Wymiana skrzyni biegów-96r

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam Wszystkich.
Problem u mnie polegał ze sprzęgłem, więc zamówiłem komplet VALEO, i z godnie z instrukcja na klik zabrałem się za wymianę, i doszedłem do punktu 7 i zaczął się problem zdjęcie
Tu jeśli dobrze kombinuje jest coś z otworem gwiazdkowym, ale o wielkości 6mm, i znacznie więcej ilości wypustków niż na standardowym kluczu gwiazdkowym, i MOJE PYTANIE BRZMI, CZY W DOBRYM KIERUNKU IDĘ, bo zgodnie z poniższym opisem naszukałem sie imbusa, i nic nie znalazłem, a obecnie auto mam na kanale, więc baaaardzo proszę o pomoc, co dalej mam robić.


W espero z manualnymi skrzyniami biegów wymiana sprzęgła ,docisku i łożyska wyciskowego nie wymaga zdejmowania skrzyni biegów.
Potrzebne są ;
1. wykonane z blachy grubości 2 lub3mm wygięte w kształt literyU trzy uchwyty do zabezpieczenia -tzw.sprzężenia docisku i tarczy sprzęgłowej.
2.NagwintowanyM7 pręt o dług.ok.100mm
3.Szczypce do zdejmowania wewnętrzych pierścieni Segera.
4.Ośmiokątny wewnętrzny imbus wg norm calowyh-występuje w wielu zestawach z kluczami w rozmiarach calowych.
Mając powyższe :
1.Wykręcamy świece-bedziemy musieli obracać wałem.
2.Podnosimy lewe przednie koło i zdejmijemy.
3.Odkręcamy pokrywe skrzyni biegów-może wylać się trochę oleju z kół zębatych 5 tki.
4.Od spodu samochodu zdejmujemy osłonę sprzęgła.
5.Zakładamy co 120 stopni- pokręcając za sprzęgło wykonane uchwyty które sprzęgają tarczę i docisk.Zwracamy uwagę na ustawienie docisku względem koła zamachowego.Jest oznaczone nawierceniami lub sami oznaczamy np.ostrym rysikiem-tak złożymy je przy składaniu.(ważne -to jest wyważenie docisku)
6.Odkręcamy śruby mocujące docisk-zostawiamy jedną-poluzowaną-aby nie wypadło nam sprzęgło do kanału w wyniku kolejnych czynności.
7.Wychodzimy z kanału i odkręcamy za pomocą imbusa śrubę zamykającą dostęp do pierścoenia Segera na wałku- na którym umieszczone jest sprzęgło.
8.Wyjmujemy za pomocą szczypiec wewntrzny pierścień Segera.
9.W otwór wałka wkręcamy nagwintowany pręt M7.
10.Ciągniemy do siebie do oporu.
11.Wchodzimy do kanału i odkręcamy ostatnią śrubę mocującą docisk do koła zamachowego.
12.Wyjmujemy do doły spięte ze sobą tarczę i docisk.
13.Od spodu możemy wykręcić wkręt ,obrócić widełki wysprzęglika i wyjąć do oceny łożysko dociskowe.
14.Składamy w odwrotnej kolejności.
Jak by kogoś interesoował rys.uchwytów do sprzęgania to mogę naszkicować i przesłać na podany fax.
Powodzenia.Nie jest to trudne.

[ wiadomość edytowana przez: Adam_27 dnia 2009-09-17 01:49:56 ]
  
 
  
 
Klub Warsztatów Daewoo Espero?
  
 
Cytat:
2009-09-17 09:13:58, mifinka pisze:



..ja mam wrażenie , że , być może, Kolega chciał zapodać manuala do wymiany sprzęgła ..coby ułatwić życie innym "mechanikom-amatorom" ...

raz , że popełnił błąd pisząc W espero z manualnymi skrzyniami biegów wymiana sprzęgła ,docisku i łożyska wyciskowego nie wymaga zdejmowania skrzyni biegów. bo to FAŁSZ

dwa , że taki opis wywalił iż ciężko czytać...a co dopiero zrobić coś na tej podstawie

trzy...że zamiast wymiany sprzęgła czy skrzyni ..tak się rozpędził iż że rozebrał już samą skrzynię !

