Ile trzeba kabla aby wsadzic aku do bagaznika - 2107

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak w temacie. 2,5 metra starczy? A konkretnie kable rozruchowe ktore maja, jak mysle z wtyczkami, 2,5 czyli realnie 2,4 m
Od osi do osi jest 2,4 z groszami...

Jak najlepiej puscic kable ? w srodku ? czy podwoziem? (w jakims peszlu).

Co zrobic z masa? Ciagnac kabel do silnika czy zdac sie na karoserie?

Dzieki!
  
 
Z tego, co tu ludzie głoszą, to masy nigdy za mało w ładziance Czyli chyba pociągnij do silnika, po drodze masz skrzynię a i tak musisz ciągnąć prądowe (+) więc to żaden problem. Tylko może właśnie w jakimś pancerzu je dać, czy coś... To moje przemyślenia w temacie, inni mają więcej doświadczenia. A długość-weź te 3 m dla pewności-zawsze lepiej skrócić niż dorabiać... Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2009-06-28 00:54:57, slepy-1986 pisze:
Z tego, co tu ludzie głoszą, to masy nigdy za mało w ładziance Czyli chyba pociągnij do silnika, po drodze masz skrzynię a i tak musisz ciągnąć prądowe (+) więc to żaden problem. Tylko może właśnie w jakimś pancerzu je dać, czy coś... To moje przemyślenia w temacie, inni mają więcej doświadczenia. A długość-weź te 3 m dla pewności-zawsze lepiej skrócić niż dorabiać... Pozdrawiam


No wiem ze 3 lepiej, ale akurat robilem zakupy na alle i koles mial tylko 2,5 m :/ wiec ogolnie ni ekupilem jeszcze. W pon. bede placil. Wiec jak ktos wie na pewno ze te 2,4 starczy to prosze o znaka
  
 
Bez złośliwości-weż metrówkę i zmierz Taką taśmą na szpuli i masz odpowiedź
  
 
a zobacz jaki przekroj maja te kable wpierw bo moze sie okazac ze pod gruba izolacja masz 3mm srednicy wlukna. 2,5m to chyba za malo. u mnie wyszlo chyba 3,5-4m
  
 
i nie rob tego na kablach rozruchowych tylko udaj sie do sklepu elektrycznego i kup porzadny kabelek w solidnej izolacji o sporym przekroju. co do lokalizacji - ja bym puszczal srodkiem
  
 
Jestem na tym etapie jak w temacie i moim zdaniem dobrze będzie puścić to w środku auta i aby ładnie rozłożyć plusowy oraz masowy gdzieś do silnika to mam zamiar kupić 10 metrów (powinno wystarczyć )

Kruchy może być taki przewodzik plusowy i minusowy ???

Przewód
  
 
spokojnie powinien dac rade. chcesz przez allegro kupowac?
  
 
A co załatwisz mi jakoś coś gdzieś w podobnej ( czy lepszej ) na miejscu ????????
  
 
No i zrobilem lekki blad. Kupilem rozruchowy za 30 zeta, 3 m. i cienki jest niestety, 2,5mm srednicy... troche sobie pogrzebalem w necie i rzeczywiscie taki spawalniczy sie nadaje duzo bardziej. no i mam dylemat, czy wozic teraz z soba te kable rozruchowe po "cos" czy dokupic jeszcze 3 metry i puscic dwoma zylami... czy tez jednak isc w ten spawalniczy.. i chyba spawalniczy jest the best jednak... w sumie w caloksztalcie kosztow stowka w ta czy w ta duzej roznicy nie daje, a jeszcze troche oszczednosci mi zostalo

czyli co, 7 m powinno styknac na plus i minus?
  
 
jak chcecie taniej niz na allegro, i do tego peszel w jednym miejscu to znalazlem: http://www.megakable.com.pl/sklep/index.php
  
 
kolba zobacz na musierowicza w zgierzu jak bedziesz jechal po drodze. tam maja wszelkie grubosci i rodzaje. ja za swoj masowy placilem 20/m ale on jest ze 2 razy grubszy niz ten
  
 
A po co minusa chcesz ciągać? Daj go do budy obok aku.
  
 
No wlasnie sa dwie koncepcje... na minusa... nie wiem w sumie, jakos boje sie ze masy bedzie za malo tak prze bude, ale w sumie.. w autach ktore maja aku w bagazniku masa jest do budy, ale jakos tam moze wystepowac korozja, prady blaczace itd itp...
ale w sumie chyba nie ma co przesadzac, buda zdrowa, wiec prad bedzie mial jak wracac
jakos chcialem "lepiej" ale jakos Twoj post uswiadomil mi ze to moze byc zbyteczne. zastanowilem sie nad sensem tego.
  
 
tez będę to teraz kombinował.
mi się wydaje ze minus dać do masy tam gdzie akumulator stoi byle dobrze oczyścić. i tak teraz miałem do mordki przykręcone wiec to dużej różnicy chyba nie robi, jak problemy z masa to na połączeniach tylko niezależnie gdzie są. trzeba dobrze oczyścić przewód łączący silnik z buda i jego miejsca styku i tyle. buda zawsze prąd przepuści. [??]
to co w końcu, ten spawalniczy dobry jest?
  
 
spawalniczy dobry, drobny o duzym przekroju elektryczny w solidnej oslonie jeszcze bardziej dobry. a mase mozna smialo do budy krecic
  
 
w moim przypadku dokonalem zakupu 5 metrow pleconki 16mm", puscilem elegancko po ramie i w kabinie, razem z wiazka tylna, zadnego drugiego kabla masowego nie poszczalem bo i po co? przecierz buda to najlepszy przewodnik, podstawa by miejsca styku przewodow, budy, silnik i skrzyni mialy wlasciwe polaczenie.
jesli tak bedzie to o zadnych problemach nie bedzie mowy
  
 
kilka pikczersów jak to u mnie wyglada

- z rozrusznika w oplocie termicznym


- po przejściu przez ścianę wplata się w tylną wiązkę


- po progu przez cały samochód




- podłączenie do baterii
- pozytyw


- negatyw


ot, filozofia
  
 
no właśnie ja już kabel mam jakieś 4 m 16mm kwadrat. tak samo to widzę jak u Ciebie. nawet kabel już mam pociągnięty, tylko musze połączyć ...
  
 
Należy pamietać by przy przechodzeniu przez ściane grodziową dać gumową przelotkę, bo inaczej blacha przetnie izolację i pożar gotowy. No i akumulator musi być dobrze zamocowany. No i zgodnie (chyba) z załącznikiem J jesli znajduje się w przedziale pasażerskim musi być w hermetycznej obudowie z odpowietrzeniem na zewnątrz pojazdu. Nie wiem jak w bagażniku, ale gdy nie masz tylnej ścianki grodziowej mogą sie czepiać na BT. To tak dla tych co w KJS jeżdżą.

-----------------
Dawniej najszybsza Łada w klubie i prawdopodobnie najlepsza Łada na świecie.