MotoNews.pl
5 [mk7] sprzęgło...wymiana?? (238309/45) - PT
  

[mk7] sprzęgło...wymiana??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Troche poczytałem ale to mi duzo nie dalo.. ogólnie chodzi o to ze
1 i 5(czasami w czasie jazdy) wchodzi bardzo ciezko,wsteczny ze zgrzytem,w czasie jazdy jak zmieniam biegi i pusze sprzeglo to obroty rosna ale auto nie przyspiesza...(przez to sie chyba stal sie zamulony??? )wczoraj zdarzylo mi sie ze probowalem ruszyc na krzyzówce (musialem dosc szybko) wiec dalem mu ze 4 tys obrotów i puszczam sprzeglo ale.. ruszyl slamazarnie-jak slimak... niewiem czy to cos wam mówi ale lapie mi dopiero na samym koncu..musze pedal w podloge...
powiedzcie mi istnieje jakas regulacja??czy musze wymienic-myslalem o kupnie kompletu(tarcza,docisk i łozysko)ale czy ten komplet rozwiaze problem??bylem u kilku mechaników i jeden mi powiedzial ze slizga sie tarcza,inni ze regulacji nie ma w escorcie... autentycznie zgłupiałem...
  
 
Twoj chyba ma regulacje, chociaz to juz w tym przypadku nic nie da, slizga sie nie docisk, bo on chodzi z silnikiem, a tarcza.
Tak czy siak wymiana kompletu, koszt ok 230zł, przynajmniej ja tyle za LUK-a płaciłem dokładnie 228zł tarcza/docisk/łozysko.
  
 
moze glupie pytanie ale jak wymienie ten komplet to bedzie lapalo juz normalnie (chodzi o pedal.. juz nie bedzie przy podlodze lapalo)
  
 
Tzn sprawne sprzegło ma łapac zaleznie od danego auta, ale tak +/- w połowie skoku lekko przed, jesli łapie Ci juz przy podłodze to winne jest sterowanie np ustawienie linki, skok pedału.
Jesli zas łapie przy prawie całkowitym zwolniniu pedała wtedy jesli ustawienie nie pomoze to winne jest juz zuzyte sprzegło, tarcza, przegrzany docisk etc.
  
 
Jak łapie w podłodze to jest jeszcze ok.. kwestia regulacji. Na pedale jest śruba imbusowa 6mm, wkręcasz i już.

Sprzęgło w miarę zużycia naciąga linkę i, tak jak pisze Magik, łapie coraz wyżej.

Wyreguluj tak, żeby zaczynało zasprzęglać tak w 1/3 drogi od podłogi do całkowitego zwolnienia.
20 km/h, 4. bieg i RURA. Jeśli silnik się rozkręci, to sprzęgło do wymiany. Jeśli się zakrztusi i/lub zgaśnie, sprzęgło jest ok.