| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
-DLUGI- Miłośnik FSO Polonez C+ 1.6 GSI Białuń | 2004-06-09 21:57:57 Jak w temacie wie może ktoś dlaczego tylko w Polonezach Caro/Atu Plus z silnikiem GLI występuje taka plastikowa osłona miski olejowej a np. w wersji GSI/MPI już nie występuje |
Nomad Miłośnik FSO Wspomnienie po Gdańsk | 2004-06-09 22:04:40 Bo jak robili GSI/MPI to kierowali sie 2 powodami:
1. Plastikowa osłona i tak niewiele daje... 2. Jak jej nie było to auto było lżejsze I tak jedyna słuszna to osłona z 6mm nierdzewki w ostateczności Alu... |
BartekN Miłośnik FSO FSO Atu/VW Passat St-ce/Lublin | 2004-06-09 22:55:28 Ja z ta oslona jezdze tylko w zime azeby silnik mial wyzsza temperature a na wiosne zdejmuje.U ojca w Gsi juz niestety jej nie ma.Ale np wuj kupil nowego Trucka Gli w 2000r i nie ma tejze oslony i ma tylko jeden wentylator a ja mam dwa,dziwne bo to ten sam silnik,ten sam rok produkcji a rozne wersje |
-DLUGI- Miłośnik FSO Polonez C+ 1.6 GSI Białuń | 2004-06-09 22:59:37 wydaje mi się, że już w 2000 r poszli po rozum do głowy i doszli do wniosku, że wystarczy tylko 1 wentylator |
Nomad Miłośnik FSO Wspomnienie po Gdańsk | 2004-06-10 00:56:19 To chyba kwestia farta... odkad wbilem sie w kamien tak że wszedł między sanki i wgiął miskę to mam teraz osłone z płyty gr.6mm nierdzewki (fabryczne wyp. dodatkowe |
GDA Miłośnik FSO 3city | 2004-06-10 01:10:20 Jeżeli ktoś nie posiada żadnej osłony miski olejowej to zapraszam do działu Warto Wiedzieć - autorskie rozwiązanie Admirała klik, klik >>>
|
kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2004-06-10 01:46:48 Powiadasz Mebig,ze wersja eksportowa?Hmmm a gdzie eksportowano Poldki w 2000 roku?Do Azerbejdżanu?
Proszę o oświecenie,bo nie wiem |
GreenAtu Renault Laguna kombi Częstochowa | 2004-06-10 09:16:11 Witam!
W/g mnie osłona miski olejowej i dodatkowy wentylator na chłodnicy w pierwszych plusach były próbą rozwiązania jak najmniejszym kosztem problemu niestabilności temperatury silnika OHV w różnych warunkach pracy |
Samael Miłośnik FSO HPI Savage X4,1 Stalowa Wola | 2004-06-10 09:56:56 ta oslona jest chyba tylko po to by olej nie kapal na ziemie |
-DLUGI- Miłośnik FSO Polonez C+ 1.6 GSI Białuń | 2004-06-10 10:08:53
i tak i nie jak ktos ma maly wyciek tzn. kilka kropli na jakis czas to oslona zda egzamin ale jak bylo w moim przypadku mialem wyciek z pod uszczelki pod glowica jakies 1 l na 1000 km to tyle mi się nazbieralo oleju w tej oslonie (chyba z 2 L jakiegoś szlamu ) i jak brałem ostry zakret to cały olej i woda która tam się znajdowała rozala sie po ulicy więc są plusy i minusy posiadania takiej osłony |
GT Miłośnik FSO Żaba Hindenburg | 2004-06-10 11:47:26 ja gdzies wyczytalem,ze ta oslona jest dla spelnienia normy halasu.A ile w tym prawdy?? |
BartekN Miłośnik FSO FSO Atu/VW Passat St-ce/Lublin | 2004-06-10 13:20:01 DLUGI, ale moj Atu jest z grudnia 2000 r i ma ta oslone,wiec raczej nie poszli po rozum do glowy.A co do spelniania normy halasu to nie wydaje mi sie,nie zauwazylem roznicy |
![]() Mebig Miłośnik FSO Peugeot 307 Poznań | 2004-06-10 16:29:12
Tego nie wiem niestety, ale moim zdaniem Daewoo nie znalazło lepszego wytłumaczenia i wali takimi tekstami a to dlatego ze w naszych warunkach nie da dotrwać do takiego momentu aby automatycznie chodziły obydwa wiatraki. Szczerze mówiąc wisi mi to czy są dwa czy jeden, ważne by spełniały swoje zadanie. A wracajac do osłony to jeździłem kilka dni bez niej i nie zauważyłem żeby głośność auta uległa zmianie wiec raczej nie po to. |
danielewicz Miłośnik FSO 3BG Gdynia | 2004-06-10 16:33:17 Ale jak opowiadał Kasiunia w kwesti temp silnika ta osłona odgrywa znaczenie |
OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2004-06-11 01:59:32
Sporo. W/g Morawskiego ta osłona miała pomóc poldkom na spełnienie normy hałasu do 74dB (chyba tyle). Montowana była dosć krótko - w pierwszych plusach GLI. ] Osłona jest zrobiona z laminatu - dosć grubego. Cechy - silnik sie nie brudzi. Wszystko co wykapie z silnika ląduje w osłonie (chyba ze sie wywierci odpływ), olej nie jest chłodzony - ma wyższą temp pracy. Osłona ma niby 2 wloty, ale są małe. Taksówkarze zdejmowali te osłony masowo. Mam taką osłonę, obciąłem w niej dół - aby miska była chłodzona, więc zostały z niej tylko boczki - zakrywają przestrzeń między silnikiem a podłużnicami. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
vazyl Miłośnik FSO Fiat 125 Super 1600 Przemyśl | 2004-06-12 12:10:28
I olej się chłodzi a silnik jest czysty. Bardzo dużo aut zachodnich ma takie osłony, lecz tam chodzi bardziej o uspokojenie przepływu powietrza (mniejszy opór powietrza opływającego = mniejsze spalanie). |
Samael Miłośnik FSO HPI Savage X4,1 Stalowa Wola | 2004-06-12 15:31:00 ile ta oslona kosztuje? |
danielewicz Miłośnik FSO 3BG Gdynia | 2004-06-12 16:49:00 Ciężko dostać,mało było polonezów z tą osłoną |
OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2004-06-13 13:03:12 na zeraniu są po ok 30 zł.
Co do aerodynamiki podwozia - to moze być efekt uboczny ale przy plaskiej osłonie, która potem w bezuskokowy sposob przechodzi dalej w płyte podłogową. Ale w przypadku poldka tam jest tyle uskokow ze strach. Sama osłona silnika (ta od GLI) nic istotnego nie wniesie... ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |