Sterownik przeklamuje wskazania z TPS

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
mam taki problem z instalacja Bingo S4 i Tomasetto Asterik w samochodzie Hyundai Lantra 1994r. instalacja ma okolo 2 lat i zaczely sie problemy ktore pojawiaja sie nie zawsze ale dosyc czesto, przeklamuje wskazania TPS, normalnie po podlaczeniu pod czujnik komputera lub miernika czujnik na biegu jalowym wskazuje 0,48v ale na komputerze lpg wskazanie wacha sie miedzy 0.56 do 6,40v tak jakos skacze i pokazuje takie przeklamane wartosci, moae by to nie przeszkadzalo ale nie dziala przez to cut off i niestety spalanie wzroslo, czy ktos mial kiedys podobny problem lub wie co moze to powodowac?

z gory dziekuje za opinie.
  
 
przekłamuje , czyli mierzyłeś miernikiem i co innego pokazuje miernik a co innego lapot podłączony do sterownika?
Jeśli tak to masz uszkodzony sterownik, a jeśli tak nie mierzyłeś to sprawdź bo zwyczajnie możesz mieć uszkodzony tps, który z czysto elektrycznego punktu widzenia jest potencjometrem .
  
 
Cytat:
2009-10-07 17:44:57, hydrol pisze:
przekłamuje , czyli mierzyłeś miernikiem i co innego pokazuje miernik a co innego lapot podłączony do sterownika? Jeśli tak to masz uszkodzony sterownik, a jeśli tak nie mierzyłeś to sprawdź bo zwyczajnie możesz mieć uszkodzony tps, który z czysto elektrycznego punktu widzenia jest potencjometrem .



tak, byl mierzony miernikiem i wskazywalo 0,48 a na komputerze podlaczonym do bingo wskazania byly rozne ale dziwne bo jakos skakaly od 0.54 do chyba prawie 0.8x, ale te przeklamania nie sa zawsze czasem jest ok ale przewaznie jest zle :/
  
 
A nie zerkałeś czasem w programie nie na TPS a na sygnały z lambdy?
  
 
sprawdź masę silnika i tą która idzie do sterownika gazowego...
  
 
nie nie zerkalem w programie na sygnal z lambdy bo jest do dokladnie opisane co jest co a zreszta to nie sa falowane skoki tylko takie nagle z jednej wartosci na druga,...


jaka mase silnika? masa sterownika idzie od akumulatora wiec chyba jest ok?


a i jeszcze jedno te przeklamania nie sa zawsze ale bardzo czesto, czasem w trakcie jazdy jest wszystko ok
  
 
No to w zasadzie masz tylko 3 mozliwości:
1- powoli pada TPS... to powinno być tez widoczne przy zwykłym pomiarze miernikiem choć piszesz że tak nie jest. Spróbuj wymontować potencjometr TPS i przy podpiętym omomierzu sprawdź czy wartości oporu zmieniaja sie płynnie w miare kręcenia potencjometrem od oporu do oporu...
2- masz cos nie tak z samym okablowaniem - posprawdzaj wszystkie wtyczki, popraw punkty masowe, zabezbiecz styki jakimś środkiem do tego celu.
3- problem jest z samym sterownikiem - możesz spróbowac z kimś sobie podmienić.
  
 
Cytat:
jaka mase silnika? masa sterownika idzie od akumulatora wiec chyba jest ok?



I. a taka masa która łączy silnik z akumulatorem lub silnik z karoserią ale skoro dla ciebie jest to niezrozumiałe to szkoda naszego czasu bo całej reszty pomiarów i sygnałów nie zrozumiesz tym bardziej...
II. czasami jest tak że masa sterownika gazowego wpięta w akumulator jest zupełnie inna niż np. masa na silniku co w konsekwencji wiąże się z różnicą potencjałów między poszczególnymi urządzeniami. Jeśli weźmiemy pod uwagę np sondę lambda której zakres pracy mieści się w zakresie 1V i wszystkie spadki napięcia to sterownik gazowy może widzieć zupełnie dziwne parametry podobnie jak to jest w twoim przypadku z TPS którego zakres mieści się w 5V.