Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() rafalko Espero 1.5 16v + Ave ... Wrocław | 2006-12-06 17:08:02 Udało mi się zrobic stroboskop na ledach i dzisiaj w koncu zaczal działać...jest bardzo czuły a działa na nawiniętej pseudo cewce z kabla na jednym z kabli WN (dokładnie tym na 1 cylindrze wg którego ustawia się statyczne wyprzedzenie zapłonu). Jeśli ktoś chciałby sobie polutować kilka elementów na krzyż i mieć własny strob to wrzuce gdzies tu schemacik i opis. Koszt nie przekracza 10 zł... |
![]() rafalko Espero 1.5 16v + Ave ... Wrocław | 2006-12-06 18:25:37 nie... ustawiać zaplon
|
![]() bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2006-12-06 20:05:56
Sie nie pytaj ino wklej...zawsze ktoś jesio skorzysta ![]() |
qbaj pro cee'd 1.6 CVVT warszawa | 2006-12-06 22:29:41
![]() ![]() |
![]() NightFox Daewoo Espero 1.5 Poznań | 2006-12-06 22:38:39 Dawaj Dawaj... Skorzystamy... |
![]() rafalko Espero 1.5 16v + Ave ... Wrocław | 2006-12-06 23:34:25 ![]() [ wiadomość edytowana przez: cezariusz dnia 2006-12-07 10:37:07 ] |
![]() rafalko Espero 1.5 16v + Ave ... Wrocław | 2006-12-06 23:45:27 oj wkleiło sie 2 razy ![]() ![]() ![]() |
![]() DENWER Klubowy Weteran Škoda Octavia III mazowieckie | 2006-12-07 01:17:23 rafalko, post zawsze można zedytować. Co do rezystora R4 być może wystarczy go bardziej zwatować. Pocenie powinno sie nieco zmniejszyć. |
![]() Krzysiek-Diackon Opel Astra G Caravan Piaseczno | 2006-12-07 08:49:30 Proponuje by opis i schemat zamieścić w poradach, napewno się przyda. Ja chyba skorzystam jak znajdę trochę czasu bo czas zapłon sprawdzić po 7 latach. ![]() |
wacek99 Klubowy Weteran A8 4,2l Kraków | 2006-12-07 22:41:02
Bzdura... Prąd nie tylko się nie zwiększy ale wręcz przeciwnie zmniejszy się o ok. 30% (co wynika z prawa Ohma) i dlatego przy trzech diodach LED należy zmniejszyć R z 680 na 470om / 0,5W. Oczywiście diody łączymy szeregowo przez ten jeden rezystor. Jeżeli chodzi o cenę super jasnych diod to można zastosować diody kilka razy tańsze o innej barwie świecenia np. żółtej. |
![]() rafalko Espero 1.5 16v + Ave ... Wrocław | 2006-12-08 00:20:11 pisalem o połączeniu równoległym przez ten 680 i wtedy z II prawa Kirchoffa - suma pradów w gałęzi wzrośnie 3-krotne....jeśli dasz R 0,25W jak ja to sprawdz sam że już przy 464 omach i jednej diodzie płynie prąd 20mA przy spadku ok 9V i rezystor zacyna sie grzać (pomimo mocy 0,18W)...do szeregowych połączeń jakoś nie jestem przekonany - próbowalem kiedyś i przy tym samym prądzie moga różnie świecić ze wzgledu na rozrzuty - w końcu diody robią chinole |
tomtu PRIMERA GT łódź | 2006-12-08 07:50:59 Może nie całkiem na temat
A gdzie są znaki do ustawiania zapłony w 1.5 ? |
wacek99 Klubowy Weteran A8 4,2l Kraków | 2006-12-08 10:41:11
