Jak zdjąć alternator MK7, 1.6 16V - pomocy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Musze wymienic regulator napiecia w alternatorze, przystapilem wiec do demontazu ale jakos nie moge sobie z tym poradzic. Probowalem zaprzec napinacz kluczem tak aby dalo sie sciagnac pasek - i nawet sie udalo ale klucza nie moge potem wyjac bo tak go sciska napinacz (a klucz zapiera sie o dolna srube alternatora i blokuje jego zdjecie, wiec lipa). Na razie poskladalem to spowrotem i mysle co by tu jeszcze.
Na pewno bedzie mi ciezko zdjac lub poluzowac napinacz - tam jest strasznie ciasno - chyba ze jest jakis patent - jesli tak licze na info!! Najlepiej "obrazowo"
Z gory dzieki
  
 
Nie bardzo wiem jak ty to chciałeś zrobić że ci nie szło. Ja zakładam klucz 15 (oczkowo-plaską) na rolkę napinającą i pcham w stronę przegrody czołowej, w tym momencie luzuję się pasek-wystarczy ściągnąć. Mam 1.8 pod maską więc powinno być tak samo.


P.S.Jak śię domyślam to chciałeś się dobrać do rolki prowadzącej-tej która jest mniej więcej na wysokości alternatora, niżej trochę jest metalowa i to ją musisz ciągnąć w stronę przegrody żeby zdjąć pasek.

P.S.2 Życzę powodzenia i cierpliwości w wyjęciu altka, ja u siebie ostatnio wyciągałem to musiałem odkręcić rurę wylotową od kolektora wydechowego bo śruba mocująca altek nie chciała wyjść
  
 
OK. Alternator zdjety - niestety regulator (BOSCH) ktory kupilem mimo ze wyglada bardzo podobnie nie pasuje - jest za duzy. Jutro jade wymienic na inny.
Ale pytanko zupelnie przy okazji - bo nie daje mi to spokoju - mam dosc mocno wytarty komutator, tam sa bardzo glebokie rowki -- tak ma byc czy moze ja jestem przewrazliwiony??
  
 
Ciezko stwierdzic nie widzac tego. Ja jak naprawialem alternator u elektryka to on mi przetoczyl komutator na takiej malej tokarce.
Jak masz glebokie wzery to sprobuj zamocowac w wiertarce i wyszlifowac .