytuacja ma miejsce gdy przełącznik świateł przy kierownicy jest ustawiony w pozycji "0" Jadąc samochodem gdy będzie trzeba włączyć normalne światła wystarczy przekręcić włącznik świateł.


[ wiadomość edytowana przez: zagore1 dnia 2007-03-11 08:01:58 ]

[ wiadomość edytowana przez: zagore1 dnia 2007-03-11 08:02:29 ]

[ wiadomość edytowana przez: zagore1 dnia 2007-03-11 08:03:06 ]
  
 
może jakaś fotki co i jak sam bym to przetestował
  
 
a czy bedzie mozliwosc zeby wlaczal sie komplet swiatel (przod, tyl, zegary, tablica) bez koniecznosci przekrecania wlacznika swiatel z pozycji 0???? bo chyba o to tu chodzi, zeby wyeliminowac koniecznosc korzystania z wlacznika.... przynajmniej ja to sobie tak wyobrazam.
pozdrowionka
  
 
Cytat:
Przepisy wymagają aby świeciły się tylko lampy przednie. W dzień nie trzeba mieć zaświeconych tylnych lamp



Nie! Muszą się świecić i tylne. To rozwiązanie bez sensu, ale tak niestety jest.
Chyba, że rozmawiamy o przepisach szwedzkich. Tych nie znam, więc się nie wypowiadam.
  
 
1.
Cytat:
2007-03-11 07:59:52, zagore1 pisze:
Czyli wszystko działa! Tak właśnie powinny świecić światła do jazdy dziennej. Przepisy wymagają aby świeciły się tylko lampy przednie. W dzień nie trzeba mieć zaświeconych tylnych lamp podświetlenie zegarów też jest zbędne. Kolego Arturku - bardzo cenne informacje Opisana przez Ciebie sytuacja ma miejsce gdy przełącznik świateł przy kierownicy jest ustawiony w pozycji "0" Jadąc samochodem gdy będzie trzeba włączyć normalne światła wystarczy przekręcić włącznik świateł. [ wiadomość edytowana przez: zagore1 dnia 2007-03-11 08:01:58 ] [ wiadomość edytowana przez: zagore1 dnia 2007-03-11 08:02:29 ] [ wiadomość edytowana przez: zagore1 dnia 2007-03-11 08:03:06 ]


Witam
Nie mam już Escorta więc nie sprawdzę ALE jak pamiętam to pokrętło włączania świeteł nie było w stanie włączyć świateł i dlatego zrezygnowałem z tego przekaźnika i pomysłu.
2. Znajomy pracuje w ASO i "rzuciłem mu temat". Odpowiedział, że pamieta iż w czasach gdy sprzedawali Escorty to montowali "pajączka" (cokolwiek to znaczy) aby działały swiatła do jazdy dziennej w Polsce. Rozmowa była jakiś rok, dwa temu.
2.
Cytat:
2007-03-11 10:37:02, L_BUBU pisze:
może jakaś fotki co i jak sam bym to przetestował


W dziale PORADY masz skan z opisem przekaźników
kliknij - porada

Nic więcej nie potrzebujesz

pozdrawiam
Arturek



[ wiadomość edytowana przez: Arturek dnia 2007-03-11 23:00:28 ]
  
 
Cytat:
2007-03-11 22:49:39, Arturek pisze:
1. W dziale PORADY masz skan z opisem przekaźników kliknij - porada Nic więcej nie potrzebujesz pozdrawiam Arturek [ wiadomość edytowana przez: Arturek dnia 2007-03-11 23:00:28 ]



Dziękuję za informację - sprawdzę i napiszę jakie są efekty
  
 
Cytat:
2007-03-11 15:20:26, Skolmi pisze:
Nie! Muszą się świecić i tylne. To rozwiązanie bez sensu, ale tak niestety jest. Chyba, że rozmawiamy o przepisach szwedzkich. Tych nie znam, więc się nie wypowiadam.



Faktycznie - znalazłem w przepisach coś takiego:

"Według przepisów europejskich światła do jazdy dziennej muszą być białe. Dodatkowo – w niektórych krajach, także w Polsce – muszą być zamontowane w taki sposób, aby automatycznie włączały się wraz z tylnymi światłami pozycyjnymi. Reflektory muszą znajdować się na wysokości od 25 do 150 cm, maksimum 40 cm od bocznego obrysu auta i co najmniej 60 cm jeden od drugiego. "
I to by było na tyle

  
 
w pewnym innym klubie Escorta jest opis z sensem jak to zrobić.....
  
 
Cytat:
2007-03-12 10:27:07, Sinuspi pisze:
w pewnym innym klubie Escorta jest opis z sensem jak to zrobić.....



Bez kryptoreklamy proszę My jesteśmy jedyni słuszni, wspierani przez Państwo, Kościół itd. (to a propos pewnego wątku w WA )
  
 
Cytat:
2007-03-12 10:28:53, WilK pisze:
Bez kryptoreklamy proszę My jesteśmy jedyni słuszni, wspierani przez Państwo, Kościół itd. (to a propos pewnego wątku w WA )



adresu nie podam
  
 
Cytat:
2007-03-12 10:27:07, Sinuspi pisze:
w pewnym innym klubie Escorta jest opis z sensem jak to zrobić.....


Czy kolega ma na mysli ten wątek?

kliknij - klub forda

Fotki Waldiego widoczne po zalogowaniu.

pozdrawiam
Arturek


[ wiadomość edytowana przez: Arturek dnia 2007-03-12 10:42:44 ]
  
 
Cytat:
2007-03-12 10:31:33, Sinuspi pisze:
adresu nie podam



I tak media wszelakie będą pisać. Zaraz afera wybuchnie
  
 
Cytat:
2007-03-12 10:33:03, WilK pisze:
I tak media wszelakie będą pisać. Zaraz afera wybuchnie




Ciiiiii