(Mk7 1,4 B+G) Czyżby komp był walnięty?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam szanowne grono
Mam problem z zimnym silnikiem(chyba).Pytanie brzmi:
Jakie obroty powinien mieć Essi przy zimnym silniku?
U mnie po odpaleniu sięgają ok.2000 i spadają w miarę nagrzania do ok.850.Czy to normalne?Czas nagrzania (teraz) to kilka minut.Pod wpływem obciążenia(jedynka) maleją obroty ale wystarczy wcisnąć sprzęgło powracają wzrastają do 2000.
Po odpaleniu ciepłego obroty są normalne(tzn.ok.900).
Sonda oscyluje w granicach 1V więc jest dobra,krokowy też bo nie falują obroty i nie gaśnie.
Wygląda to tak jakby miał zaprogramowane wysokie obroty na zimnym

W necie wyczytałem że "w przypadku awarii układ KE-Jetronic wybiera jedynie funkcje podstawowe. Gdy silnik jest rozgrzany, kierowca ma do dyspozycji układ nadal funkcjonujący."

Co to oznacza?
Dodam że nie mogę zczytać kodów.
pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: warzywisko dnia 2009-10-13 19:18:23 ]
  
 
up

Koledzy gdzie ta burza mózgów?!?
  
 
Po pierwsze, Sonda nie pracuje w tym przypadku zaraz po odpaleniu.
Po drugie silniki ZETEC nie posiadaja KE-Jetronic-a, jest to mechaniczno-elektroniczny wtrysk stosowany zazwyczaj w VW.

Problem Twoj lezy albo w lwym powietrzu, ale jesli nie faluje to odpada.
Lub w silniku krokowym, czasem jego juz sie nie da naprawic czyt. wypracowany/zmeczenie materiału itd.
Tak ze na poczatek czyszczenie, jesli nie pomoze to podmiana/wymiana na sprawny.

Dodam ze zimny silnik sprawny, po odpaleniu chwile oscyluje na ok 1200, po czym po kilkunastu sek spada na 850-900
  
 
Ok krokowy do czyszczenia.

Sondę mierzyłem już przy 1500 obrotach i w miarę grzania silnika spadały obroty wraz z napięciem na sondzie(od ok.0,8V w dół).Trwało to kilka minut