Rezystor w tym układzie powinien być 0,5W pozatym jeżeli nawet pojawiłoby się na nim pełne napięcie z instalacji to i tak nie popłynie większy prąd niż 30mA i nie zostanie przekroczona moc maksymalna więc bez obaw tym bardziej że układ pracuje impulsowo. Jeżeli chodzi natomiast o kostkę NE555 to możesz z niej teoretycznie wycisnąć 200mA więc też nie powinno być problemów. Ja się zastanawiam czy wogóle jest sens bawić się w pojedyncze diody LED i czy nie lepiej odżałować 20 dychy i kupić moduł LED dużej mocy. Efekt byłby nieporównywalnie lepszy. Ps. Rafalko diod LED nie łączy się równolegle poza nielicznymi wyjątkami np. wtedy kiedy diody są na napięcie 12V tzn. mają wewnętrzne rezystory albo naprzemiennie tzn. katoda jednej z anodą drugiej i odwrotnie ale to są bardzo rzadkie przypadki. |
![]() rafalko Espero 1.5 16v + Ave ... Wrocław | 2006-12-08 11:23:58 a można odżałować tylko po co ??? jeśli obserwujesz ceny w optoelektronice to spadają tak gwałtownie że a bym sie też zastanawiał czy warto...np 3 czy 5-watowe diodki jeszcze poł roku temu kosztowały w granicach 50zł za sztuke (troszke taniej na allegro)...świecą pięknie ale ja widziałbym je bardziej jako oświetlenie mojego mieszkania tylko trzeba by dorzucić do tego stabilizację prądową... ![]() |
![]() Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2006-12-08 11:29:20 tylko problem jest z tym, że nie da sie ot tak po prostu ustawić zapłonu posługując się lampą i obserwując znaki, bo komputer silnika dokonuje korekty momentu zapłonu w stosunku do ustawienia wstępnego in + lub in - w zależności od warunków pracy.
Aby zablokować komputerowi ingerencję w moment zapłonu należy go przestawić w tryb diagnostyczny zworką. |
![]() rafalko Espero 1.5 16v + Ave ... Wrocław | 2006-12-08 18:01:30 hmm no to zrobiłem mały błąd dzisiaj ale przynajmniej wiem że ten wynalazek działa...co do ustawiania to wie ktoś jak ustawić dokładnie ??? tzn jest na obudowie ta wypustka co oznacza górny ZZ dla 1 cylindra...tylko ILE MM WCZEŚNIEJ przed wypustką ma wypadać zapłon żeby go ustawić statycznie ??? tryb diagnostyczny to ten który przy ktorym sie odczytuje błędy tak ??? [ wiadomość edytowana przez: rafalko dnia 2006-12-08 18:02:59 ] |
wacek99 Klubowy Weteran A8 4,2l Kraków | 2009-11-07 22:29:13 Witam
Czy ktoś się orientuje co tak naprawdę oznacza znak do ustawiania zapłonu w silniku 1,5 ? Bo do tej pory wydawało mi się że to jest GMP 1-go tłoka czyli 0" ale po ostatnich regulacjach mam wątpliwości. Sprawdziłem zapłon na lampie i okazało się że miałem ustawiony dokładnie na znak czyli mocno opóźniony co by tłumaczyło kiepską dynamikę. Po ustawieniu opóźniacza w lampie na 10" i regulacji, samochód przyspiesza o niebo lepiej ale pojawił się efekt szarpania zwłaszcza na drugim biegu w okolicach 2tyś. obr. zarówno na benzynie jak i LPG. Na zimnym silniku tak szarpie że trzeba uważać żeby głową szyby nie rozbić i teraz nie wiem czy to jest objaw innej usterki maskowanej do tej pory przez zbyt opóźniony zapłon czy faktycznie znak na obudowie rozrządu to 10" a nie GMP. Regulacje oczywiście robiłem po wejściu w tryb serwisowy. |
![]() pawel12356 Daewoo Espero 1.5 16v Czerniak | 2009-11-08 01:38:00 jak szarpie to troche opóznij
ten znak jest mocno orientacyjny a na opóznienie zapłonu maja wpływ takze np wypalone styki w kopółce |