[OGÓLNE] Kompatabilność skrzynek bezpieczników

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Takie pytanie mam (wiem, wiem było ) czy skrzynke o nr 96AG14A073EA mogę zastąpić 96AG14A073EB ?
Tu piszą koledzy, że ostania litera nie ma znaczenia.
Na innym formum forda jest dokładnie to samo pytanie ale jakoś chciałem się upewnić.
Czy ktoś to sprawdzał i czy to pewne, bo nie chcę sobie biedy napytać, a akurat ten model jest jakoś trudno dorwać ?
Przelutowałem swoją. Wszystko super, ale miałem popalone ścieżki i było ostre sztukowanie więc wolę wymienić.





[ wiadomość edytowana przez: gRRuby dnia 2007-12-19 03:16:39 ]

[ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2010-01-16 19:07:58 ]
[ powód edycji: dostosowanie tematu do nowego regulaminu ]
  
 
jeżeli rozkład przekaźników jest teki sam i są tam piny dom ich podpięcia to jak nie widzę problemu
  
 
Niby obie wygladają tak samo, ale dokładną analizę porównawczą będę mógł przeprowadzić jak kupie skrzynke i mi ją człowiek przyśle z drugiego końca kraju. Czyli trochę musztarda po obiedzie.
  
 
Moze wszystko dzialac ale coze byc tak ze cos nie bedzie chodzilo !!! Powiedz z sad klikasz to moze poradze ci lepeszego dostawce z mozliwoscia zwrotu lub zamiany. biore u niego juz dlugo czastki i nie ma problemu. Musisz sie na 100% upewnic bo moze byc tak ze nie bedzie iskry i lipa!!
  
 
No to tak skrzynki 96AG14A073EA nie da rady zastąpić 96AG14A073EB bo brak jest w tej drugiej styków w jednym 5-cio stykowym gnieździe do... no właśnie nie wiem do czego.
U mnie są wszystkie wtyczki i wszystkie styki ale mam baaardzo bogata wersję. Mogłem porównać bo jak lutowałem swoją starą to zrobiłem fotki. Kupiłem tę drugą (96AG14A073EB ) za 50pln z kilkoma przekaźnikami i bezpiecznikami więc nie wiele straciłem. Poza tym też już była lutowana i to fatalnie.

Moje poszukiwania i doświadczenia dowodzą, że trzeba mieć dokładnie ten sam nr skrzynki, a w każdym razie w moim wypadku. Szczęśliwie jak na razie moja polutowana jakoś się trzyma.

A klikam z Wawy - napisane jest zresztą w info. Kupiłem skrzynkę na Allegro. Jak masz jakiegoś dostawce to zadaj na priva.

  
 
Ja takze zmienialem skrzynki i szukalem roznych probowalem zastapic
ale nie da rady zawsze czegos nie bylo musi byc taka sama.
A za skrzymke nie przeplaciles bo chodza od 100- 1000zl i to nie nowe... Zaluz taka sama i bedzie oki. jak mialem walnieta to cuda sie dzialy.
  
 
w swoim escorcie mam standardowe wyposazenie, nie mam praktycznie nic w elektryce. wymienilem u siebie fabryczna skrzynke ( silnik 1.4 EFI) na skrzynke z RS'a i wszystko chodzilo bez problemu ale nie chcial odpalic krecil, paliwo bylo podawane , ale nie odpalal, tak jakby nie bylo iskry.po przelozeniu na stara skrzynke odpalil odrazu. nie mam pojecia dlaczego sie tak dzieje ale moze ktos z was mi bedzie potrafil odpowiedziec.
  
 
Cytat:
2008-01-10 17:30:58, Drake25 pisze:
Ja takze zmienialem skrzynki i szukalem roznych probowalem zastapic ale nie da rady zawsze czegos nie bylo musi byc taka sama. ...



Dokładnie, skrzynka musi mieć taki sam numer, inaczej ma prawo coś nie działać.

Cytat:
2008-01-10 17:43:14, norm pisze:
...wymienilem u siebie fabryczna skrzynke ( silnik 1.4 EFI) na skrzynke z RS'a i wszystko chodzilo bez problemu ale nie chcial odpalic ...



Możesz podać pełne numery skrzynek?
  
 
Teraz to wszyscy jednym głosem mówią, że muszą być takie same , a jak pytałem w grudniu to cisza była...

Niestety stwierdzenia, że np skrzynka o numerze x zastąpiła y są zamieszczone na forum (na innych zresztą też)

A ja szukam 96AG14A073EA w dobrym stanie stanie.
  
 
A ja trzymam sie zasady że większość z nich jest w zasadzie kompatybilna a już naprewno skrzynki z aut w bogatszej wersji wyposażenia - te które posiadają większa liczbę gniazd do przekaźników i z założenia obsługiwały dodatkowa elektrykę w aucie będa pasowały do pozostałych aut. Sam osobiście miałem już założoną skrzynkę z 1.6 ,1.8 ,2.0 rożne roczniki 91 i 92 (łącznie miałem w aucie 4 rożne sztuki)i każda z nich pasowała bez jakiej kol wiek przeróbki. Ale wszystkie z nich były w wersji kompletnej, nie okrojonej to raz i dwa żadna z nich nie była od auta na monowtrysku.


