| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Egiptos TOYOTA DRIVER Corolla e11/ Volvo V70 Lasowice Wielkie | 2010-03-04 02:49:17 Korektor jest w okolicy belki tylnej. Z tego co pamietam reguluje sile hamowania tylu z zaleznosci od sily nacisku na os tylna. |
kleeb TOYOTA DRIVER Carina E Legionowo | 2010-03-04 05:52:31 w carinie dokladnie nad belka tylna. z niego wychodza przewody hamulcowe do tylnych kol. ![]() |
Perzan TOYOTA MANIAK ST191L-DWMNKW Kraków | 2010-03-04 20:26:17
Hehe... takie coś miałem jeszcze w Ładzie z lat 70-tych
Ruscy nie są źli w te klocki, trochę im jednak jakość "ostatnio" spadła
Szukaj dziwnego ustrojstwa z tyłu, z którego wychodzi ze 4 przewody hamulcowe. Ma to pewnie jakąś dźwignię przymocowaną do ruchomego elementu zawieszenia. Pozdro. |
profesorr TOYOTA DRIVER landcruiser ,coro ... okolice brzeska | 2010-03-04 22:39:01 ja stawiam na cylinderki,juz miałem nie raz że jak klient kupił jakie takie to łapały jakimś cudem powietrze choć nowe były |
Legionista Mińsk Mazowiecki | 2010-03-04 23:01:55
|
Bigelektron TOYOTA SPEC Katowice | 2010-03-05 00:04:55 [quote]
2010-03-04 01:38:57, junior_ek pisze: Co to za element i gdzie można go znaleźć w samochodzie? Pierwszy raz spotkałem się z czymś takim jak korektor siły hamowania
[/quote Kiedy hamujesz nadwozie sie przechyla sila bezwladnosci do przodu,dociazajac przednie kola ,a odciazajac tylne.Poniewaz kola ktore sa mniej dociskane do podloza wczesniej wpadna w poslizg i sie zablokuja,wiec sila z jaka hamujesz kola tylne musi byc mniejsza od sily hamujacej kola przednie. Mozna to uzyskac stosujac tzw korektor przechylowy,lub zawor proporcjonalny.Korektor przechylu dziala troche jak zawor w spluczce WC,zawor jest polaczony ramieniem do nadwozia i im wiekszy przechyl nadwozia tym mniejsze cisnienie dochodzi do tylnych hamulcow. W samochodach lekkich gdzie przechyl nadwozia jest mniejszy stosuje sie tzw zawory proporcjonalne typu kulka sprezynka ,ktorych charakterystyka jest tak dobrana aby tylne kola nie wpadaly w poslizg jako pierwsze. Przecietnie tyl hamuje o polowe mniej niz przod,w przeciwnym wypadku mielibysmy efekt jak podczas zaciagniecia recznego na sniegu. Co nie zmienia faktu ze taki stary korektor potrafi niezle zapowietrzac uklad a wcale po nim nie widac. |
Legionista Mińsk Mazowiecki | 2010-03-11 22:17:11 Odebrałem carinke z naprawy hamulce ok pedał wysoko twardy wszystko ładnie cacy do momentu gdy nie zaciągnąłem kilka razy ręcznego pedał stał się miętki heble biorą znacznie gorzej wyraźnie czuć że przodem. Co może być przyczyną? Czy cylinderki przy zaciągniętym ręcznym zbytnio się rozprężają i zasysają powietrze? Jak to naprawić, skrócić sprężynki? |