[MKIV] Czy muszę odpowietrzyć układ paliwowy?+ pompka paliwa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Robiłem sobie ostatnio remont silnika (CVH 1,6 gaźnik). Miałem potem trochę problemów z cofaniem się paliwa (benzyny) do baku. To już sobie naprawiłem - uszkodzony był jeden przewodów paliwowych.
Dziś trochę czytałem na forum i mam pytanie. Czy w takim silniku z pompką paliwa "mechaniczną" należy jakoś odpowietrzyć ukł. paliwowy po rozłączeniu przewodów?

I drugie moje pytanie czy mogę założyć pompkę elektryczną do mojego silnika, bo wyczytałem że te silniki miały też pompki elektryczne? Co jeszcze - prócz pompki elektrycznej- musiałbym zaadoptować?

[ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2009-10-18 16:15:44 ]
[ powód edycji: Dostosowanie tematu do nowego regulaminu ]
  
 
W benzynowych sie nic nie odpowietrza, co do cofania sie paliwa, to tak bedzie jesli ktorys przewod jest nie szcelny.

A pompke mozna załozyc, zawnetrzna lub wewnetrzna, ale nie widze sensu.
  
 
Witam
Co do pompki elektrycznej to spoko że możesz założyc ale wtedy musisz miec przekaźnik do jej włączania i wyłączania i to chyba tyle. W przypadku popmki wewnetrznej przyjdzie ci chyba wymieni cały zbiornik na taki z miejscem na pompke np. z 1.4i
Pozdrawiam
  
 
Dzięki za odpowiedzi. Pisząc o pompce elektrycznej miałem na myśli tylko zewnętrzną. Instalacja w baku mnie nie interesuje. Widziałem taką w sprzedaży (nową, uniwersalną) za 120zł, właśnie do gaźników. Instalowana była na przewodzie. I w komplecie nie było żadnego przekaźnika. Ale raczej wstrzymam się z wymianą. A może ktoś na czymś takim jeździ/ł i mógłby podzielić się doświadczeniem, jak to się sprawdza?
  
 
Od razu piszę, że nie jeździłem.

Ale taka pompka pomoże ci wyłącznie przy rozruchu. Przy pracy na ciepło nie ma znaczenia jaką pompkę masz. Chyba że machaniczna jest walnięta.
Jeśli chciałbyś założyć taką pompkę tylko do poprawienia rozruchu - podpompowanie paliwa do gaźnika, to potrzebowałbyś 2 trójniki, tą pompkę, stycznik/włącznik i zawór zwrotny no i kawałek przewodu. Można dołożyć przekaźnik, żeby nie obciążać przełącznika prądem idącym na pompkę.
Zawór zwrotny zakładasz między pompką a zbiornikiem, żeby paliwo się nie cofało (pompa będzie cały czas zalana, co ułatwi zasysanie).
  
 
Czyli jak rozumiem zamontowanie pompki elektrycznej pomocnej przy rozruchu wyglądało by jakoś tak.



W sumie tylko do rozruchu bym ją potrzebował, żeby ewentualnie szybciej zassać paliwo no i czasami gdy przełączę w czasie jazdy z gazu na benzynę to mam takie 2-3sek "dziury" w dopływie paliwa. A tak mógłbym przez jakiś przekaźnik który włączyłby mi pompę elektryczną na ok. 2 sek przy rozruchu i przy przełączeniu na benzynę szybciej podciągnąć benzynę do pompki.

Czy tak?
  
 
A co z ciśnieniem paliwa?
  
 
Dokładnie, można by dać jeszcze jeden zawór na przewodzie do pompki elektrycznej - wtedy nie będzie się cofało paliwo na obiegu pompki el.

Co do ciśnienia, to może być problem - ten schemat powinien działać w przypadku używania pompki el. tylko przed rozruchem - dlatego napisałem stycznik.

Co do użytkowania pompki jako zasilającej może przelewać gaźnik jeśli pompka poda za wysokie ciśnienie i i zaworek na gaźniku nie zadziała.

PS. Nie widziałem gaźnika z escorta - pisze to na przykładzie tego, gaźników, które widziałem.
  
 
Pompka sama w sobie jest zaworkiem(chyba że złapie powietrze).
Kolega ma mechaniczną pompkę i gas.Co się dzieje z benią po przełączeniu na gas?Jak w tedy idzie powrót benzyny do baku?
  
 
Cytat:
2009-10-17 11:57:45, seba82 pisze:żeby ewentualnie szybciej zassać paliwo no i czasami gdy przełączę w czasie jazdy z gazu na benzynę to mam takie 2-3sek "dziury" w dopływie paliwa.



A nie gaśnie Ci wtedy
  
 
Tak, jest zrobiony przelew do baku gdy pracuje na gazie. Przed remontem gdy przełączyłem na benzynę w czasie jazdy to miałem taką przerwę na ok 2 sek (silnik gasł). Teraz jest dużo lepiej ale też czasami mam taką dłuższą przerwę. I przy odpalaniu muszę kilka razy zakręcić żeby odpalił na benzynie. Na gazie pali "na dotyk" zawsze. Dlatego chciałem zastosować tą dodatkową pompkę elektryczną żeby podpompować benzynę przy odpalaniu. No chyba że zastosuję tylko ten zaworek żeby mi się nie cofało paliwo. Przewody wymieniłem niedawno bo stare były już popękane i trochę się poprawiło ale nie jest jeszcze tak jak bym chciał.
  
 
zainstaluj zaworek przed samym bakiem i gitara