Gaz dla fabii

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Kilka dni temu kupiłem Skodę Fabię 1.2 64KM trójzaworową 2004 r. Chciałbym założyć do niej gaz. Pytałem w kilku firmach i wszyscy doradzają STAG 300. Tyle że ceny z montażem kształtują się od 1800zł do 3000zł. Czym jest to spowodowane i jaką konfigurację polecacie (wtryski, reduktor itd.)?
  
 
No nie, sekwencja za 1800? . Już był niedawno jakiś wątek na temat kosztów. Nie szukaj gdzie najtaniej tylko gdzie najporządniej czyli przeważnie górna granica cenowa. Co do konfiguracji to są na tym forum ludzie bardziej obeznani ode mnie, może coś doradzą.
  
 
Witam.
Jeśli nie ma w tym modelu kontroli OBD bo w Fabiach takie przypadki sie zdarzały to mozesz założyć instalację 2 generacji. Ale i tak jest lepiej zamontować sekwencje bo lepsze ma spalanie jest bardziej przyjazna silnikowi i nie tracisz na mocy silnika. Róznica cenowa miedzy nimi jest do przyjęcia ale zadowolenie z sekwencji jest wieksze.



Cytat:
2007-05-07 13:21:58, black_diablo pisze:
Witam Kilka dni temu kupiłem Skodę Fabię 1.2 64KM trójzaworową 2004 r. Chciałbym założyć do niej gaz. Pytałem w kilku firmach i wszyscy doradzają STAG 300. Tyle że ceny z montażem kształtują się od 1800zł do 3000zł. Czym jest to spowodowane i jaką konfigurację polecacie (wtryski, reduktor itd.)?

  
 
Po 1. Fabia ma 54 KM a nie 64
Po 2. Posiada obd2
Po 3. Tylko i wylacznie sekwencja wchodzi w gre.

Ja mam założoną instalacje Sirocco z listwą wtryskiwaczy Matrix. Juz ponad 2 lata jezdze i jak na razie nie mam roblemow. Jedyny problem to ten ktory opisalem pare postow dalej,(trzeba poszukac ). Na sekwencji nie ma praktycznie strat mocy, tak samo sie jezdzi na benzynie jak i na gazie( pod warunkiem ze dobry gaz tankujesz, bo jak swinstwo wlejesz to nie ma bata bedzie muł) Co do spalania. zaraz po założeniu było to srednio 7,4 l/100 teraz jakos mi wychodzi 7,8, ale 8 nie przekracza (jazda mieszana). 8,4 jak ganiam z przyczepka
Pozdrawiam!
  
 
witam
zgadza się michał jeśli chodzi o konkretna fabię ale po pepikach mozna sie wszystkiego spodziewać bo w końcu mieszkam na granicy z nimi i tutaj sie rozmawia dwoma jezykami troche naszego i morawskiego
  
 
Dzięki

Właśnie umówiłem się na założenie Stag 300 w Pszczynie na Bieruńskiej za 2500 zł. Widzę że na forum parę osób było z nich zadowolonych więc i ja się tam wybieram.

Co do mocy silnika 1.2 to są dwie wersje:
- 1.2 HTP/40 kW 54KM
- 1.2 12V HTP/47 kW 64 KM
a ja mam tą mocniejszą

  
 
Uwaga na jedną rzecz, ten motor ma dotryski i potrafi kaprysić co do instalacji.
Znam przypadek, że nie był w stanie poprawnie pracować ze starym Diego, Elpigazem Stellą i BRC, dopiero pomogło Diego 1,4.

Nie wiem jak ze Stagiem w tym silniku.
  
 
No wlasnie ja tez slyszalem ze to 1,2 12V to raczej nie zakladac gazu.. Szkoda ze dopiero teraz sie dowiedzielismy o jaki motor chodzi... No ale nic, miejmy nadzieje ze stag bedzie bezproblemowo chodzil.
  
 
kolega jeździ Fabią 1,2 12v i ma tam Landi Renzo Omegas... założyli mu to w serwisie Skody 2 lata temu (jak ją kupował) i przez ten cały czas autko śmiga świetnie (sam czasem nim jeżdżę)... w dodatku gościu ma tendencje do kupowania najtańszego gazu jaki znajdzie... podczas jazdy czasem jak chodzi na luzie to minimalnie bujnie obrotami (spadek tak ze 100rpm) ale naprawdę bardzo rzadko...
  
 
10:1 że check będzie się zapalał nawet na sekwencji...
  
 
...co do cheka to faktycznie jakiś rok temu mu sie zapalił ale na drugi dzień już sie nie świecił i nigdy więcej sie do tej pory nie zaświecił...
  
 
Cytat:
2007-05-08 19:15:46, holland2 pisze:
10:1 że check będzie się zapalał nawet na sekwencji...



Gazowanie tego motoru to żadne czary-mary.

Rzecz w tym aby sterownik prawidłowo przetwarzał sygnały wtrysku co bywa dla niektórych kompów problematyczne przy krótkich czasach dotrysków.
  
 
Cytat:
2007-05-08 19:15:46, holland2 pisze:
10:1 że check będzie się zapalał nawet na sekwencji...


