Problemy z silnikiem.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Od kilkunastu dni nie mogę dojść do sedna problemu.

Po nocnym odpaleniu silnika pracuje nierówno. Czasem słychać metaliczny dźwięk stykających się ze sobą części po czym gaśnie. Ponowne odpalenie nie skutkuje już ponownych gaśnięciem, ale pracuje strasznie nierówno... Tak jakby nie załapał na wszystkich cylindrach i potem jest już ok.

Zrobione:
- wymieniona listwa wtryskowa, reg. i wtryski ok 2500km temu
- świece NGK
- przewody BOSH
- wymieniony olej, filtr oleju, filtr powietrza

Macie jakąś koncepcję, bo nie mam już pomysłu...
  
 
sprawdź kompresje na tlokach
  
 
Cytat:
2010-03-23 09:17:59, Nortonn pisze:
- świece NGK


Wymień świece.
  
 
Cytat:
2010-03-23 19:24:19, Adam4302 pisze:
Wymień świece.


  
 
ale przeca napisał, że świece już wymienił
  
 
Cytat:
2010-03-23 21:02:34, rudi pisze:
ale przeca napisał, że świece już wymienił


Pewnie , ze napisał ...i pewnie właśnie i dokładnie dlatego Koledzy mu Dobrze doradzają
  
 
ciekawe masz zjawisko może paliwo masz z wodą,
sprawdź czujnik temperatury,
zresetuj komputer, nie zaszkodzi a może pomóc
sprawdź palec rozdzielacza i kopułkę
ewntualnie któreś wtryski zalewają ci cylindry
sparwdź egr taka trzesawka może być od niego
jak złapie optymalną temperature to jest zamulony czy śmiga
jeśli chodzi tzw na 2 lub 3 cylindry to albo benzyna zalewa cylindry albo iskra jest zasłaba lub jej brak albo komputer ewentualnie czujnik temperatury przekłamuje komputer a ten zalewa ci świece.

[ wiadomość edytowana przez: taxii dnia 2010-03-23 21:44:41 ]
  
 

zmień świece

[ wiadomość edytowana przez: taxii dnia 2010-03-23 21:42:00 ]
  
 
Cytat:
2010-03-23 21:36:12, taxii pisze:
zmień świece [ wiadomość edytowana przez: taxii dnia 2010-03-23 21:42:00 ]



Kolejna dobra rada może na znicze ma zmienić jak na nowych NGK nie chodzi?
  
 
Cytat:
2010-03-23 21:47:47, Blister pisze:
Kolejna dobra rada może na znicze ma zmienić jak na nowych NGK nie chodzi?


może ...

myślę że na nowych zniczach pochodziłby równie "dobrze" co na nowych ngk
  
 
Cytat:
myślę że na nowych zniczach pochodziłby równie "dobrze" co na nowych ngk



A coś nie tak jest ze świecami ngk?

  
 
ngk to bardzo dobre świece!

BMW jest cholernie czułe na jakość świec - i właśnie dlatego stosuje tylko NGK (BKR6EQUP - platynowe)
Nigdy nie miałem z tymi świeczkami najmniejszych problemów.

Nie powielajcie bzdurnych mitów! To bardzo dobre świece - co dziwne bo są japońskie, a nie niemieckie

Dodam że do Renault siostry też założyłem NGK wywalając fabryczne badziewie "renault", wywaliłem też cewki sagem i założyłem bezproblemowe BERU.

  
 
Cytat:
2010-03-23 22:37:10, Tomek-Mydlowski pisze:
Dodam że do Renault siostry też założyłem NGK wywalając fabryczne badziewie "renault", wywaliłem też cewki sagem i założyłem bezproblemowe BERU.


eee no, nie przesadzajmy. w bliskiej mi Thalii fabryczne badziewie przejeździło bez problemów ~60 tys.km
  
 
Cytat:
2010-03-23 22:37:10, Tomek-Mydlowski pisze:
ngk to bardzo dobre świece! BMW jest cholernie czułe na jakość świec - i właśnie dlatego stosuje tylko NGK (BKR6EQUP - platynowe) Nigdy nie miałem z tymi świeczkami najmniejszych problemów. Nie powielajcie bzdurnych mitów! To bardzo dobre świece - co dziwne bo są japońskie, a nie niemieckie Dodam że do Renault siostry też założyłem NGK wywalając fabryczne badziewie "renault", wywaliłem też cewki sagem i założyłem bezproblemowe BERU.


platynowe są chyba zabójczo drogie ale zapewnie dużo rzadziej się je wymienia i wiedziałam że bejemwju to wbrew temu co ludzie sądzą delikatne furki ale, że czułe to pierwszy raz słysze
  
 
Cytat:
2010-03-23 22:37:10, Tomek-Mydlowski pisze:
ngk to bardzo dobre świece! - co dziwne bo są japońskie, a nie niemieckie


Dobre ale na PB
Japońską to one maja licencję. Produkcja odbywa się w Polsce
  
 
Cytat:
2010-03-23 22:37:10, Tomek-Mydlowski pisze:
ngk to bardzo dobre świece! BMW jest cholernie czułe na jakość świec - i właśnie dlatego stosuje tylko NGK (BKR6EQUP - platynowe) Nigdy nie miałem z tymi świeczkami najmniejszych problemów. Nie powielajcie bzdurnych mitów! To bardzo dobre świece - co dziwne bo są japońskie, a nie niemieckie Dodam że do Renault siostry też założyłem NGK wywalając fabryczne badziewie "renault", wywaliłem też cewki sagem i założyłem bezproblemowe BERU.



