Ad. 131

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jakie były odmiany tego fiata moi rodzice kiedyś mieli taki samochód ale teraz wiem tylko że to była mirafiolka z przodu miała okrągłe światła takie jak ma kosa a z tyłu były takie pionowe chyba troche inne niż ma kosa czy na tej podstawie można dowiedzieć sie czegoś więcej ???
  
 
były 3 serie 131-ki..
1. 74-78r,
2. 78-81r,
3. 81 do końca produkcji..

z kwadtarowymi światłami była 1 wersja, poźniejsze są z okrągłymi..
  
 
a potem znowu z kwadratowymi
  
 
czyli fiat rodziców był wyprodukowany mniej więcej w latach 78-81 dzięki jak coś komuś sie przypomni jakie wtedy były wersjie jakie wyposażenie jakie silniki to może jeszcze napisać był bym wdzięczny

[ wiadomość edytowana przez: Insekt dnia 2003-09-19 19:57:24 ]
  
 
1 seria
Mirafiori 1297cc (65bhp) & 1585cc (75bhp)(oba sohc)
Familiare 1297cc & 1585cc
Abarth 1995cc (140bhp) (dohc)

2 seria
Mirafiori 1301cc (65bhp)(sohc)
Supermirafiori 1301cc (78bhp) & 1585cc (96bhp) (oba dohc)
Panorama 1301cc & 1585cc
Diesel 1995cc (60bhp) & 2445cc (72bhp)
Racing lub Mirafiori Sport 1995cc (115bhp) (dohc)

3 seria
Mirafiori 1367cc (70bhp) & 1585cc (85bhp) (oba sohc)
Supermirafiori 1367cc (75bhp), 1585cc (97bhp) & 1995cc (113bhp) (wszystkie dohc)
Diesel 1995cc & 2445cc
Panorama 1301cc & 1995cc (benzyna), 1995cc & 2445cc (diesel)
Volumetrico Abarth 1995cc (z kompresorem) (140bhp)
  
 
wielkie dzięki gdzie wy takie informacjie znajdujecie ???
  
 
TU
  
 
aha mam jeszcze jedno pytanko co do tych okrągłych swiateł mój fiat miał oba takiej samej srednicy a na niektorych zdjęciach jedne są większe a drugie mniejsze ???
  
 
Cytat:
2003-09-19 19:34:59, schwepes pisze:
były 3 serie 131-ki..
1. 74-78r,
2. 78-81r,
3. 81 do końca produkcji..

z kwadtarowymi światłami była 1 wersja, poźniejsze są z okrągłymi..



Nie do konca.

Pierwsza seria produkowana byla w dwopch wersjach wyposazenia, standard i special. Standard mial prostokatne lapmy (takie jak w niektorych poldkach borewiczach i truckach) zas special 4 okragle reflektory ?(takie jak teraz ma moje autko). Po modernizacji w 78 roku wszytkie modele mialy reflektory prostokatne (ale inne niz standard z lat 74- 7 , takie jak we wczesnych argentach. Okragle reflektory mial wowczas jedynie diesel, ale z inna atrapa niz special. Po modernizacji w 81 roku dalej wiekszosc modeli miala swiatla prostokatne, okragle tej samej srednicy (znow z inna atrapa) mial diesel, zas okragle o roznej srednicy (te od dlugich mniejsze, od mijania takie jak w ritmo) mial model sport. Z tego co pisze Insekt, jego rodzice mieli model special. A na moje tylne lampy sie nie patrzcie, bo kombi zawsze mialo inne lampy niz sedan
  
 
aha mam jeszcze jedno pytanko co do tych okrągłych swiateł mój fiat miał oba takiej samej srednicy a na niektorych zdjęciach jedne są większe a drugie mniejsze ???
  
 
zapomnialem dodac, ze w latach 78-81 istnial oprocz modeli CL oaz Super-Mirafiori model L , ktory byl zlepkiem czesci z modeli 78-81 z resztaki z modeli special i snandard, w dodatku maksymalnie zubozony.
  
