Uszczelka głowicy a sprzedaż auta.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy Waszym zdaniem wymieniona uszczelka głowicy w sprzedawanym aucie jest atutem czy raczej wadą? Przebieg 150 000 km.
  
 
Sprecyzuj jakie to auto i czy ma gasssss
  
 
Skoda Fabia
1.4 MPI 68KM
2001r
150 tys. km przebiegu
LPG bez sekwencji.

  
 
Cytat:
2009-10-04 20:38:42, Skorupa-S1 pisze:
Skoda Fabia 1.4 MPI 68KM 2001r 150 tys. km przebiegu LPG bez sekwencji.



uszczelka jak uszczelka ale zależy z jakiego powodu bomoże np. motorek był mocno przegrzany lub cos w tym stylu...
poza tym ten silnik to chyba za króla Ćwieczka już produkowali - poj. 1,4 i i tylko 68 kucyków - potwór
  
 
zalezy kto robił
  
 
Jak na gazie to mogło się przytrafić.Temperatura spalania gazu jest dużo wyższa nie benzyny, a jeżeli jeszcze to ktoś oszczędny ( czytaj zbyt uboga mieszanka) to mogło wypalić uszczelkę i już.
  
 
Cytat:
2009-10-04 20:38:42, Skorupa-S1 pisze:
150 tys. km przebiegu.


To przebieg czy "stan licznika" ? Konstrukcyjnie to bardzo stary silnik, jeszcze tylnosilnikowe skody pamięta, więc 150 kkm to dla niego nie mało, a jakby się okazało że realnie to jest więcej niż 200 to by znaczyło, że skoda powoli "kończy bieg".
  
 
to ten silnik z wałkiem rozrzadu w kadłubie?
w 'tylnosilnikowych" miał 1.2 a w felicji 1.3

jesli tak to jedyne sensowne miejsce dla niego to muzeum
  
 
przerabiałem jakieś 2 lata temu przesiadke z espero na fabie ( służbową) - nie polecam. Poszukaj lepiej czegoś innego.
  
 
Cytat:
2009-10-04 20:27:23, Skorupa-S1 pisze:
Czy Waszym zdaniem wymieniona uszczelka głowicy w sprzedawanym aucie jest atutem czy raczej wadą? Przebieg 150 000 km.


Trudno powiedzieć jeżeli to byłby mniejszy przebieg taki poniżej 100 tys. to można by było powiedzieć że silnik dostawał ostro po dupie.
  
 
Możecie się śmiać ....ale ostatnio utwierdziłem się w przekonaniu, że człowiek całe życie się uczy...

Otóż niedawno "odkryłem" że były [są] trzycylindrowe Fabie...

Tak tak ...trafiła się taryfa - podjeżdża, wsiadam, jedziemy ...nasłuchuję, nasłuchuję i nie mogę się nadziwić, że ten silnik jakoś tak dziwnie mruczy ...tak jakoś mi podchodził pod Tico

Przy regulowaniu rachunku nie wytrzymałem i pytam taryfiarza:

Panie jaki tu jest silnik ?

- 1,2 ...trzycylindrowy


Po powrocie ...Wikipedia, Skoda Fafia, Enter ...i rzeczywiście jest coś takiego....

Ja pier............

Czego to ludzie nie wymyślą - jaki był tego sens ?

Bo żeby ten silnik był dynamiczny czy cichy ...raczej taki sobie

Podobno był [jest] ekonomiczny


Czy ktoś wie coś więcej o tym silniku ?
  
 
a wiesz ze sa 3 cylindrowe diesle?
we fabii?

to 1.9 obciety o 1 cylinder

pod maske jak spojrzysz to normalnie idzie sie za głowe złapac-jakos dziwnie krzywo zamontowany

o odgłosach i wibracjach lepiej nie mówic-na wolnych to chodzi jak cc 700

a dlaczego 3 cylindry? oczywiscie to oszczednosc dla PRODUCENTA
bo auta nie sa z tymi motorami tansze nawet o 20%

słowem to robienie klijenta w balona



  
 
A są jakieś Fiaty Panda 1,3 diesle ...to one te silniki też mają 3 cyl. czy 4 ?
  
 
małe silniki rzadko kiedy są naprawdę ekonomiczne. A już na pewno 3-cyl. nie grzeszą dobra kultura pracy. Ot chcociażby 1.4 w Peugeocie 308 (bodajże 4-cyl.) to straszny muł w dieslu. Niby turbina ale odjazd jest dopiero przy 3500r/m (Espero?). No ale wszystko jest jasne kiedy jesteśmy swiadomi masy auta 1400 kg.


[ wiadomość edytowana przez: archive15 dnia 2009-10-11 22:09:32 ]
  
 
4
nawet 16v
i wtrysk CR
  
 
co nie zmienia faktu że to muł
  
 
o pandzie pisze

  
 
a to kurka nie wiedziałem
a skoro o Pandzie mowa...
1.1 do miasta może być, w trasie - szkoda słów
1.2 jw troszkę lepsza dynamika
1.3 nie jeździłem...
  
 
o fabi:
1.2 ( trudno powiedzieć bo mało jeździłem, ale znajomy miał taką służbową dość długo) - silnik słaby, paliwożerny

1.4 16V ( przejechałem jakieś 100 000) - stosunkowo słaby, z niskich obrotów - 0 mocy, w średnich troszkę podciąga, wysokich nie ma wcale, przy spokojnej jeździe - 6-7 trasa, 8-10 miasto- a spróbuj tylko 110 przekroczyć - to nawet w trasie 8 spali...

1.4 TDI (najsłabszy - literki bez kolorków)- 3 cylindy - nierówno pracuje, głośny ( nawet bardzo), spalanie akceptowalne - około 5.5 ltr/100 w mieszanym, moc średnia - niby ma tą turbine, ale słabowito się zbiera, lepszy do wyprzedzania niż SDI, ale w mieście gorszy

1.9 SDI ( stary, słaby klasyczny klekot, według mnie najlepszy z silników które miałem okazje sprawdzić) - dość głośny ( ale cichszy niż 1.4TDI) - jak rano w czasie mrozów schodziłem oskrobać samochody i je odpaliłem, to nawet siedząc w espero słyszałem silnik skody stojącej obok. Dobry moment obrotowy do ruszania, ładnie się zbiera z niskich biegów, ale szybko się kończą , pięknie się nim latało po mieście, ale brakuje mocy przy wyprzedzaniu, Największe zalety- cholernie trwały i cholernie oszczędny - w teście mieszanym 5 nie przekroczy, a uzyskanie wyniku 4.5 , nie stanowiło większego problemu.