Czy zauważyliście zwiększone zużycie LPG?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Od jakiegoś czasu zamiast 7,5 - 7,8l/100km auto pali mi 8,1. Auto to Agila 1,2 75kM, OMEGAS na czarnym Matrixsie. Na gazie ok 55tys. km. Z autem wszystko jest OK. Jeździ, kontrolek nie zapala.
Zauważyłem że ceny hurtowe propanu są niższe niż propanu-butanu , a propan ma nieco mniejszą wartość opałową. Sugerowałoby to stosowanie większej domieszki propanu.
  
 
Cytat:
2009-09-26 13:30:11, misci1 pisze:
..... Zauważyłem że ceny hurtowe propanu są niższe niż propanu-butanu , a propan ma nieco mniejszą wartość opałową. Sugerowałoby to stosowanie większej domieszki propanu.



Ameryki nie odkryles ;P Z tego powodu widac duza roznice w spalaniu po zatankowaniu na jakiejs podejrzanej stacji , czy po zatankowaniu za granica. Nie jestem tylko pewien , czy to przypadkiem wlasnie nie propan ma wieksza wartosc opalowa , ale mniejsza z tym.

Taka roznica bym sie zupelni nie przejmowal. Moze to byc spowodowane wlasnie tankowaniem na roznych stacjach, gdzie moze byc rozne cisnienie , rozna jakosc gazu, drobnym rozregulowaniem instalacji , zuzyciem filtrow/ukl. zaplonowego, bledem pomiaru itd. nic groznego moim zdaniem, roznica miesci sie w granicy bledu.
  
 
No i po problemie. Reset sterownika benzynowego - poprzez odłączenie zasilania przywrócił dawne niższe zużycie gazu. Prawdopodobnie zatankowałem coś gazopodobnego i nastąpiła adaptacja sterownika, której później nie miał powodu cofnąć.
Warto czasem wyprać mózg auta.
  
 
i po co to pisać na forum....wali z problemem że mu Agila o 4setki więcej pali......ŻAŁOSNE
  
 
Żałosne jest to kiedy auto wypuszcza w atmosferę niedopalone paliwo i nie chodzi tu o pieniądze. Sądząc po marce twojego auta, dla ciebie nie ma to żadnego znaczenia. Mój post ma szansę komukolwiek pomóc, twój poza niestosownościami nic nie wnosi.
P.S. Reset ECU pomaga pozbyć się wyuczonych nieprawidłowych reakcji sterownika także przy zasilaniu benzyną.