Korekcja szybkości otwierania/zamykania attuatora

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Serdecznie witam wszystkich. Jestem nowy na tym forum, dlatego też proszę o wyrozumiałość i cierpliwość. Interesuje mnie pewna kwestia, której dokładnego wyjaśnienia szukałem też na tym forum, lecz nie mogłem znaleźć (owszem dużo jest wiadomości w tym temacie, ale tego, co ja potrzebuje akurat nie znalazłem). Dlatego też chciałbym prosić Was o pomoc.

Czy może ktoś z Was dokładnie, jednoznacznie i konstruktywnie wytłumaczyć, co to jest korekcja szybkości otwierania /zamykania silnika krokowego i w jakich konkretnie jednostkach ją się mierzy? To, że jest to szybsze bądź też wolniejsze otwieranie/ zamykanie attuatora - to ja wiem.

Tylko teraz tak (posłużę sie przykładem Bingo-M, bo akurat taki mam u siebie):
- korekcja szybkości otwierania silnika na biegu jałowym - zakres regulacji: -12...+18
- korekcja szybkości zamykania silnika na biegu jałowym - zakres regulacji: -10...+20
- korekcja szybkości otwierania silnika przy dużym obciążeniu - zakres regulacji: --20...+10
- korekcja szybkości zamykania silnika przy dużym obciążeniu - zakres regulacji: -16...+14

Co dokładnie oznaczają te wartości i dlaczego wartości graniczne w poszczególnych zakresach możliwości regulacji są różne? Co oznaczają wartości minusowe w korekcjach szybkości otwierania - czyżby opóźnienie w stosunku do standardowego czasu otwarcia? Co oznaczają wartości plusowe w korekcjach szybkości zamykania - czyżby opóźnienie w stosunku do standardowego czasu zamknięcia?

Mam jeszcze pytanie, czy w moim Bingo-M w Passacie 1,8 ADZ ustawienia +4/-4 i +8/-8 byłyby dobre, żeby samochód był bardziej oszczędny?

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam.

  
 
Witaj. Odpowiem na Twoje pytanie. Nie wiem, nie zauważyłem żadnej logiki w zachowaniu regulacji składu mieszanki na zmiany tego parametru. Jest bardzo prawdopodobne, że to z powodu złego dopasowania układu mikser parownik. Wysłałem zapytanie do techników KME, jak stosować tę korekcję; bez odpowiedzi. Pomykam na registrze.
  
 
Po wielu poszukiwaniach i przemyśleniach chyba już wiem, o co w tej kwestii chodzi.

Otóż przy standardowych ustawieniach wartości w zaawansowanych ustawieniach pracy silnika krokowego (wszędzie 0) silnik krokowy otwiera/zamyka się z prędkością V kroków/ms. Jeśli wprowadzimy korekcję do tych wartości i damy np. +8/-4 (korekcja szybkości otwierania/zamykania), to attuator będzie szybciej się otwierał o 8 kroków/ms, czyli będzie się otwierał z szybkością V+8 kroków/ms, oraz będzie - chyba - tego jeszcze dokładnie nie wiem - lecz myślę, że - szybciej się zamykał o 4 kroki/ms, czyli będzie się zamykał z prędkością V+4 kroki/ms.

Myślę jednak, że w przypadku mego samochodu nie ma najmniejszego sensu zmieniać standardowych ustawień (wszędzie mam 0) - bo tak naprawdę, żeby dokładnie to ustawić, trzeba skorzystać z hamowni podwoziowej, a ustawiając metodą prób i błędów, można narobić więcej szkody niż pożytku. Wniosek stąd taki, że lepsze są ustawienia standardowe niż niedokładne ustawienia korekcyjne.

Jeśli ktoś z Was ma jeszcze coś wiążącego i konstruktywnego do powiedzenia w tym temacie bądź też do skorygowania wyciągniętych przeze mnie wniosków, serdecznie zapraszam do dyskusji – za co będę bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam.


[ wiadomość edytowana przez: jsah dnia 2009-11-26 21:05:32 ]
  
 
Poprawiam swój ostatni post. Powinno być:

Po wielu poszukiwaniach i przemyśleniach chyba już wiem, o co w tej kwestii chodzi.