Też nie rozumiem jakie były intencje twórcy wątka
/ale liczę że wyjaśni /
  
 
dokładnie
zamiast tego 'paprania"sie przy otwieraniu skrzyni biegów
lepiej wyjac skrzynie-nawet w espero z otwierana pokrywa sprzegła-które wystepowały do 96

takze nie rozumiem za bardzo intencji autora postu--o podobny manual mozna zapytac kazdego mechanika a i raczej kazdy kto jezdzi samochodami dajmy na to z 10 lat raczej zmieniał sprzegło lub widział jak to sie robi
  
 
Dzięki koledzy za odpowiedzi, ja robiłem dużo przy aucie, i laikiem nie jestem, ale niestety moje wcześniejsze auto to mercedes123D, a przy nim praca była przyjemniejsza, a teraz nie mam kasy na mechanika, więc uznałem że wezmę się sam. No ale chyba nici z tego i będę musiał to poskręcać i czekać aż będę miał kasę i pojadę do "fachowca", z dniem wczorajszym to nawet nie miał kto mi pomóc, a sam bałem się wyjąć skrzynie.

PS.
Swoją drogą admin powinien skasować tego posta z opisem wymontowania sprzęgła, żeby ktoś inny też nie popełnił tego błedu co ja. Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: Adam_27 dnia 2009-09-17 11:58:12 ]
  
 
Wymieniałem kpl. sprzęgło bez demontażu skrzyni biegów.
  
 
Cytat:
2009-09-17 20:28:10, certiif pisze:
Wymieniałem kpl. sprzęgło bez demontażu skrzyni biegów.


No ji ??
Nikt nie negował że to możliwe

Natomiast trzeba podkreślić , że tylko w jakiś 30% Esperaków to jest realne....no i tak jak napisał Paweł 12132112404398....nawet przy takiej .."przyjaznej użytkownikowi" obudowie ...chyba jednak "wygodniej" wyjąć skrzynię
  
 
Cytat:
Wymieniałem kpl. sprzęgło bez demontażu skrzyni biegów.


A ja zamontowałem wkłady między sprężynowe na tył

Bez żadnej żaluzji to było

  
 
Cytat:
2009-09-17 21:10:17, Ikarus260 pisze:
A ja zamontowałem wkłady między sprężynowe na tył Bez żadnej żaluzji to było


Aluzji nie będzie ale uważaj bo Mod jest dzisiaj w "rządząco-bojowym" nastroju i zara i Ty (boś się wpisał nietematycznie zupełnie!) i ja...bo znowu pyknąłem OT ...zostaniemy zabananowani
Wolność słowa a raczej ...jego radość ... na naszym forumie powoli przechodzi do historii


Ha!...będę się ratował bo mi coś do głowy wpadło
W zasadzie ..patrząc na tytuł wątka ..to Adam_27 nie popełnił takiego fo_pa (czy jak to się tam pisze) .... podał rocznik woza , a biorąc rzecz ściśle ...prawie wszystkie skrzynie z tego okresu powinny mieć tę "dziurę" do bezinwazyjnej wymiany
  
 
I się Boguś uratował
A Ikarus7092790247- dostaje upomnienie za OT!!!
Wolność to pojecie względne...
  
 
Hmm, z tego znowu wnioskuję że w końcu można wymienić to sprzęgło bez wymiany skrzyni, co do mojego tematu, to wiedziałem o co chodzi i dopisałem że jest to rocznik 96 i takową osłonę sprzęgła posiadam, ale teraz pytanie jak wysunąć ten wałek sprzęgłowy, jak patrzyłem od strony tylnej (do str.piątego biegu) to na wałku sprzęgłowym widziałem podwójne koło zębate, czyli najpierw większe (od str. skrzyni)a potem mniejsze, a wewnątrz wałek kończył się z 2cm wcześniej i zaślepiony był chyba śrubą o dziwnym wejściu na klucz.
Dla osób które robiły to dawno i nie przypominają jak tam jest załączam mały tandetny schemacik, to wcześniejsze zdjęcie było robione komórką, więc może być nie wyraźne.
  
 
cytuje:
(...7.Wychodzimy z kanału i odkręcamy śrubę zamykającą dostęp do pierścienia Segera na wałku- na którym umieszczone jest sprzęgło.
8.Wyjmujemy za pomocą szczypiec wewnętrzny pierścień Segera.
9.W otwór wałka wkręcamy nagwintowany pręt M7.
10.Ciągniemy do siebie do oporu... )


lub robisz sobie ściągacz udarowy do wysunięcia wałka (samego wałka) na odległość około 20cm I uwaga: występowały 2 rodzaje gwintu śruby zamykającej wałek.