 
..no i wszystko już wiadomo...
  
 
dzięki kosa za wyjaśnienie o tej średnicy to nie zauważyłem że już napisałeś i jakoś tak mi sie wpisało czyli robi sie coraz większa jasnoś rodzice mieli wersje specjal może ktoś coś jeszcze wie o tej wersji co w niej było takiego specjal
  
 
Cytat:
2003-09-19 20:19:46, Insekt pisze:
dzięki kosa za wyjaśnienie o tej średnicy to nie zauważyłem że już napisałeś i jakoś tak mi sie wpisało czyli robi sie coraz większa jasnoś rodzice mieli wersje specjal może ktoś coś jeszcze wie o tej wersji co w niej było takiego specjal



Roznice miedzy modelem standard a special:

Specjal posiadal (a srandard nie)
- listwy ozdobne na dzwiach, chromowane ramki wokol szyb w dzwiach, chromowane kliny uszczelek szyby przedneij i tylnej
-Inne zegary
- gume na zderzakach, pomiedzy swiatlami pozycyjnymi i kierunkowskazami na przednim oraz na tej samej wysokosci na tylnym
-4 okragle reflektory z przodu
- inne obicia tapicerskie i podlokietniki dzwi
-okragle lampki na tylnych slupkach
-wykladzine bagaznika oslaniajaca bak i nadkola
  
 
Tak wogóle to coraz mniej tych autek jest i coraz gożej o części aż sie boje pomyśleć co bedzie za 3y lata jak bede miał prawko wtedy to wogole nic nie znajde szkoda oj szkoda
  
 
Cytat:
2003-09-19 20:47:11, Insekt pisze:
Tak wogóle to coraz mniej tych autek jest i coraz gożej o części aż sie boje pomyśleć co bedzie za 3y lata jak bede miał prawko wtedy to wogole nic nie znajde szkoda oj szkoda



Trzeba zbierac poki mozna tylko znalezienie czegos w dobrym stanie jest coraz trudniejsze, a jak jess to drogo (np special z 76 roku w bdb stanie za 3000. Tanio mozna kupic jakies wrakowate supermirafiori (mam mozliwosc kupienia 1.4TC tyle ze bez papieru za jakies 350zl). Autek jest coraz mneij, ale za to jak milo jest posluchac przy kazdej okazji ze 'bardzo dobre silniki byly w mirafiorkach' itp historii A do pytania 'ktory to rocznik' zdazylem juz przywyknac, mimo ze jezcze tym autem na co dzien od okolo miesiaca (wczesniej byl remont...)
  
 
naj chętniej to bym kupił coś do remontu ale z dokumentami no i żeby był kompletny by można było cos na wzór znaleść albo dorobić ale wież jak to jest jak masz 15 lat to nik mi nie pozwoli kupić samochodu no i z tego co ja słyszałem od mojego taty i wogóle to te silniki żeczywiście były bardzo dobre wogóle straszna szkoda że moi rodzice sprzedali tamten samochód boskończył marnie czyli na złomi i to po 2ch tygodniach poprostu nowy właściciel zatarł silnik jak jechał na grzyby bo zapomniał że tam sie wentylator włączało taki specjalnym przyciskiem
  
 
Cytat:
2003-09-19 21:00:31, Insekt pisze:
naj chętniej to bym kupił coś do remontu ale z dokumentami no i żeby był kompletny by można było cos na wzór znaleść albo dorobić ale wież jak to jest jak masz 15 lat to nik mi nie pozwoli kupić samochodu no i z tego co ja słyszałem od mojego taty i wogóle to te silniki żeczywiście były bardzo dobre wogóle straszna szkoda że moi rodzice sprzedali tamten samochód boskończył marnie czyli na złomi i to po 2ch tygodniach poprostu nowy właściciel zatarł silnik jak jechał na grzyby bo zapomniał że tam sie wentylator włączało taki specjalnym przyciskiem



U mnie w rodzinie historia 131 siega grudnia 1981 roku, kiedy to po ogloszeniu stanu wojennego moj ojciec przyjechal takim wlasnie autem do zony i dziecka z RFN, rzucajac legalna prace. Potem byla druga 131, model na eksport do szwecji (z wycieraczkami n areflektorach), kolejna rozbita wersja na USA (z DOHC pod maska, a to w specjalu na europe wlasciwie nie wystepowalo, no chyba ze w SEATACH 131). Potem ze dwie CL (model 87-81 oraz po 81, ta druga z fabrycznym szyberdachem), potem dlugo, dlugo nic az w koncu ja kupilem pierwsza swoja 131, model CL po 81, poszla na czesci do owczesnego kanciaka, kanta sprzedalem i kupilem obecja 131, czyli 2.0 Kombi. Troche czesci mi jescze zostalo po autach ojca, wiec nie narzekam. Znajomy tez ma 131, kupilismy kolejna na czesci (supermirafiori po 81). I tak oto kontynuuje rodzinna tradycje
  
 
takiemu to dobrze skąd ty te wszystkie 131dynki wyciągasz może byś coś dla mnie zostawił
  
 
Mam jeszcze ze 3 na oku, z czego jedna napewno na czesci. rozejrzyj sie dokladnie po okolicy, moze cos wypatrzysz...