Cena regeneracji turbiny??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam jakie są u was ceny regeneracji turbin do silnikow 2.5td i jak mozna z tego silnika wyciągnąc 160 kucy tak jak ma to bmw??
  
 
Cytat:
2006-10-31 18:21:21, andrzejtbg pisze:
witam jakie są u was ceny regeneracji turbin do silnikow 2.5td



Ok 1000 zl bez kosztow wyjecia / montazu


Cytat:
2006-10-31 18:21:21, andrzejtbg pisze:
jak mozna z tego silnika wyciągnąc 160 kucy tak jak ma to bmw??



acha, to temu Panu juz podziekujemy...
  
 
zmien soft, te silniki przeznaczone dla Opla maja zmniejszona moc. Powodem byly glownie przeslanki marketingowe.W czasie gdy wychodzily Omegi i BMW (rownoczesnie z ta wersja silnika) auta nie roznily sie znaczaco pod wzgledem rozmiarow i komfortu a skoro BMW "rozdawalo karty" zastrzeglo sobie sprzedajac silnik , prawo do jego "wykastrowania", zeby przyciagnac klienta oferujac miedzy innymi lepsze osiagi.
I nie wierz tym wszystkim ktorzy twierdza ze podwyzszenie mocy w tym silniku to morderstwo i tego typu bzdury.Ten silnik zostal skonstruowany i obliczony na wiecej niz 130 KM.

  
 
160 kucy mają BeeM z rocznika 2000/01(dokładnie 163KM) w góre(data sie może dokładnie nie zgadzać ale chodzi o nowe silniki z technologią common rail). Z tajnych źródeł mosadu wynika, iż w 95 roku te silniki commona nie miały więc i kuców było mniej (143 KM). Jednym słowem nie masz takiego silnika jak BeeM z 2001 dlatego tyle kuców nie wyciągniesz. Jedyne co to można sobie zainwestować w chip.

[ wiadomość edytowana przez: sawi dnia 2006-10-31 20:16:46 ]

[ wiadomość edytowana przez: sawi dnia 2006-10-31 20:18:25 ]
  
 
Witam,

Z dieslami z BMW to było tak.
W roku 95 silnik TD w Omedze miał 130 KM i nazywał się 2,5 TD(X25DT-chyba??). Taki sam silnik w BMW miał 143 KM. Nazywał się 2.5 TDS (symbol w BMW M51D25). Oba miały tradycyjną pompę wtryskową.
W roku 99 pojawił się w BMW nowy silnik 2,5D (tak właśnie się nazywał D nie TD chociaż miał turbinę) ale to była nowa konstrukcja i miał symbol BMW M57D25. Miał common rail i moc 163 KM. W Omedze ten silnik to 2,5 DTI i miał 150 KM (chyba Y25DT).
W 2002 roku BMW z silnika 2.5D wycisnęło 177 KM i zaczęło je wstawiać do końcowych serii modelu e39 (525D) a potem do e60/e61 (525D/525D Touring) i do innych też.
Silniki w BMW i Omedze różniły się głównie softem jak słusznie zauważył eisvogel. Były też różnice w geometrii turbiny no i oczywiście inny osprzęt. I stąd różnice w mocy. Np w V-TECH można łykąć chipsa dla Omegi 2,5 TD który zrobi ze 131 KM 156 KM a "ten sam" silnik w BMW jak się "nażre chipsów" to ma 168 KM (ze 143 KM).
Gdyby silniki były do końca takie same to tunerzy wyciskali by z nich takie same moce a tak nie jest.
Rozwinięciem M57D25 jest M57D30 który jak łatwo zgadnąć miał 3 litry pojemności i 184 KM w pierwszej swojej wersji. Teraz ten silnik tylko już z dwoma turbinami (małą i dużą) ma 231 KM i 500 NM momentu.

Pytałeś jak wycisnąć z tego silnika 163 KM. Nie da się bez nakarmienia chipsami bo to nie są te same silniki.
Jak chcesz mieć silnik jak w BMW to zacznij od zmiany turbiny. Można kupić nówkę w BMW, kosztuje tylko 1210,00.... ale EURO.


Pozdro
MCZ



[ wiadomość edytowana przez: MCZ dnia 2006-10-31 22:05:03 ]
  
 
Cytat:
2006-10-31 22:00:30, MCZ pisze:
.... W roku 95 silnik TD w Omedze miał 130 KM i nazywał się 2,5 TD(X25DT-chyba??).



Uściślijmy.
Do roku 97 silnik 130 KM bez przepływki i oznaczenie U25DT.
97-00 silnik 130 KM z przepływką i oznaczenie X25DT.
01-03 silnik 150 KM z common railem i oznaczenie Y25DT.
  
 
Cytat:
Uściślijmy.
Do roku 97 silnik 130 KM bez przepływki i oznaczenie U25DT.
97-00 silnik 130 KM z przepływką i oznaczenie X25DT.
01-03 silnik 150 KM z common railem i oznaczenie Y25DT.



Kuba, no właśnie tej wiedzy mi brakło. Ale ja miałem X30XE.
To również tłumaczy różnicę między 2,5 TD i 2,5 TDS w Omie. TD to był U25DT a TDS to X25DT. Oczywiście 2,5 DTI to Y25DT.
Dzięki za pomoc.


Pozdro

[ wiadomość edytowana przez: MCZ dnia 2006-11-01 00:40:58 ]
  
 
Cytat:
2006-11-01 00:38:14, MCZ pisze:
Kuba, no właśnie tej wiedzy mi brakło. Ale ja miałem X30XE. To również tłumaczy różnicę między 2,5 TD i 2,5 TDS w Omie. TD to był U25DT a TDS to X25DT. Oczywiście 2,5 DTI to Y25DT. Dzięki za pomoc. Pozdro [ wiadomość edytowana przez: MCZ dnia 2006-11-01 00:40:58 ]



Nie ma za co .
Tyle razy tłumaczone na forum
Nigdy nie było Omy TDS.
  
 
Dla ścisłości Omy z silnikiem X25DT czyli popularny TD były robione do 08.2001 r.
  
 
Witam.
Koszt regeneracji TURBINY do silnika Y25DT to koszt 1000 zł.
Robiłem ostatnio we Wrocławiu i tyle mnie skasowali.
Gwarancja na 1 rok a więc chyba warto.
 
 
Super, wielkie dzięki za sprawdzone info...