Czujnik(i) prędkości Omega B

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
koledzy kto wie skąd brane są dane odnośnie prędkości auta?

Wiem, ze licznik pobiera dane z ABSu.

Generalnie pompe mam niedzialającą i licznik nie dziala, czasem jak jej sie odwidzi to ABS/TC dziala takoż i licznik.

Sęk w tym, ze kiedy licznik nie dziala ... to MID skąd nadal bierze info o prędkości bo liczy spalanie, przebieg itd.
Skąd ma informacje?


[ wiadomość edytowana przez: cita dnia 2009-11-07 21:47:36 ]

[ wiadomość edytowana przez: cita dnia 2009-11-07 21:48:24 ]
  
 
Cytat:
2009-11-07 21:44:14, cita pisze:
Witam, koledzy kto wie skąd brane są dane odnośnie prędkości auta? Wiem, ze licznik pobiera dane z ABSu. Generalnie pompe mam niedzialającą i licznik nie dziala, czasem jak jej sie odwidzi to ABS/TC dziala takoż i licznik. Sęk w tym, ze kiedy licznik nie dziala ... to MID skąd nadal bierze info o prędkości bo liczy spalanie, przebieg itd. Skąd ma informacje? [ wiadomość edytowana przez: cita dnia 2009-11-07 21:47:36 ] [ wiadomość edytowana przez: cita dnia 2009-11-07 21:48:24 ]


Wydaje mi sie ze z czasu wtrysku benzyny.
Bo predkosc pojazdu nie jest odnosnikiem ilosci spalonego paliwa tylko obciazenie silnika.
Licznik pobiera predkosc pojazdu z tylnych czujników abs.





[ wiadomość edytowana przez: homer171 dnia 2009-11-08 11:22:01 ]
  
 
Cytat:
2009-11-08 11:20:06, homer171 pisze:
Wydaje mi sie ze z czasu wtrysku benzyny. Bo predkosc pojazdu nie jest odnosnikiem ilosci spalonego paliwa tylko obciazenie silnika. Licznik pobiera predkosc pojazdu z tylnych czujników abs. [ wiadomość edytowana przez: homer171 dnia 2009-11-08 11:22:01 ]



z tylnych, a nie ze wszystkich - z pompy?

Mniejsza z tym. Wróćmy do MIDa. Czasy wtrysków brzmią sensownie, a co ze strowaniem natężenia dzwięku radia proporcjonalnie do prędkości? To już z wtrysków nie bardzo - a niestety nie mam fabrycznego radia, zeby sprawdzic.

ps. gwoli wyjasnienia - pytanie wzięło sie stąd, ze kupilem Ome, ktora ma Navigacje (VDO Dayton MS5000) a ta prócz sygnałów z GPS potrzebuje sygnał pedkości auta (takie dziwo )
I teraz. Przyjechalem z Wawy i navi dzialala, bo przyprowadzila mnie do domu. Licznik raz dzialal, raz nie - choć częsciej bylo OK.
Teraz częsciej nie dziala. A problem tkwi w NAVI.
Wieczorem zmienilem radio bo tamto nie czytalo mp3. Rano stwierdzilem niedzialanie navi.
No i teraz nie wiem czy jest to związane ze zmianą radia (a konkretnie, czy coś przez przypadek sie odłączylo) czy z tym, ze pompa ABS padła już na amen.

Pompe bede mial w ciągu tygodnia, wiec wtedy wszytsko będzie jasne .. nie mniej jednak zaczałęm sie zastanawiac.

  
 
Cytat:
2009-11-08 11:44:57, cita pisze:
z tylnych, a nie ze wszystkich - z pompy? Mniejsza z tym. Wróćmy do MIDa. Czasy wtrysków brzmią sensownie, a co ze strowaniem natężenia dzwięku radia proporcjonalnie do prędkości? To już z wtrysków nie bardzo - a niestety nie mam fabrycznego radia, zeby sprawdzic. ps. gwoli wyjasnienia - pytanie wzięło sie stąd, ze kupilem Ome, ktora ma Navigacje (VDO Dayton MS5000) a ta prócz sygnałów z GPS potrzebuje sygnał pedkości auta (takie dziwo ) I teraz. Przyjechalem z Wawy i navi dzialala, bo przyprowadzila mnie do domu. Licznik raz dzialal, raz nie - choć częsciej bylo OK. Teraz częsciej nie dziala. A problem tkwi w NAVI. Wieczorem zmienilem radio bo tamto nie czytalo mp3. Rano stwierdzilem niedzialanie navi. No i teraz nie wiem czy jest to związane ze zmianą radia (a konkretnie, czy coś przez przypadek sie odłączylo) czy z tym, ze pompa ABS padła już na amen. Pompe bede mial w ciągu tygodnia, wiec wtedy wszytsko będzie jasne .. nie mniej jednak zaczałęm sie zastanawiac.