NGK kiedys były japonskie
od jakiegos czasu sa robione w Polsce
i jakosc spadła

miałem problemy z nimi w espero a mam sama benzyne
  
 
jaaaasne. Biadolicie jak stare baby.... beee produkcja w polsce to i jakość marna, zagraniczne to lepsze były.....
BZDURA!

Nie wiedzialem że są produkowane w PL - jeżeli to prawda to TYM BARDZIEJ lubie te świeczki.

To, że produkcja odbywa się w tym czy innym państwie - nie ma wpływu na jakość. Przecież świec nie robi pan miecio pilnikiem, to tłuką maszyny! Te same maszyny co w niemczech, japonii, czy chinach!.

Odnośnie pseudopaliwa - LPG, mój esperak od zawsze chodził na NGK i nigdy nie miałem problemów ze świecami. Sławek też zawsze zakłada NGK do wszystkich samochodów które robi i j.w. bez problemów. Natomiast ze dwa lata temu miał spore problemy z championami. Sprowadzała to prosto z USA nieistniejąca już firma ellit. Miały być super dobre i w super cenie. Niestety okazały się badziewiem.

Wracając do NGK - markę BMW moża lubić lub nie, jednak jest to firma która projektuje i produkuje najlepsze na świecie silniki do samochodów. Zobaczcie kto zdobywa nagrody engine of the year.
Zobaczcie jakie moce i z jakich pojemności osiągały bumiery w latach 90-tych, jak sterowane i realizowane były rozrządy, jak dzielony zapłon, kto miał pierwsze koła dwu-masowe itp itd.

Dopiero grubo po roki 2000 inne firmy zaczęły wprowadzać te rozwiązania do siebie.....z jakim skutkiem wiadomo - dla przykładu ja mam fabryczną dwu-mase i 340tys km.... w np toyocie koło zamachowe zesra się po 60-80 tys km.

Dobra - do czego zmierzam - firma która od lat jest liderem w dziedzinie układów napędowych dopuszcza stosowanie jedynie dwóch marek świec - Bosch i NGK. Wszystkie oryginalne katalogi BMW podają tylko ich oznaczenia.

Co się zaś tyczy platynowych świec - normalne zmienia się co 30 tys km, platynki co 90 tys. Różnica w cenie jest na korzyść tych zwykłych, ale w BMW wymiana świec nie jest taka łatwa - tzn dużo odkrecania, rozpinania itp, wiec wole zapłacić ok 60zł/świeca i zrobić to raz na 2-3lata niż bawić się za kilka złotych w kieszeni.
Oczywiście jedne i drugie zaleca BMW (NGK BKR6EK - zwykłe i NGK BKR6EQUP - platynka)

Podsumowująć moją długą i emocjonalną wypowiedź - przyczyn szukajcie gdzie indziej! Świeczki NGK to bardzo dobre świeczki, pod warunkiem że to jest NGK....
na allegro.pl można kupić wszystko w myśl zasady 3xC, może i cena czyni cuda....ale potem samochód jeździć nie chce
  
 
Cytat:
2010-03-23 23:59:23, Tomek-Mydlowski pisze:
jaaaasne. Biadolicie jak stare baby.... beee produkcja w polsce to i jakość marna, zagraniczne to lepsze były..... BZDURA! Nie wiedzialem że są produkowane w PL - jeżeli to prawda to TYM BARDZIEJ lubie te świeczki. To, że produkcja odbywa się w tym czy innym państwie - nie ma wpływu na jakość...


Naprodukowałeś się Tomku ..(elaborat jak SpeedR-o dzieła! )

a ja powiem tylko, że się z tym NIE ZGADZAM w całej rozciągłości
/zostawię Ci tylko małą ngk furtkę dot. kategorii świec "platynowych"- tu się wstrzymuję od głosu bo nie mam doświadczenia/

Mogę mieć swoje zdanie , prawda ?
więc komu mogę świece NGK ...ODRADZAM !
  
 
Cytat:
2010-03-24 00:09:34, bogdan1 pisze:
świece NGK ...ODRADZAM !



a ja ŚWIECE NGK POLCEAM!

w temacie zwykłych - tzn nie platynowych świec ngk - to clio po przesiadce z cewek i świec made in kraj kalekich żab, stał się jakby dynamiczniejszy


[ wiadomość edytowana przez: Tomek-Mydlowski dnia 2010-03-24 00:43:13 ]
  
 
Cytat:
2010-03-24 00:42:56, Tomek-Mydlowski pisze:
a ja ŚWIECE NGK POLCEAM! w temacie zwykłych - tzn nie platynowych świec ngk - to clio po przesiadce z cewek i świec made in kraj kalekich żab, stał się jakby dynamiczniejszy


czy "POLCEAM" ..to to samo co PLACEBO ??

...bo tak mi się jakby dynamiczniej skojarzyło z tą przesiadką clio


eeeh...ide se lepi spać
Pozdrowionka!