MotoNews.pl
  

Czy to przegub ??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Dziś jak prawie co dzień przyjechałem do pracy trase blisko 20km.
I dopiero w miescie przy niskich predkosciach okazalo się, że coś stuka po prawej stronie. Dzwięk slyszalny na dobra sprawe przy predkosci max. 40km/h i przy hamowaniu silnikiem.
Ten dzwiek to regularne tryk tryk tryk tryk tryk tryk narastajace i opadajace wraz z predkoscia. Nie zaobserwowałem jakiegoś wzmożonego stukania przy skręcie. Dzwięk jest naprawde delikatny. Slyszalem juz kilka zuzytych przegubów i to raczej nie ten dzwiek. Znajomy diagnosta na szybko sprawdzil i nie znalazl z zewnatrz nic podejrzanego, zadnych nadmiernych luzów.
  
 
Ja jak miałem przeguby walnięte to było słychać tylko przy ostrym skręcaniu, a raz miałem skrzywioną felgę od środka i obijało mi się o coś
  
 
ja kiedyś miałem dziwne stukanie/cykanie i okazało się, że ciężarek z wyważania felg sie obijał pod kołpakiem

Pozdr.
  
 
Doprecyzuje moze troche.
Zaczynam odczuwac delikatne drzenie na kierownicy, ale naprawde minimalne. Poza tym zaczynam podejrzewac łozysko koła.
Bo stukanie zamieniło sie w coś na kształt wycia, ale nadal cichego.
  
 
Cytat:
2010-04-03 23:39:11, ANalfabeta pisze:
Bo stukanie zamieniło sie w coś na kształt wycia, ale nadal cichego.



zgłośnij radio?

Pozdr.
  
 
Cytat:
2010-04-03 23:44:14, robertkaluza pisze:
zgłośnij radio? Pozdr.



Bardzo dobra metoda, dzięki temu w moim autku nie występują żadne stuki, szumy itp
  
 
Zwróć uwagę czy czujnik ABS-u nie ociera o pierścien zębaty na przegubie - zdarzyło mi się to kiedyś i właśnie objawem było takie regularne cykanie .....
  
 
może to końcówki drążka kierowniczego?? podnieś auto z tej strony, z której wydobywają się wibracje, chwyć koło i szarp nim na boki, jeśli wyczujesz luz i stuki to na bank końcówka drążka kierowniczego
  
 
Cytat:
2010-04-05 11:35:16, syndoktora pisze:
może to końcówki drążka kierowniczego?? podnieś auto z tej strony, z której wydobywają się wibracje, chwyć koło i szarp nim na boki, jeśli wyczujesz luz i stuki to na bank końcówka drążka kierowniczego


Końcówka drążka nie będzie stukała regularnie , chyba , że asfalt będzie regularnie dziurawy Poza tym napisał , że diagnosta sprawdzal zawias tak , że końcówka odpada... A szkoda , bo i część tania i naprawa prosta...
  
 
Cytat:
2010-04-05 12:59:53, leszek_espero pisze:
Końcówka drążka nie będzie stukała regularnie , chyba , że asfalt będzie regularnie dziurawy Poza tym napisał , że diagnosta sprawdzal zawias tak , że końcówka odpada... A szkoda , bo i część tania i naprawa prosta...



Jak pisałem wczesniej. Owe stuanie przerodziło się teraz w wycie sugerujące łożysko.
Są jakieś metody na sprawdzenie łożyska czy tylko profiklaktyczna wymiana ?
  
 
Cytat:
2010-04-05 13:18:42, ANalfabeta pisze:
Jak pisałem wczesniej. Owe stuanie przerodziło się teraz w wycie sugerujące łożysko. Są jakieś metody na sprawdzenie łożyska czy tylko profiklaktyczna wymiana ?

podnieś auto z tej strony, zktórej wydobywa się owy dźwięk, caciągnij ręczny, wbij 2 lub 3 i na odpalonym silniku puść sprzęgł, auto napewno nie odjedzie, jeśli usłyszysz sumy to już wiesz że to łożysko
  
 
Cytat:
2010-04-05 13:18:42, ANalfabeta pisze:
Jak pisałem wczesniej. Owe stuanie przerodziło się teraz w wycie sugerujące łożysko. Są jakieś metody na sprawdzenie łożyska czy tylko profiklaktyczna wymiana ?


Zasada jest taka , że uszkodzone łożysko w kole dociążonym powinno głośniej wyć tzn. w czasie jazdy skręcając w prawo dociązasz lewe przednie koło - jak słyszysz , że mocniej słychać - padło łożysko przednie lewe .I analogicznie druga strona ...
Jak dla mnie to twoje objawy na 100% wskazują padające łożysko.
  
 
podnieś tą stronę do góry złap za koło jedną ręką u góry za oponę a drugą ręką u dołu i poruszaj, Jeśli nie masz luzu w zawieszeniu to powinieneś wyczuć luz łożyska ( jeśli jest uszkodzone ). Możesz też zakręcić kołem do przodu i tyłu, jeśli jest coś nie tak to powinieneś coś usłyszeć.