MotoNews.pl
7 Głowica, obudowa wałka, luz zaworowy (237470/53) - PT
  

Głowica, obudowa wałka, luz zaworowy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.
Jak widać jestem nowym użytkownikiem. Mam problem nastepującej postaci:
Mam przerobioną głowice fiata 1.4 8v(160.A...) z większymi wszystkimi zaworami, tyle, ze te zawory zostaly osadzone tak gleboko, ze nie ma luzu zaworowego na najcienszej dostepnej plytce. Wydaje mi sie, ze jezeli udaloby mi sie zdystansowac gruba uszczelka odleglosc pomiedzy obudowa walka a glowica o 1mm, to luz bylby do ustawienia.
Pytanie mam ogolne: jak osiagnac taki odstep zeby dalo sie ustawic luz? Poza tym wiem, ze sa firmy, ktore wykonuja uszczelki na zamowienie z okreslonego materialu. Jaki to powinien byc material i o jakiej grubosci zeby po skreceniu miec ten 1mm?
Prosze o rady bo nie chce wyrzuca w bloto 400pln wydane na glowice.
Pozdrawiam
  
 
to skoro jakas firma zrobila tak glowice, oddaj im ja z walkiem i niech ustawia...
  
 
trzonki zaworow do skrocenia, tylko ostroznie zeby Ci sie szklanka o miske zaworu nie oparla. 1mm jak na uszczelke pod obudowe walka to sporo.

Przy okazji - czesto literarura podaje maksymalna wysokosc na jaka moga wystawac zawory po frezowaniu gniazd/szlifowaniu przylgni.
  
 
Talezyki nie beda zawadzac o szklanki gdy skroci sie zawory o 1mm, ale czy nie pogorszy to wlasciwosci zaworow, czy sa one hartowane powierzchniowo i skrocenie je zniszczy?