Jak odpowietrzyć hamulce z ABS-em?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Tak jak w temacie, czy domową metodą można odpowietrzyć hamulce z ABS-em? Domową tzn. jeden wciska pedał, drugi odkręca i zakręca zaworek na kołach. Pytanie, czy zaczynać od koła, które ma najdłuższą drogę do pompy hamulcowej, czy od tego które ma najkrótszy przewód. Słyszałem też opinie, że przy ABS-ie konieczne jest jakieś odpowietrzanie poprzez wtłaczanie płynu pod ciśnieniem. Proszę Was o radę
  
 
Nic z tych rzeczy, odpowietrzasz dokładnie tak samo, jak "normalny" układ.

Teoretycznie powinieneś zacząć od tylnych kół, ale w praktyce nie robi to różnicy.

pzdr
  
 
Wielkie dzięki za odpowiedź, w najbliższy weekend zabiorę się za wymianę płynu. Pozdrawiam
  
 
Tu jest fajnie napisane:
http://www.motofocus.pl/technika,4511,jak-bezpiecznie-odpowietrzac-uklady-z-abs.html
  
 
Dzięki Cromie za lekturę, już kiedyś przeszła mi przed oczami ale przeczytałem ją wtedy tylko pobieżnie. Póki co załatwiłem sobie przyrząd do podciśnieniowego odpowietrzania układu hamulcowego. W weekend będę się starał z tym uporać.
  
 
Dzisiaj wymieniałem płyn w układzie. Za pomocą kompresora i odpowiedniego przyrządu wtłoczyłem go od cylinderków do pompy usuwając jednocześnie nadmiar płynu ze zbiorniczka. Niestety ale pedał od hamulca nadal mam miękki, co prawda, przy hamowaniu z prędkości 120 koła chcą się zatrzymać w miejscu bo włącza się ABS ale pedał jest tak samo miękki jak przed wymianą. Na koniec odpowietrzyłem jeszcze w normalny sposób tzn. jeden naciska pedał, drugi odkręca zawór i nie pomogło. Do momentu włączenia silnika pedał po naciśnięciu jest twardy, po włączeniu mięknie. Czy ten typ tak ma?? Samochód to rav4 I generacji
  
 
Cytat:
2010-03-20 17:24:45, junior_ek pisze:
Dzisiaj wymieniałem płyn w układzie. Za pomocą kompresora i odpowiedniego przyrządu wtłoczyłem go od cylinderków do pompy usuwając jednocześnie nadmiar płynu ze zbiorniczka. Niestety ale pedał od hamulca nadal mam miękki, co prawda, przy hamowaniu z prędkości 120 koła chcą się zatrzymać w miejscu bo włącza się ABS ale pedał jest tak samo miękki jak przed wymianą. Na koniec odpowietrzyłem jeszcze w normalny sposób tzn. jeden naciska pedał, drugi odkręca zawór i nie pomogło. Do momentu włączenia silnika pedał po naciśnięciu jest twardy, po włączeniu mięknie. Czy ten typ tak ma?? Samochód to rav4 I generacji


Sprawdz poprostu hamulce na rolkach.
Nie pamietam jaki jest pedal w twojej Rafce ,najlepiej odszukaj kogos kto taka jezdzi i zapytaj,w wielu modelach Toyoty pedal hamulca jest miekki jak szmata,a czesto przy powolnym wciskaniu na postoju wejdzie prawie w podloge.Tymniemniej podczas jazdy wystarczy go lekko wcisnac aby zablokowac kola lub ,aby wlaczyl sie ABS.Taka uroda konstrukcji.Wiec niewykluczone i wszystko na to wskazuje ze starasz sie naprawic cos co nie jest zepsute.


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2010-03-20 23:17:29 ]
  
 
No właśnie w poprzedniej rav-ce też był miękki, chyba ten typ tak ma. Masz rację pisząc, że przy powolnym wciskaniu mogę nim zejść na sam dół i fakt faktem hamować hamuje dobrze. Ale o wiele lepiej bym się czuł gdyby łapał już po dotknięciu a nie wciśnięciu
  
 
Cytat:
2010-03-21 09:03:28, junior_ek pisze:
No właśnie w poprzedniej rav-ce też był miękki, chyba ten typ tak ma. Masz rację pisząc, że przy powolnym wciskaniu mogę nim zejść na sam dół i fakt faktem hamować hamuje dobrze. Ale o wiele lepiej bym się czuł gdyby łapał już po dotknięciu a nie wciśnięciu


To na jakiej wysokosci lapie pedal zalezy glownie od tego jaka odleglosc musza pokonac tylne szczeki zanim sie dosuna do powierzchni roboczej bebna,a za to sa odpowiedzialne samoregulatory,i w niektorych rozwiazaniach ustawienie linki recznego.Gdy mamy tarcze z tylu to pedal lapie od samej gory bo klocki przebywaja krotsza odleglosc niz szczeki.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2010-03-21 10:03:59, Bigelektron pisze:
To na jakiej wysokosci lapie pedal zalezy glownie od tego jaka odleglosc musza pokonac tylne szczeki zanim sie dosuna do powierzchni roboczej bebna,a za to sa odpowiedzialne samoregulatory,i w niektorych rozwiazaniach ustawienie linki recznego.Gdy mamy tarcze z tylu to pedal lapie od samej gory bo klocki przebywaja krotsza odleglosc niz szczeki.


Samoregulatory podkręciłem ręcznie w bębnie tak, że dało się słyszeć lekkie odzieranie okładzin o powierzchnię bębna. Sądzisz, że np. zbyt mocno naciągnięta linka od ręcznego lub zbyt słabo ma znaczenie na długość przesunięcia się szczęk? Jeżeli zaciągnę hamulec ręczny i przy włączonym silniku wcisnę pedał hamulca to jakoś niespecjalnie chce łapać od góry.