| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Karcio86 fiat 126p Poznań | 2009-11-24 15:48:42 po za tym po hartowaniu trzeba by te koła jeszcze obrobić, zawsze coś tak sie przy obróbce cieplnej wygina. A może powlec je jakąś powłoką ? |
Gonzo_BB nibylandia | 2009-11-24 17:19:47 http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=34285&st=0
generalnie technika kulowania. Zdania sa podzielone ale moze warto....? ![]() |
Try3ek F&F Sympatyk bmw e30, mondeo ST220 Luboń | 2009-11-24 18:32:03 Skrzynia z malca jest naprawdę trwała jak się leje dobry olej, podstawą to by był ten olej, każdy wie jak się wyrabiają uszczelniacze pół osi, wiec jak się kupi skrzynie która kiedyś tam smigała z małą ilością oleju to długo nie pożyje gdy będzie męczona.
Wiec zbuduj porządną seryjną skrzynie i dbaj o nią jak chcesz długo śmigać. |
DAWCY 126 1242ccm Żywiec (Bystra) | 2009-11-24 18:59:20 Ogólnie to koła zębate bardziej sie powierzchniowo utwardza niż hartuje całość bo zazwyczaj tylko mała powierzchnia zęba pracuje. Stąd raczej spotyka się nawęglane koła zębate bądź azotowane niż hartowane. Ewentualnie hartowane powierzchniowo a dalej nawęglane by zwiększyć odporność na pitting i złamanie u stopy. Hartowanie całych kół zębatych a tym bardziej wałków to raczej sztuka dla sztuki. Poza tymj jeszcze sie nie spotkałem z ukręconym wałkiem albo pękniętym kołem. |
Karcio86 fiat 126p Poznań | 2009-11-24 19:15:29 raczej sie zemby ucierają albo pękają, proponuje azotować |
Pat_kdb F&F MEMBER Fiaty 126p i Fiat 126 Bytom | 2009-11-24 19:46:43 no wlasnie cos musi pierdyknac, zazbrajac pozniej taka skrzynie tripodami pewnie urwie sie cos innego mniej ![]() |