Kilka pytań

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Co o tym sądzicie?
Kopci na biało. Na pewno UPG do wymiany plus uszczelniacze. Czy przy okazji wymienić już pierścienie? O planowaniu i rzeczach oczywistych nie wspominam. Najpierw sprawdzę ciśnienie na tłokach. Zakładając, że będzie w normie to czy je wymienić? Jeśli już do tego dojdzie to wymienić panewki? Dodam, że nie zawsze kopci ale wiadomo jak już jest dym to do roboty. Robocizna darmowa ponoszę tylko koszty części. Proszę o konkretne odpowiedzi ludzi co znają temat.
  
 
Po badaniu kompresji wiedziałbyś co jeszcze ale idealnie byłoby PO wymianie uszczelki pg. Wszystko zależy jaki ma realny przebieg, jak był traktowany silnik. Takie wyprawy w głąb silnika to koszty, więc wszystko zależy jak długo nim chcesz jeszcze pojeździć. Jeśli jak piszesz robociznę masz za free a części kupisz w rozsądnej cenie to warto byc może zainwestować, choć przy wymianie tłoków i pierścieni przydałoby się wymienić tuleje cylindrów i zrobic szlif wału.
  
 
Co to znaczy kopci. Biały to może być nie dym ale para wodna co jest zjawiskiem normalnym. Ale nawet zakładając, że nie tak coś z silnikiem nikt na odległość nie powie co trzeba zrobić. Czy ubywa Ci oleju lub płynu chłodniczego w niepokojącej ilości. Sprawdź ciśnienie sprężania.
Jeśli już będzie zdjęta głowica a robociznę masz za darmo to myślę, że warto wymienić również pierścienie.
  
 
Jesli czuc palonym płynem chłodzącym to na pewno UPG. Płynu niekoniecznie musi dramatycznie szybko ubywać lub w ogóle nie musi ubywać. Ale fakt - pisac można wiele, trzeba przyjrzec się owej usterce w serwisie.