[ wiadomość edytowana przez: certiif dnia 2009-09-17 23:12:01 ]
  
 
Cytat:
2009-09-17 23:02:25, certiif pisze:
cytuje: (...7.Wychodzimy z kanału i odkręcamy śrubę zamykającą dostęp do pierścienia Segera na wałku- na którym umieszczone jest sprzęgło. [ wiadomość edytowana przez: certiif dnia 2009-09-17 23:12:01 ]


Tylko pytanie gdzie ta śruba jest, bo to co ja widziałem (jeśli dobrze patrzyłem) to u mnie w środku koła zębatego tam gdzie jest wałek najpierw jest wewnętrzny pierścień segera a potem wgłębienie w stylu gwiazdkowym (ok 6mm), ale te standardowe klucze gwiazdkowe mają mniej wypustków, tak więc kolejność mi się nie zgadza i rodzaj klucza, a to wszystko eliminowało dalszą pracę, nie wiem gdzie tego szukać, i czy nawet dobrze rozkręciłem.
  
 
Cytat:
2009-09-17 20:28:10, certiif pisze:
Wymieniałem kpl. sprzęgło bez demontażu skrzyni biegów.


u Mnie również obeszło się bez zdejmowania skrzynki by wymienić kompletne sprzęgło (roczkin 96) ale było troszeczkę wiecej zachodu przy zakładaniu pokrywy i trafeniu w tulejki [dwoje chłopa potrzebne], reszta poszła juz bezproblemowo



[ wiadomość edytowana przez: franko25 dnia 2009-09-18 10:04:31 ]
  
 
Napiszecie mi jak dostać się do tego wałka sprzęgła (strasznie denerwuje mnie ta śruba na wielowypust), auto mam od 2 lat, i może poprzedni właściciel coś juz tu kombinował, o czym nie wiem, jak to powinno wyglądać, u Was też było na klucz nie imbusowy tylko jakiś wielowypustowy, jak tak to podajcie mi jakąś dokładną nazwę i rozmiar, jeśli powiedzmy będę już miał ten klucz to rozumiem ma zrobić tak że patrząc od strony skrzyni po zdjęciu osłony 5 biegu na wałku sprzęgła (to z lewej str.) nie przejmować sie że jest osadzone koło zębate, tylko zdjąć wewnętrzny pierścień segera i odkręcić śrubę (na klucz wielowypustowy), po czym wkręcić śrubę M7 o długości 100 i pociągnąć do siebie na około 10 cm (myślę że tu raczej nie da się czegoś uszkodzić)i reszta w/w instrukcji jest już poprawna.

[ wiadomość edytowana przez: Adam_27 dnia 2009-09-18 11:03:00 ]
  
 
Kup sobie zestaw kluczy TORX i dopasuj do tej śruby. Klucze Torx występują jako " małe i duże gwiazdki"
  
 
Cytat:
2009-09-18 12:33:51, certiif pisze:
Kup sobie zestaw kluczy TORX i dopasuj do tej śruby. Klucze Torx występują jako " małe i duże gwiazdki"


Niestety te nie pasują, jak by to było tej firmy to nie było by problemu, tu chodzi o klucz wielowypust, gdzie tych ząbków jest znacznie więcej, i są mniejsze, i tak szukam i chyba znalazłem:

Klucz LIFU do suportu mechanizmu korbowego typu SHIMANO / CR-V / do zastosowania z kluczem zapadkowym 1/2"
Zostało jeszcze ustalić wielkość, ale obstawiam że jest to 6mm.
  
 
kolego te klucze z wieksza ilosca zabkow nazywaja sie spline nie torx i bez problemu je kupisz bo sa masowo stosowane takie sruby np w vw