| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Bart128 F&F Sympatyk Solo italiana automo ... ...bili da Cracovia | 2009-09-14 10:31:34 czy ktos zna momenty dokrecania glowicy w silniku tipo 2.0 16v, z tym ze nie te podawane przez producenta tzn 20 70 Nm plus 90stopni plus 90 stopni, tylko odpowiedniki bez uzycia klucza z podzialka katowa? tzn ostatnie 90st to ile bedzie ? 90 100 110Nm? w 8v jakos potrafili podawac wartosci dla uzytkownikow bez podzialek katowych{83 85 Nm, z regoly dowalane na 90 100 na nowych srubach} czemu do 16v zastosowano "system" z podzialka katowa? te dwa razy po 90 stopni po dokreceniu 70Nm to troche "hardkor na chlopski rozum" pare glowic dokrecilem ale mam stracha ze pourywam mimo ze tak jest zalecane niby, z regoly urywam sruby niz nie dokrecam niestety
moze ktos ma wlasne doswiadczenia w temacie? {Walezy do tablicy }
|
Walezy Fiat 131, Subaru Imp ... Czyżowice | 2009-09-14 14:20:23 Ja dokrecalem o ile dobrze pamietam to cos kolo 40Nm i dwa razy po 90st ale tez spokojnie dokrec na 90Nm i nic nie poleci tak skrecalem u siebie jak kartki z uszczelki nie znalazlem![]() |
Slawo Polonez 2000 Gdańsk | 2009-09-15 10:04:19 Nowego typu śruby (z przewężeniem) powinno się dokręcać systemem kątowym. Teoretycznie ma to zapewnić stałe i takie samo napięcie w każdej śrubie. Z kolei dokręcanie śrub starego typu większym momentem niż zaleca fabryka raczej nie ma sensu, bo i tak powyżej pewnej wartości siła docisku głowicy do bloku nie zwiększa się a ryzyko urwania śruby albo gwintu w bloku rośnie. Ja brałem śruby typu "race" 12.9 od Crofta i jak dobrze pamiętam zalecał on ten sam moment dokręcania jak seryjnych śrub. |