Otóż przy standardowych ustawieniach wartości w zaawansowanych ustawieniach pracy silnika krokowego (wszędzie 0) silnik krokowy otwiera/zamyka się z prędkością V kroków/ms. Jeśli wprowadzimy korekcję do tych wartości i damy np. +8/-4 (korekcja szybkości otwierania/zamykania), to attuator będzie szybciej się otwierał o 8 kroków/ms, czyli będzie się otwierał z szybkością V+8 kroków/ms, oraz będzie wolniej się zamykał o 4 kroki/ms, czyli będzie się zamykał z prędkością V-4 kroki/ms.

Myślę jednak, że w przypadku mego samochodu nie ma najmniejszego sensu zmieniać standardowych ustawień (wszędzie mam 0) - bo tak naprawdę, żeby dokładnie to ustawić, trzeba skorzystać z hamowni podwoziowej, a ustawiając metodą prób i błędów, można narobić więcej szkody niż pożytku. Wniosek stąd taki, że lepsze są ustawienia standardowe niż niedokładne ustawienia korekcyjne.

Jeśli ktoś z Was ma jeszcze coś wiążącego i konstruktywnego do powiedzenia w tym temacie bądź też do skorygowania wyciągniętych przeze mnie wniosków, serdecznie zapraszam do dyskusji – za co będę bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam.

[ wiadomość edytowana przez: jsah dnia 2009-12-01 10:14:49 ]
  
 
Cytat:
2009-12-01 10:11:48, jsah pisze:
Poprawiam swój ostatni post. Powinno być: Po wielu poszukiwaniach i przemyśleniach chyba już wiem, o co w tej kwestii chodzi. Otóż przy standardowych ustawieniach wartości w zaawansowanych ustawieniach pracy silnika krokowego (wszędzie 0) silnik krokowy otwiera/zamyka się z prędkością V kroków/ms. Jeśli wprowadzimy korekcję do tych wartości i damy np. +8/-4 (korekcja szybkości otwierania/zamykania), to attuator będzie szybciej się otwierał o 8 kroków/ms, czyli będzie się otwierał z szybkością V+8 kroków/ms, oraz będzie wolniej się zamykał o 4 kroki/ms, czyli będzie się zamykał z prędkością V-4 kroki/ms. Myślę jednak, że w przypadku mego samochodu nie ma najmniejszego sensu zmieniać standardowych ustawień (wszędzie mam 0) - bo tak naprawdę, żeby dokładnie to ustawić, trzeba skorzystać z hamowni podwoziowej, a ustawiając metodą prób i błędów, można narobić więcej szkody niż pożytku. Wniosek stąd taki, że lepsze są ustawienia standardowe niż niedokładne ustawienia korekcyjne. Jeśli ktoś z Was ma jeszcze coś wiążącego i konstruktywnego do powiedzenia w tym temacie bądź też do skorygowania wyciągniętych przeze mnie wniosków, serdecznie zapraszam do dyskusji – za co będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam. [ wiadomość edytowana przez: jsah dnia 2009-12-01 10:14:49 ]



Niestety w moich przypuszczeniach dotyczących korekcji szybkości otwierania /zamykania attuatora popełniłem drastyczne błędy w rozumowaniu poprzez zastosowanie na chybił trafił jednostek mocno odbiegających od rzeczywistości – za co najmocniej przepraszam.

Ostatecznie po wprowadzeniu niezbędnych korekcji do mego wyjaśnienia tej kwestii powinno być :

Przy standardowych ustawieniach wartości w zaawansowanych ustawieniach pracy silnika krokowego (wszędzie 0) silnik krokowy otwiera/zamyka się z prędkością V . Jeśli wprowadzimy korekcję do tych wartości i damy np. +8/-4 (korekcja szybkości otwierania/zamykania), to attuator będzie szybciej się otwierał o 8 jednostek, czyli będzie się otwierał z szybkością V+8 jednostek, oraz będzie wolniej się zamykał o 4 jednostki, czyli będzie się zamykał z prędkością V-4 jednostki.

Pozdrawiam.