Tempomat - proszę o pomoc (2.5 V6, manual, benzyna)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam mały problemik i prosze o pomoc.
Zakupiłem i wmontowałem tempomat-serwomotor, który nie chce odpalić.
Którko: manetka działa - sprawdziłem miernikiem. Połączenia z manetki do wtyczki serwomotora też są ok. Zasilanie na wspomianej wtyczce jest. Nowy przełącznik na pedał hamulca (4 piny) jest. Zworka na wtyczce od sprzęgła jest (na razie nie posiadam przełącznika).
Teoretycznie wszystko jest OK, ale nie działa.

Czy któryś z kolegów mógłby napisać na jakich pinach powinno być napięcie, aby tempomat odpalił? Ewentualnie czy ktoś z wawy mający tempomat w mógłby udostępnić kluskę na minutę w celu zbadania miernikiem napięć na wtyczce? - takie info pewnie przyda się komuś w przyszłości.

ps. zawodowych odsyłaczy do archiwum informuję że nie ma tych informacji w żadnym poście.
ps1. dostępne schematy, książki serwisowe też nie odpowiedzą na te pytanie.
  
 
Przyjedz w niedziele na spot, ja mam tempomat to sobie pomierzysz...
  
 
Cytat:
2008-05-30 10:21:35, Robson75 pisze:
Przyjedz w niedziele na spot, ja mam tempomat to sobie pomierzysz...



ajjj.... niedziela, dzień dzieciaka... obiecany wypad... niestety nie da się.

wracając do tempomatu, dzięki zupperowi udało się nam zdjąć pomiary z wtyczki jego bestii. W zasadzie wszystko się zgadza, poza jednym kabelkiem. I miałbym czystą sytuację.... gdyby zupperowi jakiś czas temu nie padł tempomat

Chodzi o niebieski kabelek z czerwonym paskiem przy wtyczce do serwomotoru. Wie ktoś może jakie napięcie powinno być na nim i gdzie on jest podłączony?

Wiem tylko tyle że ma on coś wspólnego z sygnałem prędkościomierza (jak zwarłem go do masy, to prędkościomierz nawet nie drgnął).

Jak to wszystko się wyjaśni, to zrobimy porządną rozpiskę gniazda
  
 
Kończąc temat, wklejam obrazek który mi pomógł. Może pomoże i komuś jeszcze.
Dzięki dla jaro i zuppera!

Złącze
  
 
Też prawie mam zamontowany tempomat manetka i servomotor podłączone ale za chiny ludowe nie mogę znaleść czteropinowych wtyczek do czujników sprzęgła i hamulca.Jest miejsce na zamontowanie czujników a jedyna wolna wtyczka w okolicy to mała 2pinowa(biała)wychodząca z wiązki od czujnika stopu(4piny).Jak to draństwo podłączyć?
Wertując forum przeczytałem,że czujniki różnią się działaniem(jeden jest n-zwarty a drugi n-rozwarty)i wyglądem(pierwszy wygląda jak czujnik stopu,drugi jest trochę grubszy)
Pytanie,gdzie podłaczyć pierwszy a gdzie drugi?
Pozdrawiam Marek
  
 
2 pinowy jest od sprzegla mozesz zrobic na zwarcie jak bylo pisane w postach ponizej , natomiast czujnik chamulca jesli nie dysponujesz 4pinowym mozesz zmostkowac i wtedy powinno latac, mialem w poprzedniej omedze tak zrobione
Cytat:
2010-01-15 00:12:22, mareckiL pisze:
Też prawie mam zamontowany tempomat manetka i servomotor podłączone ale za chiny ludowe nie mogę znaleść czteropinowych wtyczek do czujników sprzęgła i hamulca.Jest miejsce na zamontowanie czujników a jedyna wolna wtyczka w okolicy to mała 2pinowa(biała)wychodząca z wiązki od czujnika stopu(4piny).Jak to draństwo podłączyć? Wertując forum przeczytałem,że czujniki różnią się działaniem(jeden jest n-zwarty a drugi n-rozwarty)i wyglądem(pierwszy wygląda jak czujnik stopu,drugi jest trochę grubszy) Pytanie,gdzie podłaczyć pierwszy a gdzie drugi? Pozdrawiam Marek

  
 
Czyli 4pinowy czujnik stopu obsługuje jednocześnie tempomat?
Do 2pinowej wtyczki podłączyć przejściówkę z wtyczką na czujnik sprzęgła i powinno być OK?
  
 
ad1. tak 4 pinowy obsloguje tempomat, jesli masz 2 pinowy wystarczy zmostkowac.
ad2. biala 2 pinowa wtyczka powinna bezposrednio pasowac na czujnik sprzegla
  
 
No niestety ta biała ma okragłe piny a na czujnikach są płaskie.
Na szczęście przeróbka to pan pikuś
Dzięki za pomoc.
  
 
czujnik od sprzegla powinien miec okragle wtyczki jak na zdjeciu ponizej, pierwszy po lewej



[ wiadomość edytowana przez: serek_elite dnia 2010-01-17 21:56:44 ]

[ wiadomość edytowana przez: serek_elite dnia 2010-01-17 21:57:21 ]
  
 
To ja kupiłem tego z prawej i w środku.Środkowy ma 4 piny.Pod pedałem hamulca mam podpięty taki jak środkowy i z wtyczki wychodzą 4 przewody.Jest jeszcze miejsce na wpięcie jednego czujnika pod pedałem hamulca (ciekawe po co?)Czyli orginalnie przy tempomacie są dwa czarne czujniki na hamulcu i biały na sprzęgle?
  
 
ten srodkowy to zwykly czujnik ktory sie mostkuje jesli nie masz tekiego jak po prawej stronie. powinny byc tylko 2 . jeden ten po lewej do sprzegla i ten po prawej do chamulca(4 piny) i powinno dzialac.
skad wiesz ze srodkowy ma 4 piny na zdjeciu masz pokazane za sa tylko 2 , fakt przewodow do czyjnika dochodzi 4 ale 2 z nich nie dzialaja dopuki nie zalozysz czyjnika obslugojacego tempomat czyli pierwszy po prawej na fotce
  
 
Ten na Twoim zdjęciu ma 2 piny.Te co kupiłem są oba 4 pinowe.Ten który mam w samochodzie jako czujnik hamulca jest też 4 pinowy(przygotowany pod tempomat)i wyglada dokładnie tak jak srodkowy na zdjęciu.A zastanawia mnie czemu u mnie są dwa miejsca na wpięcie czujnika na pedale hamulca?
Myślę,że zostawię orginalny na hamulcu a na sprzegło poszukam białego.Zakupione zostaną jako zapas albo jednego z nich wymienię na czujnik sprzęgła.