A to wcale nie check sie bedzie zapalał tylko MIL check jest od ukladu wtryskowego a mil jest od poprawnego spalania czy jakos tak Wystarczy ze slaby gaz sie zatankuje i kontrolka wyskakuje od razu Tak to jest wlasnie w Fabiach Dodam że check to jest ten silniczek z pierunem, a mil to sam silniczek bez pieruna

[ wiadomość edytowana przez: michal__ dnia 2007-05-08 21:04:33 ]
  
 
Cytat:
A to wcale nie check sie bedzie zapalał tylko MIL check jest od ukladu wtryskowego a mil jest od poprawnego spalania czy jakos tak Wystarczy ze slaby gaz sie zatankuje i kontrolka wyskakuje od razu Tak to jest wlasnie w Fabiach Dodam że check to jest ten silniczek z pierunem, a mil to sam silniczek bez pieruna



dobre dobre... a sam piorun jak świeci?????? hihihi pozdrówki
  
 
Cytat:
kolega jeździ Fabią 1,2 12v i ma tam Landi Renzo Omegas... założyli mu to w serwisie Skody 2 lata temu (jak ją kupował)



Problem z serwisem skody jest taki że zakładają tylko jeden rodzaj instalacji i jest to koszt ok. 5 tyś. zł. Wiem bo pytałem. Czy to dobra instalacja nie wiem ale chyba trochę z tą ceną przesadzają bo to IV generacja a nie V.

Cytat:
Gazowanie tego motoru to żadne czary-mary.

Rzecz w tym aby sterownik prawidłowo przetwarzał sygnały wtrysku co bywa dla niektórych kompów problematyczne przy krótkich czasach dotrysków.



A co sądzicie o tym Stagu 300? Da radę?
Jakie musiałyby być komponenty?
  
 
Śmiem twierdzić, że Stag300 z matrixami i porządnym reduktorem jest lepszą instalacją od Omegasa....
  
 
Witajcie
Pierwsze spostrzeżenia po założeniu gazu:
- po zatankowaniu do pełna świeci się czerwona dioda sygnalizująca rezerwę (na odwrót chyba podpieli przełącznik)
- po dłuższym postoju w aucie intensywnie śmierdzi gazem
- w chwili przełączania się z benzyny na gaz autem mocno szarpie
- po przełączeniu na gaz przy zimnym silniku często gaśnie.
Dzisiaj jadę do poprawy i mam nadzieję że to zrobią na miejscu.

Zamontowali mi:
- reduktor tomasetto
- zbiornik w kole bormech
- wielozawór bormech
- zawór tomasetto
- wtryskiwacze valtek
- układ elektr. stag 300
  
 
Faktem jest że ten motor jest trochę problemowy ale chyba sobie z nim poradzili.

Cała naprawa trwała może 5 min. i jak na razie wszystko jest w porządku.

  
 
Po dłuższym użytkowaniu stwierdzam że jednak nie wszystko jest ok. Czasem gdy się spieszę a silnik jest jeszcze zimny to zdarza się że gaśnie przy dojeździe do skrzyżowania. Problemu natomiast nie ma gdy jadę w miarę normalnie.
Czy to dzieje się z powodu tych dotrysków? a może to kiepska instalacja lub użyte jej elementy?
  
 
Cytat:
2007-05-21 08:30:10, black_diablo pisze:
Po dłuższym użytkowaniu stwierdzam że jednak nie wszystko jest ok. Czasem gdy się spieszę a silnik jest jeszcze zimny to zdarza się że gaśnie przy dojeździe do skrzyżowania. Problemu natomiast nie ma gdy jadę w miarę normalnie. Czy to dzieje się z powodu tych dotrysków? a może to kiepska instalacja lub użyte jej elementy?



Witam!
Jestem na tym forum po raz pierwszy.
Black Diablo rozwiązałeś problem ze smoją Skodą, nie gaśnie już?

Ja w lipcu tego roku zainstalowałem instalację LPG do takiej Skody jak Ty (Fabia 1,2 64KM rok 2003) w tym samym warsztacie (Auto Gleńsk) w Pszczynie na Bieruńskiej. Warsztat sprawdzony przeze mnie, zakładałem tam kilka lat wcześniej LPG do Astry 1-ki, instalacja, serwis, przeglądy bezproblemowo, dlatego, gdy zmieniłem samochód i chciałem założyć LPG, skierowałem się znowu w to samo miejsce. Tym razem zmuszony byłem założyć instalację sekwencyjną, dużo droższą, Landi Renzo za 3300.
Pierwsze 1,5 tys OK. Na parę dni zaświeciła się dioda (check???, ta z piorunkiem), ale potem zgasła, i nie zaświeciła się kolejny raz. Ale mniej więcej od dystansu 1,5-2,0 tys przejechanych km, samochód gaśnie na LPG na wolnych obrotach, przy redukcji biegów, przed skrzyżowaniem, na skrzyżowaniu. W chwili przełączania się z benzyny na gaz autem mocno szarpie Jest to bardzo irytujące, czasami niebezpieczne. Przegląd w warsztacie nic nie pomógł. Wybieram się tam wkrótce drugi raz.

Jestem ciekaw, jak poradzono sobie z podobnymi przypadkami u Innych.
Proszę o pomoc!
Pozdrawiam.

[ wiadomość edytowana przez: jareq dnia 2007-10-30 19:10:06 ]