[126]Dolot

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanie:
czy ma ktoś z was zrobiony dolot tzn. to wszystko co jest w internecie np. otwory w pusce i tak dalej. Moje oytanie jest z tym związane:
Co to daje [plusy i mniusy] i czy zwiększa się przez to spalanie, bo jedni mówią nie a drudzy tak? Co wy o tym sądzicie??
Pozdro i dzięki za odpowiedzi
  
 
+silnik kreci do konca,nie ma zadyszki przy wysokich obrotach,
+minimalnei lepsza elastycznosc,
-wzrasta głosnosc-zalezy dla kogo minus-hehe,
U mnie spalanie sie nie zmieniło.Rób i sie nie zastanawiaj
  
 
a ja uwarzam ze jezeli maz serie to owszem poleprza ci sie osiagi aco do spalania o zalezy od usawieniai stylu jazdy ale jezeli cos kompinujesz z silnikiem to ruznicy nie ma przynaimniej ja mam takie odczucie
  
 
wg. pewnej bardzo madrej ksiazki wzrost mocy w granicach 0,7-1,0KW a wiec ponad 1 kon kilku procentowy wzrost momentu obrotowego bez wzrostu zuzycia paliwa a tak od siebie to polecam filtr powietrz zrobiony ze zwyklej gabki pozdrawiem
  
 
Cytat:
2004-04-02 22:07:43, Buczek21 pisze:
+silnik kreci do konca,nie ma zadyszki przy wysokich obrotach,
+minimalnei lepsza elastycznosc,
-wzrasta głosnosc-zalezy dla kogo minus-hehe,
U mnie spalanie sie nie zmieniło.Rób i sie nie zastanawiaj


Dokładnie tak, ale nie słysze żeby samochód głośniej pracował. Natomiast zauważyłem mniejsze spalanie (przy spokojnej jeździe) zwłaszcza w połączeniu z większą (117) dyszą paliwa.
  
 
Ja w najblizszym czasie wlasnie bede sie bawił w wiercenie tych dziur itp... dolot jest tani bo niepotrzeba zadnych nakladow finansowych... no chyba ze na dyszke do gaźnika
Ale juz zbieram na powazniejsze modyfikacje... to bedzie MOCNA 600
  
 
ja mam wywalone cale denko nie tam siakies dziurki - idzie z tego rura ta co jest w ogrzewaniu idzie ona do gazika gdzie jest zalozony filtr - faktycznie jest glosniej - jest bardziej elastyczny - ale po jakims czasie gaznik jest cly zajebany jakims syfem - nie wiem czy za mocno dmucha - aha no i minus to chyba to ze chlodzenie cylindrow jestr gorsiejsze - ale ja wiem . . .;|
  
 
A tam zaraz dziury .......
Wywaliłem gumówka całe co tam było i wpsawałem prety na odp..... zeby filtra mi nei zmieliło.....
Teraz mysle zrobic pseudo przejsciówke z filtra cc stozkowego na gaznik ...... jakby nie patrzec auto sie lepiej zbiera !!!!

  
 
NO dolot to było pierwsze co robiłem. Poprawa zauważalna odrazu, szczególnie po obcięciu zwężki!! Z czasem doszły jeszcze otwory pod filtrem. Ogólnie jest OK. A spalanie wtedy jeszcze na serii silniku nie wzrosło.
  
 
Ja wyciolem wielkie dziury w dnie puszki, wywalilłem ten głupi kanal ze zwężką i w ten sposob powietrze z wentylatora idzie wprost na stozkowy filtr. Odczucia-pali tyle samo, lepiej sie zbiera na wyzszych obrotach. glosniej w środku (ale fajny bardziej basowy pomruk) no i gaznik częsciej przepuszcza i mimo wielu zabiegów uszczelniających wiecznie jest oblepiony syfem. Ale polecam!
  
 
Parnel możesz napisać coś wiecej na temat gąbki zamiast filtra ?
Wg mnie gąbka chyba bardziej hamuje przepływ powietrza niż filtr.
  
 
nie wiem co Parnelowi przyszlo do glowy z gąbką bo sam jeździ na seryjnym filtrze a w zimie na dwóch seryjnych... drugi jest przerobiony i umieszczony w miejscu tłumika szmerów


[ wiadomość edytowana przez: Krauzer dnia 2004-04-03 14:23:57 ]
  
 
ja jezdze na dwoch filterkach i polecam to rozwiazanie zamiast tlumika
wczoraj w piwnicy znalazlem rurke od 600 jak poskladam silnik do kupy to napisze czy czuc jaka roznice (filtr-rurka)
  
 
Cytat:
2004-04-02 22:18:24, kirck pisze:
a ja uwarzam ze jezeli maz serie to owszem poleprza ci sie osiagi aco do spalania o zalezy od usawieniai stylu jazdy ale jezeli cos kompinujesz z silnikiem to ruznicy nie ma przynaimniej ja mam takie odczucie



prima aprilisowy zarcik??

po zrobieniu tego "tuningu" mozna sobie obsrać gaznik wiec trzeba go czasem czyscic.

[ wiadomość edytowana przez: dejta dnia 2004-04-03 18:07:43 ]
  
 
Cytat:
2004-04-03 14:19:58, KrauzeR pisze:
drugi jest przerobiony i umieszczony w miejscu tłumika szmerów





Słyszalem o tym rozwiązaniu... a jak w praktyce to sie ma?
Jeśli chodzi o montaż, to poprostu dolną część filtra wycina się - taki otworek jak w górnej... i koniec?
  
 
Cytat:
to poprostu dolną część filtra wycina się - taki otworek jak w górnej... i koniec



tak, dokładnie TAK
  
 
A czy wtedy przypadkiem z tego filtru zalozonego zamiast tlumika szmerow nie bedzie dmuchac powietrze zamiast byc zasysane? tak sie pytam bo po zrobieniu dolotu po otwarci tej klapki ktora sie otwiera w zime aby zasysac cieple powietrze znad silnika to mi z niej teraz dmucha zamiast zasysac.
  
 
yyyyyyyy dmucha, bo wentylator sie kręci!
Mi sie zawsze wydawalo, ze otwiera sie klapke, by nie szło całe zimne powietrze na cylindry...
  
 
Ja mam w ksiazce napisane ze tą klapke otwiera sie zimą by silnik zasysal ciple powierze ze swej komory. I tak faktycznie bylo. Przykladalem reke i czuc bylo ze powietrze ssie. A po zrobieniu dolotu dmucha
  
 
Heh... musze spr jak jest u mnie! Ja obciełem tego rurka, co jest w górnej obudowie wentylatora... ciekawe, czy to coś zmieniło... Niby teraz lepiej ciągnie powietrze... to co mam jeszcze w puszce dzioorki wiercić?