Boczki drzwi i inne poszycia

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witka szukam pomyslu na wykonanie efektownych i lekkich boczkow na drzwi, tyl samochodu z czego i jak to wykonac moze plyta carbon albo niewiem ladne alu tylko nie takie jakie jest np. w windach na podlodze i gdzie to kupic w wawce i moze zna ktos jakies ceny??
  
 
Z wlokna weglowego chyba najlepiej, ale to kosztowna operacja. Jest jakis koles w Wawie, ktory niezla kase na tym czesze. Maski zaczynaja sie cos od 3000 zl, przynajmniej o takich sumach wspominal mi kolega, ktory siedzi w tym temacie. Tamten koles to podobno kawal chuja i nie da sie z nim gadac.

Pozdro, Koxx.
  
 
Widzialem ostatnio lekką blache alu na promocji w sieciach hurtowni metalurgicznych centrostal.
Wzór jak gdyby krazki odcisniete na blaszce - ładnie sie prezentuje i b.elekkie -blacha cienka w sam raz na drzwi i tył...
  
 
Ciezko sobie wyobrazic poszycia z jakimis wzorkami na tle oryginalnych czesci lakierowanych, moze lepiej od razu blacha ryflowana mocowana na nitach zrywalnych albo na silikon i papier mache? Rzecz gustu i braku gustu.
Jesli to ma byc tylko lekkie, a nie mocne, moznaby zrobic poszycie na bazie formy zdjetej z oryginalnych drzwi z przetloczeniami z odpowiedniej jakosci wlokna szklanego. Dobrej jakosci wlokno jest elastyczne, daje sie duzo latwiej lakierowac niz aluminium no i mozna je dowolnie uformowac w poczatkowej fazie. Mozna tez zastapic oryginalne poszycia np. drzwi zostawiajac tylko ta 'ramke' tak, ze z zewnatrz nie bedzie roznicy w stosunku do oryginalu.
Walezy wspominal cos o mozliwosci wykonania elementow z wlokna, w ktoryms ze swoich postow.

Pozdro, Koxx.

EDIT: Majac na mysli wlokno szklane nie biore pod uwage takiej masakry grubosci kilku milimetrow jak w kajaku jakims, tylko max 2 mm jak w modelarstwie, stad watpliwa wytrzymalosc takiego rozwiazania, no ale na pewno elastyczne i lzejsze od blachy. Najwiecej masy da sie chyba zdjac wymieniajac szyby na plexe, jak kogos stac to na poliweglan no i wybebeszajac wszystko co sie da.
Czuczu kiedys wspomnial, ze po wybebeszeniu z malucha samej tapicerki i powtornym zwazeniu go, ubylo na masie 120 kg, co uwazam za mozliwe, gdy pierwotnie maluch byl wazony z Czuczem w srodku. Choc i tak ubytek masy w tym przypadku wydaje mi sie znikomy.


[ wiadomość edytowana przez: Koxx dnia 2005-02-10 18:51:17 ]
  
 
Moim zdaniem seryjne poszycia są wystarczające, pasuje do malucha, więc nie ma co kombinować. Jeśli chodzi o wage to raczej nie zyskasz wiele, bo seryjne i tak są lekkie. Jedyne co jest warte uwagi to włókno węglowe, lekkie, i wygląda profi. Ryflowana blacha to dla mnie tuningowa masakra.
  
 
ja wiem ze sa orginalne lekkie ale ja ich nie mam i musze cos wymyslec karbon drogi alu ryflowane lekki ale obcykany chyba zeby znalesc jakis gesty wzorek inny niz w windach montuja to by juz moze troszka inaczej sie prezentowalo chyba sie na wlukno bym zdecydowal ale kto mi to wykona ????
  
 
Walezy powinien wypowiedziec sie w tym temacie, ale chyba tutaj nie zagladal.
  
 
Odkopuje.
Czy ktoś ma jakieś nowe doświadczenia w tym temacie?
Pomińmy alu i węgiel. Może jakies tworzywo...
A te rajdowe chlapacze z czego robią? Może to się nada?
No i gdzie to kupić?
  
 
spienione PCV występje w wersji czarnej jest mega lekie tanie a zawsze można je okleić jakaś folią, jak byś miał wzór w corelu to może udało by sie za flaszke na ploterze cnc w corelu to wyciąć z wszystkimi otworami
  
 
Try3ek odezwe się w tej sprawie na gg. Gdyby ktos miał jeszcze jakiś pomysł to pisać .