Sonda lambda w 2107

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Pytanie tak jak w temacie, czy ktoś może widział taki patent, w którym miejscu najlepiej zamontować, jaką wartość powinna wskazywać przy odpowiedniej mieszance ? Z góry dzieki za jakieś podpowiedzi.

Pozdrawiam
  
 
chcesz to podpiąć pod komputer czy zrobić AFRa?
  
 
do AFR do komputera jeszcze daleko w ładnej
  
 
no to kupujesz 5 przewodową lambdę (spory wydatek niestety) i wpinasz ją w zależności od kolektora jaki masz ale generalnie najlepiej za złączeniem rur , żeby mieć uśredniony wynik dla wszystkich cylindrów.
  
 
Ja miałem czteroprzewodową, dwa białe od podgrzewania nie podłączyłem. Czarny sygnał, szary masa. Ngk za jakies 90zł. Wspawałem nakrętkę pod sonde w to łaczenie gdzie dwie rury wchodzą a jedna wychodzi. A koszt zrobienia wskaźnika diodowego na częsciach ze sklepy wszyszło mnie ok 8zł
  
 
a masz może gdzies schemat tego miernika, czy to zwykly voltomierz ?
  
 
link

Tak na szybko szukając.
  
 
Janisz, ale taka sonda to tylko się nadaje do tego do czego została stworzona, czyli żeby ECU wiedziało kiedy spaliny przechodzą z mieszanki ubogiej na bogatą i na odwrót (edit: skrót myślowy, wiadomo że chodzi o skład miesznaki ).
Jeśli podepniesz do takiej sondy wskaźnik, to jedyne co będzie wskazywał to własnie przejscie pomiędzy tymi dwoma stanami (ewentualnie chwilowo skład sechiometryczny).
Nawet jak zrobisz te pare lampek więcej, to i tak odczyt będzie niedokładny, i nie przydatny. Szczególnie że sonda uniwersalna NGK z allegro za 90 zł, to podobnie jak bosh za 90 zł chińska/tajwańska czy tam ruska podróbka. Oryginalne sondy kosztują 250 - 300 zł (te najtańsze, uniwersalne).
A do mierzenia AFR w celach typu strojenie, czy chociaż sprawdzanie czy nie jest za ubogo żeby tłoki nie popłynęły, to trzeba niestety szerokopasmową, np Innovate, cenami nie będę rzucać z pamięci, można szybko sprawdzić na ebayu.
  
 
koszt szerokopasmówki 5 lub 6 przewodowej to ok 450-600 pln
  
 
A druga wazma funkcja że fajnie to mryga i to niezły bajer
  
 
Ja mialem sonde wspawana- 1 przewodowa - bez grzalki - zaraz za laczeniem 'portek' w 1dna rure wspawana nakretka, do ktorej wkrecona byla sonda.
AFR - linijka swietlna, i jakis ukladzik lm chyba - prosta sprawa - dzialanie rewelacyjne. Przydaje sie gdy silnik zdlubany, gdy zasilany inaczej niz fabrycznie.(np 2x doubble dellorto)
No i ponoc mozna w ten czas wrzucic komputer i krokowca do lpg i bedzie mniej zlopac.