[MKV] 1.4 Sprawdzanie ciśnienia na tłokach - odczyt wyników

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam. majac okazje sprawdzic cisnienie na tlokach wyszlo mi w 1,2,3 8bar a w 4 nie cale 9. jak odebrac ten wynik?


[ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2009-10-18 21:24:47 ]
[ powód edycji: Temat! ]
  
 
Wyniki niezbyt dobre ,ale jeżeli silnik nie pali wielkich ilości oleju i nieźle się rozpędza to nie zawracałbym sobie tym głowy.
  
 
Witam
Książka podaje że 8bar to ciśnienie graniczne(oczywiście graniczne w dół) a co się tyczy tej różnicy do 9 to jest również uwaga że różnica nie powinna przekraczac 2 bar wiec u ciebie jest ok. A teraz napisze jeszcze że pomiar cisnienia wykonuje się na rozgrzanym silniku a jeżeli wyjdą ci takie same wyniki to zrób próbe olejową i bedziesz wiedział czy pierścienie padły czy głowica nie domaga(zawory). Jetsem pewnien że przy tak niskim ciśnieniu sprężania to pali ci sporo oleju - jeżeli jest inaczej to spróbuj obada to innym miernikiem(możliwe że ten zaniża wartośc).
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2009-10-18 23:00:41, nowypn pisze:
Witam Książka podaje że 8bar to ciśnienie graniczne(oczywiście graniczne w dół) a co się tyczy tej różnicy do 9 to jest również uwaga że różnica nie powinna przekraczac 2 bar wiec u ciebie jest ok. A teraz napisze jeszcze że pomiar cisnienia wykonuje się na rozgrzanym silniku a jeżeli wyjdą ci takie same wyniki to zrób próbe olejową i bedziesz wiedział czy pierścienie padły czy głowica nie domaga(zawory). Jetsem pewnien że przy tak niskim ciśnieniu sprężania to pali ci sporo oleju - jeżeli jest inaczej to spróbuj obada to innym miernikiem(możliwe że ten zaniża wartośc). Pozdrawiam

oleju nie bierze wielkich ilości przynajmniej nie zauwazylem tego az tak. Mierzyłem tez we fiescie 1.1 i tam po 11 wyszlo na kazdym. Moj pomiar byl robiony na cieplym silniku. A jesli chodzi o naprawę pierścieni czy zaworów to jak to wyglada cenowo? Z olejem próby nie robilem.
  
 
podepne sie pod temat...

jakie sa wartosci graniczne cisnienia dla silnika 1.8 105KM ZETEC??
  
 
Witam
Musisz zrobic najpierw próbę olejową(poszukaj w wyszukiwarce bo jest opisane) i wtedy się dowiesz czy to pierścienie czy coś z głowicą. Dobrze by było od razu sprawdzic ciśnienie oleju(obroty jałowe - co najmniej 1 bar natomiast przy 2tys. obrotów - co najmniej 2,8 bar) bo jak będziesz robił pierścienie to i tak musisz miskę zdjąc i korbowody poodkręcac więc za jedną robotą można i np. panewki zmienic jeśli jest cos nie tak. A koszty wyglądają mniej więcej tak: pierścienie(ok.200zł), uszczelka głowicy(50zł),uszczelka pokrywy zaworów(10zł),uszczelka misy olejowej(40zł),olej(100zł),filtr oleju(30zł) no i do tego robocizna ale ile to nie wiem. Gdyby się okazało że masz uszkodzone zawory to głowicę po regeneracji dostaniesz za 400zł pod warunkiem że oddasz swoją w zamian.
Pozdrawiam