Dla predkosci samochodu tylko z dwoch tylnich czujników a nawet jednego tylko nie wiem ktorego. Do prawidłowej pracy abs wszystkie czujniki musza pokazywac predkosc pojazdu. Np w vectrze tylko z jednego z przodu i to chyba jest lewa strona kierowcy. Jesli ktoras sekcja w pompie przestaje działac to nie musi byc odrazu ze pompa przestaje działac. Taka sama sytuacja jest w ECU silnika cos nie działa prawidłowo to komputer przechodzi w tryb awaryjny ale silnik dalej pracuje. W pompach ABS tych DX jesli taka masz problem jest ogolnie znany naprawic tez sie to da. Jak sobie ja rozbierzesz to zobaczysz o co chodzi. Tak samo jak przestanie działac czujnik ABS przy kole ABS na liczniku sie zapali ale inne pokazuja predkosc i moze własnie z tych działajacych korzysta mid czy radio do samo zgłasniania to trzeba by sie zaglebic w komunikacje miedzy sterownikami a takich informacji sie raczej nie uzyska jesli sam do tego nie dojdziesz. Tak samo jest sytuacja taka ze jak pada pompa ABS to automat zaczyna swirowac potrafi nie zmieniac biegów bo komunikacja komputera ASB a ECU to jest własnie pompa ABS.
Podłacz z powrotem te orginalne radio zobacz jaka jest sytucja.
Czesto jest tak robione w autach gdzie sa orginalne urzadzenia zeby miało miedzy soba jakas zaleznosc ze jak ci sie cos zepsuje to musisz czegos szukac w ASO bo inaczej cos innego nie bedzie działało. Nawigacja poprostu nie posiada czegos co potrzebuje własnie wziasc z pompy ABS po co tworzyc dodatkowy układ czyli generowac koszty zaprojektowania opatentowania przetesowania i wyprodukowania jak mozna to sprzezyc z pompa abs za posrednickiem jakies protokołu czy analogowego lub na lini cyfrowej.
  
 
Cytat:
2009-11-08 12:12:17, homer171 pisze:
W pompach ABS tych DX jesli taka masz problem jest ogolnie znany naprawic tez sie to da. Jak sobie ja rozbierzesz to zobaczysz o co chodzi. Tak samo jak przestanie działac czujnik ABS przy kole ABS na liczniku sie zapali ale inne pokazuja predkosc i moze własnie z tych działajacych korzysta mid czy radio do samo zgłasniania to trzeba by sie zaglebic w komunikacje miedzy sterownikami a takich informacji sie raczej nie uzyska jesli sam do tego nie dojdziesz.



Ta, mam pompe DX.
To, ze pada w nich sterowanie, a najczęsciej sam przekaźnik tez wiem
Co do padu samego czujnika ... to wtedy interfejsem da sie odczytać bład i po sprawie. Kiedy pada pompa ... nie da sie odczytać błędu, bo ... nie da sie połączyć z pompa.


Cytat:
Podłacz z powrotem te orginalne radio zobacz jaka jest sytucja.



ee no stary .. to zrobilem jako pierwsze

Cytat:
Czesto jest tak robione w autach gdzie sa orginalne urzadzenia zeby miało miedzy soba jakas zaleznosc ze jak ci sie cos zepsuje to musisz czegos szukac w ASO bo inaczej cos innego nie bedzie działało.



ta, tylko, ze ani to ani poprzednie radio nie jest radiem oryginalnym (choć poprzedni Pilips jest jednym z tych, ktore współpracuje z MIDem)

Cytat:
Nawigacja poprostu nie posiada czegos co potrzebuje własnie wziasc z pompy ABS po co tworzyc dodatkowy układ czyli generowac koszty zaprojektowania opatentowania przetesowania i wyprodukowania jak mozna to sprzezyc z pompa abs za posrednickiem jakies protokołu czy analogowego lub na lini cyfrowej.



Ja nie mówie, ze potrzebuje ABSu jako takiego, ale potrzebuje sygnał prędkości, ktory w tym wypadku ma związek z ABSem.

Wiesz - kupilem tą navi razem z omegą, na elektrodzie potwierdzili mi, ze ta nawi czerpie sygnał prędkości auta z auta.
Zestaw nawigacji nie obejmuje radia - to już też wiem (choć i tak dla pewności, podłączylem poprzednie radio).
Fakt jest taki, ze navi działała, a nie dziala.
Przy okazji nie dziala prędkościomierz, bo jest problem z pompą ABS. Pewnie wszytsko sie okaze, ze jak w tygodniu zrobie ABS i zacznie dzialać licznik. Jesli ruszy navi - nie bede szukał dalej, jednak jak nie ruszy .. tzn, ze błąd leży gdzie indziej. Póki co próbuje ustalić co samochód potrafi powiedziec różnyn urządzeniom i np. czy fabryczne radio potrafi regulowac głośność, nawet jeśli nie dziala licznik z powodu awarii ABSu.
Taka wiedza powie mi, czy jest jeszcze coś do zweryfikowania, czy po prostu mam czekać na sprawny ABS.
  
 
ale jaka to omega, że bee to za mało ; VSSa może mieć gdzieś
  
 
Cytat:
2009-11-11 10:51:57, omegolotC30NE pisze:
ale jaka to omega, że bee to za mało ; VSSa może mieć gdzieś



B 2,5V6 97 (modelowo 98 )

co to VSS?


