Awaria elektroniki

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, chciałem spytać co mogło się stać w mojej omedze. Wczoraj padł alternator i przy tym padły jeszcze inne rzeczy, możliwe, że pod koniec puścił za duże napięcie. Wszystkie bezpieczniki ok, padło: podświetlanie przycisków do szyb, przyciski do szyb nie działają, nie działa przycisk eco, nawiew na tylne szyby, żaden ze wskaźników w liczniku nie działa ani żadna kontrolka oprócz kierunkowskazów, komputer pokładowy nie działa, jest tylko data, godzina i temperatura jak włączy się fabryczne radio, prędkościomierz stanął na 20 km, działa silnik, klimatronik, wycieraczki, stop, swiatla, samochód odpala i jeździ, naprawie alternator i włożę ale co dalej ? Jak kupie nowy licznik to będzie działał czy nowy komputer pokładowy ?, ciekawe tez co z tymi niedziałającymi przyciskami, proszę o jakieś wskazówki co to może być i czy dużo roboty, żeby to naprawić ?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi
  
 
HEJ BEZPIECZNIKI SPRAWDŹ.
 
 
Cytat:
2009-10-17 18:25:28, Karol_2000 pisze:
... Wszystkie bezpieczniki ok, ...

  
 
Witam, dzisiaj włożyłem alternator sprawny (po przekręceniu zapłonu nie ma prądu na tym mniejszym przewodzie co idzie do alternatora jako drugi), teraz jest tak, że dalej te rzeczy co pisałem nie działają+zauważyłem, że światło wstecznego nie działa, teraz jest tak, że jak włączę zapłon to dalej żadna kontrolka nie świeci, zapale - nie ma ładowania, dodam gazu - włączy się ładowanie oraz zapali kontrolka ładowania i tak już zostaje - ładuje przy zaświeconej kontrolce. Wygląda jakby kontrolka miała masę od licznika zamiast plusa. Podłączyłem komputer i ciągle pojawiają się 2 błedy: 87 - A/C cutoff relay, voltage low (Final stage diagnosis in control unit - short circuit to ground, no replacement value- opel scanner) i 135 check light, voltage lov. Chodzi mi o ten pierwszy błąd o co to chodzi ? rozumiem, że zwarcie do masy ale co to jest ? to co włącza sprzęgło na sprężarce klimatyzacji czy coś innego ? Bezpieczniki jeszcze raz sprawdzałem i napewno wszystkie są ok, co można sprawdzić jeszcze ? Pozdrawiam
  
 
Sprawdź straty na kablach, być może jeden z kabli od alternatora lub akumulatora jest przypalony.
  
 
Witam, głupio się przyznać ale jednak był bezpiecznik, teraz już wiem, że zawsze próbówką należy je sprawdzać a nie wzrokowo, pozdrawiam
  
 
Heh i oczy u okulisty też warto sprawdzić
 
 
Tylko już nie próbówką