[MK7] Gaśnie, nierówno pracuje

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich. Jeśli już taki temat był bo bardzo przepraszam, ale auto MUSZĘ mieć sprawne a wyszukiwarka nie znalazła, więc od razu pytam....

Escort 96 rok, jednopunktowy wtrysk, GAZ.

Jak paliwko było tanie to jeździłem dość długo na Pb. Później przełączyłem na LPG Jak się LPG skończyło w butli, to jakieś 50km przejechałem na Pb. Pojechałem zatankować i jedno i drugie. Wszystko jechało jak należy...

Następnego dnia wsiadam do auta, odpalam, ruszam (wszystko na Pb).. i na pierwszym zakręcie zgasł. Kręcę - nic. Gaz do dechy - czuję że chce zaskoczyć - kręcę - kręcę... Kręcę (K... ) kręcę. Zaskoczył. Chodzi ultra nierówno. Kicha prycha. Przegoniłem go trochę - ustąpiło, ale obroty zaczęły wariować. A to nie schodził z obrotów przy dojeżdżaniu do świateł, a to przygasał.
Zresetowałem kompa. Po resecie na autostradę i 50km ile mu fabryka dała. Wszystko na Pb. Przez chwilę wyglądało, że go przedmuchało. Ale nie...
Taki numer z gaśnięciem zrobił mi jeszcze kilka razy (zazwyczaj rano, po nocce). Teraz przy dojeżdżaniu do świateł na luzie obroty spadają do ok 500, jak się zatrzymam to się podnoszą.
Wydaje mi się, że go zalewa, bo przy takim odpaleniu czuję to nosem .

Co to może być? Pomóżcie, bo auto do pracy potrzebuję.
  
 
Musisz przeczyścić silniczek krokowy
  
 
Cytat:
auto MUSZĘ mieć sprawne a wyszukiwarka nie znalazła, więc od razu pytam....


Niemozliwe....
  
 
Byłem, zobaczyłem, wróciłem. W moim Essim nie ma czegoś takiego:



Tutaj

Proszę o inne propozycje.
  
 
raczej mało prawdopodobne, że nie masz krokowego, poszukaj jeszcze raz dobrze za obudową przepustnicy
oprócz przeczyszczenia krokowego spróbuj ustawić mieszankę i przeczyścić przepustnicę oraz sprawdzić/wymienić taki banał jak filtr powietrza
  
 
Jeszcze raz szukałem i im bardziej szukam tym bardziej go tam nie ma. Może ktoś wskaże mi palcem co mam przeczyścić?

Ogólnie, pod zdjęciu filtra powietrza:




Od spodu (spomiędzy przegrody silnika a silnika):



I w książce (mam nadzieję, że autor książki nie będzie miał mi za złe):




Rozumiem, że nie chodzi o nr 5 ze schematu, bo rzeczywiście jest to krokowy, ale chyba nie o czyszczeniu tego mówimy?



Sprawdziłem czujnik tps. Zmierzyłem omomierzem opór pomiędzy stykami i tak:



pomiar / stan spoczynku[kohm] / maksymalne wychylenie[kohm]
1-3 3,56 3,56
1-2 4,74 1,29
2-3 1,34 4,86

Ja mniemam styk 2 to 'slider'.
Czy to jest ok? bo tak na zdrowy rozum przy normalnym potencjometrze powinno być chyba trochę inaczej...


[ wiadomość edytowana przez: Kamil_H dnia 2009-03-21 15:20:41 ]

[ wiadomość edytowana przez: Kamil_H dnia 2009-03-21 23:07:20 ]
  
 
widzisz kabel czerwony, filetowy, żółty i czarny ... idą one od silniczka krokowe miałem te same objawy co u Ciebie przeczyszczenie silniczka krokowego pomogło
  
 
Cytat:
2009-03-21 15:27:31, nitro-FEFK pisze:
widzisz kabel czerwony, filetowy, żółty i czarny ... idą one od silniczka krokowe miałem te same objawy co u Ciebie przeczyszczenie silniczka krokowego pomogło



Zaraz zaraz. Chyba nie chcesz mi powiedzieć, że to o czym piszesz to jest to samo co TO
oraz opisywany TUTAJ przypadek.

To co jest w linku, to jest TEN SŁYNNY silnik krokowy, który tak na prawdę nie jest żadnym silnikiem tylko elektromagnetycznym zaworem powietrza, natomiast to co mi wskazałeś jest prawdziwym silnikiem krokowym (wiem bo rozebrałem to. Jest tam prawdziwy wirnik!) i czyszczenie tego w benzynie ekstrakcyjnej skończyć się może jedynie wypłukaniem smaru z łożysk wirnika i niechybnym zatarciem silniczka. Drugi post z linku wskazuje, że TEN SŁYNNY silniczek krokowy jest gdzieś od spodu "jak mam plastikowy kolektor dolotowy". Ale ja mam metalowy kolektor dolotowy i od spodu nie mam żadnego silniczka.

Tak więc ponawiam pytanie: Gdzie jest ÓW słynny silniczek krokowy (który tak na prawdę nie jest żadnym silnikiem) a wygląda jak na TYM
rysunku?

[ wiadomość edytowana przez: Kamil_H dnia 2009-03-21 22:59:11 ]

[ wiadomość edytowana przez: Kamil_H dnia 2009-03-21 23:04:56 ]
  
 
Wypnij wtyczkę przepływomierza i pojeżdzij
  
 
Cytat:
2009-03-21 23:09:38, jasta pisze:
Wypnij wtyczkę przepływomierza i pojeżdzij



Gdzie jest ten przepływomierz? Nie widzę go na schemacie Jeśli chodzi o TO , to też takiej części w moim aucie nie kojarzę.

Dla przypomnienia. Ford Escort 1.3 CL, jednopunktowy wtrysk 1996 rok. Wiem, że jest to ten 'starszy' silnik. W tym roku wszedł na rynek też 1.3 z wielopunktowym wtryskiem.

Do moich obserwacji dodam jeszcze, że jak zgaśnie i nie mogę odpalić, to jak w końcu odpalę i ruszę to jak dodaję gazu to strasznie "rwie". Po chwili się uspokaja i jedzie w miarę normalnie.



[ wiadomość edytowana przez: Kamil_H dnia 2009-03-22 07:37:31 ]
  
 
Nikt nie pomoże? Tylko ja mam taki silnik czy jak?
  
 
I w książce (mam nadzieję, że autor książki nie będzie miał mi za złe): ]
[/quote]

jak BYK
5 tka - silnik krokowy regulacji.....
  
 
Cytat:
2009-03-21 23:09:38, jasta pisze:
Wypnij wtyczkę przepływomierza i pojeżdzij



Odkopię trochę temat. Dzisiaj zczytałem błędy z ECU i mam
22 - Miernik przepływu powietrza 1, zbyt wysokie napięcie.

O co chodzi? Gdzie jest ten przepływomierz? Czy w moim aucie w ogóle jest coś takiego?