[ wiadomość edytowana przez: Remarq dnia 2008-01-10 20:37:09 ]
  
 
Cytat:
2008-01-10 20:26:59, gRRuby pisze:
Teraz to wszyscy jednym głosem mówią, że muszą być takie same , a jak pytałem w grudniu to cisza była... Niestety stwierdzenia, że np skrzynka o numerze x zastąpiła y są zamieszczone na forum (na innych zresztą też) A ja szukam 96AG14A073EA w dobrym stanie stanie.



szukaj w escorcie 1,8 1996 rok wersja fun

ja wlasnie mam taka skrzynke i w weekend sobie ja przelutowalem
  
 
Cytat:
2008-01-10 18:49:51, Miro pisze:
Możesz podać pełne numery skrzynek?



Podam jutro bo musze spisac a nie mam samochodu teraz w zasiegu ani tej drugiej skrzynki. Ale co moze byc problemem ?ma ktos jakis pomysl ?
  
 
Cytat:
2008-01-10 21:19:43, norm pisze:
...ma ktos jakis pomysl ?



Zimny lut w skrzynce, obwód zasilania cewki zapł., tak czy inaczej trzeba przelutować całą.
  
 
wlasnie tez tak mialem niby dostawal prad na cewke a jak zaczol krecic rozrusznik to byl przysiad i na cewke juz nie szlo
  
 
czyli przelutowac ta skrzynke od RS'a , zalozyc i sprawdzic , tak?
ale czy w escortach jest tak ze jakakolwiek skrzynka bedzie pasowac, wazne tylko zeby miala to samo wyposazenie albo byla bogatsza ?

[ wiadomość edytowana przez: norm dnia 2008-01-18 15:29:53 ]
  
 
Cytat:
2008-01-10 18:49:51, Miro pisze:
Możesz podać pełne numery skrzynek?



Czy bez wyjęcia skrzynki można zdiagnozować nr skrzynki przekaźnikowej?? Gdzie jest "ukryty" nr skrzynki?
  
 
Cytat:
2008-01-10 20:35:00, Remarq pisze:
A ja trzymam sie zasady że większość z nich jest w zasadzie kompatybilna a już naprewno skrzynki z aut w bogatszej wersji wyposażenia - te które posiadają większa liczbę gniazd do przekaźników i z założenia obsługiwały dodatkowa elektrykę w aucie będa pasowały do pozostałych aut. Sam osobiście miałem już założoną skrzynkę z 1.6 ,1.8 ,2.0 rożne roczniki 91 i 92 (łącznie miałem w aucie 4 rożne sztuki)i każda z nich pasowała bez jakiej kol wiek przeróbki. Ale wszystkie z nich były w wersji kompletnej, nie okrojonej to raz i dwa żadna z nich nie była od auta na monowtrysku. [ wiadomość edytowana przez: Remarq dnia 2008-01-10 20:37:09 ]


Tak nie do końca, miałem poprzednio escorta 1.3 i została mi od niego skrzynka. Skrzynka full opcja wszystkie piny są i wszystko powinna obsługiwać ale tak nie było gdy przełożyłem ją do obecnego escorta 1.6 16V. Ta skrzynka z 16v była straszne okrojona a chciałem żeby zapalały się same światła po włączeniu zapłonu, a z uwagi że miałem przekaźnik dla krajów skandynawskich to je przełożyłem i .... No właśnie i dupa. przekaźniki powkładałem tak jak powinny być w silniku 1.6 16V a i tak nie było zasilania na komputerze, pompie paliwa i Bóg wie jeszcze czym, a dodam, że skrzynka do końca była dobra. Samochody z tego samego rocznika, też 3-drzwiowe, hatchback, to samo wyposażenie i numery skrzynek podobne.
Różniły się jedną może dwoma literami i tym niestrzęsnym silnikiem...
Numer skrzynki jest na skrzynce Musisz ją odpiąć z zaczepu i trochę pochylić do przodu, a znajdziesz wtedy na pewno.

[ wiadomość edytowana przez: lencol dnia 2010-01-16 19:16:51 ]
  
 
Cytat:
2010-01-16 19:12:08, lencol pisze:
Tak nie do końca, miałem poprzednio escorta 1.3 i została mi od niego skrzynka. Skrzynka full opcja wszystkie piny są i wszystko powinna obsługiwać ale tak nie było gdy przełożyłem ją do obecnego escorta 1.6 16V. Ta skrzynka z 16v była straszne okrojona a chciałem żeby zapalały się same światła po włączeniu zapłonu, a z uwagi że miałem przekaźnik dla krajów skandynawskich to je przełożyłem i .... No właśnie i dupa. przekaźniki powkładałem tak jak powinny być w silniku 1.6 16V a i tak nie było zasilania na komputerze, pompie paliwa i Bóg wie jeszcze czym, a dodam, że skrzynka do końca była dobra. Samochody z tego samego rocznika, też 3-drzwiowe, hatchback, to samo wyposażenie i numery skrzynek podobne. Różniły się jedną może dwoma literami i tym niestrzęsnym silnikiem... Numer skrzynki jest na skrzynce Musisz ją odpiąć z zaczepu i trochę pochylić do przodu, a znajdziesz wtedy na pewno. [ wiadomość edytowana przez: lencol dnia 2010-01-16 19:16:51 ]

A po włożeniu przekaźników zrobiłeś zworkę??
  
 
Eeeee... Jaką zworkę? Bo nie bardzo wiem o co chodzi z tą zworką
  
 
Ano właśnie. Od spodu skrzynki trzeba zewrzeć dwa piny żeby prawidłowo działały przekaźniki.