[ wiadomość edytowana przez: cita dnia 2009-11-11 11:32:39 ]
  
 
Vehicle Speed Sensor
  
 
VSS-czujnik prędkości
montowany pomiędzy linką prędkościomierza a skrzynią biegów
oczywiście warunek ,że Twoja Omega coś takiego przewidywała konstrukcyjnie i to ma.
  
 
Cytat:
2009-11-11 20:08:32, GrzegorS pisze:
VSS-czujnik prędkości montowany pomiędzy linką prędkościomierza a skrzynią biegów oczywiście warunek ,że Twoja Omega coś takiego przewidywała konstrukcyjnie i to ma.



no bedzie trudno to zamontować bo ... tu nie ma linki prędkościomierza

Prędkość dla licznika brana jest z ABSu i są tylko kabelki.

Generalnie jednak wlasnie musialem zrobić ok 200km i w pewnym momencie zwrócilem uwage na kosmicznie duże srednie spalanie na kompie i ... dopiero teraz zauważylem, ze spalanie podaje w l/h czyli również MID nie ma danych o prędkości auta.
Musze zobaczyć czy czasem po prostu w MIDzie nie jest coś odłączone.



  
 
Cytat:
2009-11-11 20:08:32, GrzegorS pisze:
VSS-czujnik prędkości montowany pomiędzy linką prędkościomierza a skrzynią biegów oczywiście warunek ,że Twoja Omega coś takiego przewidywała konstrukcyjnie i to ma.


Linka prędkościomierza to była tylko w A czterocylindrowych.
VSS był w pozostałych A
W B niema ani jednego ani drugiego

Cytat:
2009-11-11 20:24:56, cita pisze:
no bedzie trudno to zamontować bo ... tu nie ma linki prędkościomierza Prędkość dla licznika brana jest z ABSu i są tylko kabelki. Generalnie jednak wlasnie musialem zrobić ok 200km i w pewnym momencie zwrócilem uwage na kosmicznie duże srednie spalanie na kompie i ... dopiero teraz zauważylem, ze spalanie podaje w l/h czyli również MID nie ma danych o prędkości auta. Musze zobaczyć czy czasem po prostu w MIDzie nie jest coś odłączone.


Poszukaj w archiwum, powinno być, jeśli nie znajdziesz, to zawsze możesz sprawdzić na "omega klub polska" - niestety trzeba zapłacić za dostęp, ale za to najlepsi specjaliści od omegi tam są...

[ wiadomość edytowana przez: ilku dnia 2009-11-11 20:32:52 ]
  
 
Ilku, zapomniałeś dodać " .eu "
  
 
Abs DX padł i bez jego wymiany się nie obejdzie, niema co piany tłuc w czym przyczyna bo to jest proste jak drut, DX i koniec.
To jest najbardziej wadliwa pompa w Omedze.
  
 
Cytat:
2009-11-11 22:10:32, Mariosomegos pisze:
Abs DX padł i bez jego wymiany się nie obejdzie, niema co piany tłuc w czym przyczyna bo to jest proste jak drut, DX i koniec. To jest najbardziej wadliwa pompa w Omedze.


A Ty kto? Co ty wiesz o Omegach
  
 
Cytat:
2009-11-11 20:26:29, ilku pisze:
Poszukaj w archiwum, powinno być, jeśli nie znajdziesz, to zawsze możesz sprawdzić na "omega klub polska" - niestety trzeba zapłacić za dostęp, ale za to najlepsi specjaliści od omegi tam są... [ wiadomość edytowana przez: ilku dnia 2009-11-11 20:32:52 ]



Za co trzeba płacić? Za informacje netowe????

To skandal!!!
  
 
Cytat:
2009-11-11 21:39:45, Res pisze:
Ilku, zapomniałeś dodać " .eu "


Cytat:
2009-11-11 23:19:29, PiotrS pisze:
Za co trzeba płacić? Za informacje netowe???? To skandal!!!


To chyba przez to .eu trzeba płacić. Europejskie forum, full profi - więc kosztuje
  
 
Cytat:
W B niema ani jednego ani drugiego



Bee x20xev na starym simtecu ma vss.
  
 
Cytat:
2009-11-11 23:19:29, PiotrS pisze:
Za co trzeba płacić? Za informacje netowe???? To skandal!!!



Po wielu privach, Cita wyjaśnił, iż chcą pisać w strefie klubowej, trzeba być klubowiczem a aby być klubowiczem trzeba zapłacić składkę.

U nas klubowicze nie płacą.


[ wiadomość edytowana przez: PiotrS dnia 2009-11-15 18:19:34 ]